Go-Kart en HHO engine: Noodzaak van een hand!

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Karltechno96
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 20/10/12, 20:06




par Karltechno96 » 26/10/12, 19:06

Hallo allemaal! dsl van de kleine vertraging! gekke week op school!

Het doel is dus inderdaad vooral plezier hebben. Flytoox, kun je me vertellen wat de technische kenmerken van de motor zijn?

Daarna weet ik niet zeker of ik het elektrolyseproces begrijp waarbij we de uitlaat gebruiken ... Als ik het goed begrijp, verwarmen we het water voor, maar waarom? in gasvorm is het gemakkelijker om te elektroliseren? En als dit het geval is, moet ik alles verwarmen voordat ik elke keer met de elektrolyse begin.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 26/10/12, 20:35

Karltechno96 schreef:... Flytoox, kun je me vertellen wat de technische kenmerken van de motor zijn?


2-tijd, 4-tijd, vermogen, maximumkoppel bij motortoerental, verplaatsing, reductie, enz., En enkele foto's indien mogelijk. : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Go-Kart en HHO engine: Noodzaak van een hand!




par chatelot16 » 26/10/12, 21:03

Karltechno96 schreef:Hier zijn enkele nuttige informatie:
- De motor van de kart is een standaard Honda Gx200
- 197 cc
- 6.5 hp
Link naar een motor foto: http://bricolage-jardin-chauffage.vivastreet.com/outillage-jardinage+domerat-03410/moteur-honda-gx-160-neuf--gx-120--gvxv160/13344877


er is de hoofdregel in het eerste bericht

de honda GX200 is een zeer goede motor in zijn originele staat, dus geen goede klant voor pantone of waterinjectie

Ik denk dat het vooral de slechte motor is die door dit soort dingen kan worden verbeterd
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Go-Kart en HHO engine: Noodzaak van een hand!




par Flytox » 26/10/12, 21:50

chatelot16 schreef:de honda GX200 is een zeer goede motor in zijn originele staat, dus geen goede klant voor pantone of waterinjectie


Dit was wat ik vreesde, Honda maakt meestal zeer goede motoren en om te verbeteren ... er is werk te doen, met de tijd, veel werk, middelen enz ... niet noodzakelijk de implementatie die hier wordt gezocht : Mrgreen:

Ik denk dat het vooral de slechte motor is die door dit soort dingen kan worden verbeterd

10 +! : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 880
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 27/10/12, 00:33

Karltechno96 schreef:Daarna weet ik niet zeker of ik het elektrolyseproces begrijp waarbij we de uitlaat gebruiken ... Als ik het goed begrijp, verwarmen we het water voor, maar waarom?


Als we de uitlaat gebruiken, wordt de bubbler (met water en benzine) verwarmd en ontstaat stoom die vervolgens in de Pantone-reactor wordt gezogen. Deze damp lijkt niet te zijn geëlektrolyseerd, maar geïoniseerd en verdampt (gedeeltelijk breken van de koolwaterstof- en watermoleculen) en dit voor de 100% Pantone:

Beeld
De voordelen zijn een dramatische evolutie van uitlaatgassen.
Deze assemblage is goed voor motoren met een type met vaste snelheid. Er is geen carburateur, daarom heb ik je de assemblages met carburateur geadviseerd vanwege de variabele snelheid van je kart-motor. damp verschilt met deze brandstofassemblages)




Ter informatie, er bestaat een variant door alleen water in de bubbler te doen, de brandstof wordt vervolgens door de carburateur of de injectoren gestuurd, dit is de Gillier-Pantone ook wel waterdoping genoemd:
Beeld
Deze assemblage wordt hoofdzakelijk gebruikt op dieselmotoren, het is niet verplicht om de uitlaatgassen te borrelen.

Max info:
https://www.econologie.com/c-est-quoi-le ... -1313.html

... en vergeet niet te kijken in de rechterkolom onderaan deze pagina!
0 x
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 880
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 27/10/12, 01:16

... verdomme, het is aan de linkerkant! : Cheesy:=>Beeld
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 27/10/12, 11:56

Karltechno96 schreef:
Om verder te gaan, de vraag om een ​​klein zonnepaneel toe te voegen, ik hoop dat je me antwoordt om te weten of het mogelijk is om een ​​dergelijke machine te gebruiken om de verbruiksratio dichter bij de 0% te brengen, omdat je me hebt is dat ik ongeveer was op - 10% .....


Wat is een "klein zonnepaneel" voor u?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 27/10/12, 12:15

Hallo gilda's
Gildas schreef:Als we de uitlaat gebruiken, is het om de bubbler (container) te verwarmen water en benzine) en maak stoom die vervolgens in de Pantone-reactor wordt getrokken.


Ik hou van je presentatie Pantone / Gillier Pantone 8).

Even een opmerking over het 100% Pantone-diagram "Officiële"er is maar één tank voor water en benzine, wat een groot probleem / domheid is. Water en benzine verdampen helemaal niet bij dezelfde temperatuur / snelheid, die wordt opgeslokt de motor varieert continu en eindigt onvermijdelijk in de motor die na een paar minuten afslaat ... gebrek aan bruikbare brandstof.

Door de tank te verwarmen, verdampen de lichtere fracties benzine eerst en na enkele minuten slechts een mengsel van water en de zwaarste fracties van l 'essentie, degenen die het moeilijkst doen ontbranden. : Mrgreen:

Water en benzine moeten afzonderlijk worden verwarmd, elk tot de juiste temperatuur, zodat deze vloeistoffen op een reproduceerbare en efficiënte manier kunnen worden verdampt tot 100%. :P
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 880
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 27/10/12, 14:26

Hallo Flytox,
Flytox schreef:Door de tank te verwarmen, verdampen de lichtere fracties benzine eerst en na enkele minuten slechts een mengsel van water en de zwaarste fracties van l 'essentie, degenen die het moeilijkst doen ontbranden. : Mrgreen:


Uh ... nog steeds meer dan 8 minuten op volle snelheid voor een enkele liter mengsel arm aan benzine (25% benzine en 75% water).
Resultaten: Na 8'20 "werking op volle snelheid
Op de 1000 ml mengsel blijft alleen 830 ml over.

120 ml benzine en 50 ml water werden verbruikt.

Het verbruik is 20.4 ml / minuut.


http://jlnlabs.online.fr/bingofuel/mfptstfr.htm
0 x
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 880
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 27/10/12, 15:09

Flytox schreef:
Ik hou van je presentatie Pantone / Gillier Pantone 8).


... ik was het vergeten, bedankt voor het compliment! :P
0 x

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 140-gasten