Go-Kart en HHO engine: Noodzaak van een hand!

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 27/10/12, 20:15

Gildas schreef: Uh ... nog steeds meer dan 8 minuten op volle snelheid voor een enkele liter mengsel arm aan benzine (25% benzine en 75% water).
Resultaten: Na 8'20 "werking op volle snelheid
Op de 1000 ml mengsel blijft alleen 830 ml over.

120 ml benzine en 50 ml water werden verbruikt.

Het verbruik is 20.4 ml / minuut.



Uiteindelijk, na 8' 20", (voordat de verschillende kranen moesten worden afgesteld om de motor draaiende te houden en voordat hij afsloeg), ging het vloeistofgehalte in de tank naar ongeveer:

Water: 750 ml - 50 ml = 700 ml (700/830 => 84.3%;
Benzine: 250 ml -120 ml = 130 ml (130/830 => 15.6%;

Aangezien deze achtergebleven benzine, verstoken van zijn lichtste fracties, de motor niet opnieuw kan starten... kan het ook worden geteld als verbruikt/vastgelopen door dit slechte systeem voor de energiebalans....

Het verbruik wordt 250 ml / 500 seconden => 50 ml / minuut. Ik weet niet zeker of het erg briljant is.....Dus dit systeem met één tank verwarmd met een "mengsel" van water en benzine is een aberratie!
Benzine mag niet worden gedestilleerd voordat het door de reactor gaat, anders kan het niet meer volledig verbranden. : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 28/10/12, 17:16

Flytox schreef:Benzine mag niet worden gedestilleerd voordat het door de reactor gaat, anders kan het niet meer volledig verbranden. : Mrgreen:



Dus dit diagram zou overtuigend moeten zijn (de lucht is voorverwarmd omdat er geen bubbler is):


Beeld
(Dit diagram is door mij aangepast)

Ik verbond de inlaat van de motor rechtstreeks met de uitlaat van een reactor die ik ontwierp met een grotere gasdoorlaatsectie, identiek aan de sectie van het mondstuk van de originele carburateur van de motor die in dit geval opnieuw werd gebruikt. Bij deze aanpassing, die echt de eenvoudigste is die gemaakt kan worden van GEET PANTONE, gaat alle lucht die nodig is voor de vorming van het ontploffende mengsel de reactor in en wordt daarom niet langer rechtstreeks in de motor toegelaten en wordt volledig gebruikt voor de normale werking van de carburateur alsof de reactor zich niet tussen de motor en de motor bevindt. Dit is heel geschikt voor kleine motoren waarbij elke cilinder niet te veel groter is dan 300 cm3, omdat daarbuiten de reactor al snel te groot zou zijn en het nodig zou zijn om meerdere reactorbuizen te paren om voldoende gasdoorlaatsectie te verkrijgen, aangezien de ruimte tussen staaf en buis niet te veel groter mag zijn dan 1,5 mm. Met al deze samenstellingen is het voordelig om de lucht voor te verwarmen, omdat deze, in een te grote hoeveelheid, de neiging heeft om de temperatuurstijging van de motor te voorkomen, wat niet erg goed is.

Deze montage is dus interessant voor alle kleine grasmaaiermotoren

http://quanthomme.free.fr/pantone/paged ... David5.htm

Het zou interessant zijn om te proberen met diesel (beginnend met benzine) omdat de verbranding uitstekend is in de onderstaande configuratie:

http://quanthomme.free.fr/pantone/paged ... David8.htm
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 28/10/12, 22:17

Gildas schreef:Dus dit diagram zou overtuigend moeten zijn (de lucht is voorverwarmd omdat er geen bubbler is):

Beeld
(Dit diagram is door mij aangepast)


Ja, het wordt een benzinemotor en geen benzinemotor (kraken van benzine naar gas zoals Makhonine?). Alle benzine is gebalanceerd in de inlaat en niet alleen een lichte of zware fractie benzine. In deze configuratie is er geen toevoeging van water. Daarentegen moet het maximale vermogen sterk omlaag ten opzichte van de originele motor, maar het verbruik bij lagere vermogens kan interessant zijn met daarnaast zeer weinig onverbrande deeltjes, roetdeeltjes en CO... zoals gasmotoren.

Zoals de heer David zegt in de link die u gaf, zou het leuk zijn om nog een circuit toe te voegen om water te kunnen injecteren..... Pantoniser wat! : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 28/10/12, 22:31

Bij nader inzien is er een probleem zonder water toe te voegen. Wanneer vloeibare benzine op een heet oppervlak valt... verdampt het en laat een "microafzetting" achter. Met geweld zal de micro-afzetting veranderen in een korst die de staafruimte-omhulling van de reactor min of meer zal blokkeren.

Deze afzettingen zijn de oorzaak van veel storingen in vroege HDI-auto's. Sindsdien hebben ze dingen in benzine gestandaardiseerd om deze afzettingen te beperken, maar ik weet niet zeker of het volledig is opgelost. Macro als je info hebt...Help! : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Karltechno96
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 20/10/12, 20:06




par Karltechno96 » 31/10/12, 03:14

Bedankt allemaal, ik zal proberen het te redden en ik zal wat tests doen, ik laat het je weten;)
0 x
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 31/10/12, 11:23

Hallo,
Even een belangrijk detail: een kart is ook een goede keuze voor water doping, omdat de motor vaak zal zijn volledig geladen, wat het brandstofverbruik en de vervuiling bevordert!

Houd er rekening mee dat hoe meer de motor wordt belast, hoe groter de efficiëntie van de doping (verschil in verbruik tot 40-50% is waar, maar je moet de motor echt "proppen", leidingen in het rood

https://www.econologie.com/forums/post202958.html#202958

Een voorbeeld op benzinemotor:
http://quanthomme.free.fr/pantone/reali ... ails41.htm
0 x
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 31/10/12, 11:58

Tegengekomen probleem:
Deze kwestie van het beheer van depressie is een terugkerend probleem...

We moeten een manier vinden om het te reguleren.
Op te sommen; We hebben 2 toelatingscircuits:
- De belangrijkste, de originele van het voertuig vrij vrij stroomopwaarts van de gasklep of de luchtinlaat van een diesel.
- Het pantonecircuit(Bewerk gildas: stroomafwaarts van de vlinder) of doping met water, bij voorkeur met een eigen luchtfilter. Het heeft een zeer kleine VASTE diameter.

https://www.econologie.com/forums/montage-pa ... t3577.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 03/11/12, 12:13

Beeld
Flytox schreef:Bij nader inzien is er een probleem zonder water toe te voegen. Wanneer vloeibare benzine op een heet oppervlak valt... verdampt het en laat een "microafzetting" achter.


Het is altijd mogelijk om 90% benzine (of diesel) en 10% water te mengen.
Als de tank van de kart is ontworpen om het mengsel constant te roeren met een propeller die wordt aangedreven door een kleine elektromotor (deze is natuurlijk niet ondergedompeld!) blijft het homogeen.
Het diesel-watermengsel blijft lang genoeg geëmulgeerd
in de carb bowl om te verbranden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 03/11/12, 12:41

het roeren van het mengsel zal de fysische wetten van destillatie niet veranderen

het meer vluchtige product verdampt altijd sneller dan het minder vluchtige

enige oplossing om een ​​constante samenstelling te hebben: verminder zoveel mogelijk het volume om te koken en voer het continu om het niveau constant te houden

het volume dat kookt zal een waterconcentratie hebben die veel hoger is dan de concentratie van het mengsel dat het voedt, maar deze concentratie zal in ieder geval constant zijn

het is slechts een uitleg van het principe van destillatie ... het weerhoudt me er niet van te denken dat dit hele systeem een ​​probleemnest is waarvan ik het belang niet zie

Ik ben bang dat dit mengsel van water en brandstof een truc is om vrijwillige misrekeningen te maken, zoals ik een test van 10 minuten doe en ik meet het niveau in de bubbler voor en na

vergeet gewoon dat in het begin de brandstof sneller verdampt dan water om een ​​berekening te maken die absoluut noodzakelijk is voor een superprestatie!
0 x
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 03/11/12, 16:37

chatelot16 schreef:het roeren van het mengsel zal de fysische wetten van destillatie niet veranderen

het meer vluchtige product verdampt altijd sneller dan het minder vluchtige


Hallo Chatelot,

Er is geen destillatie in het bovenstaande diagram, de brandstoftoevoer naar de reactor wordt alleen gedaan door de carb.
Er is geen bubbler/distilleerderij aangesloten op de inlaat, vandaar de interesse om het water met de brandstof mee te sturen.
0 x

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 113-gasten