Go-Kart en HHO engine: Noodzaak van een hand!

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Karltechno96
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 20/10/12, 20:06




par Karltechno96 » 23/10/12, 23:40

Hier is ook de "waterstofgenerator die ik wilde inspireren. De man komt ook uit Quebec, en zijn concept lijkt me goed, en mogelijk te integreren in een kart.

http://www.youtube.com/watch?v=ODKzAVKYBMQ

Ik wacht op je reacties!
0 x
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 23/10/12, 23:50

Hallo, de video is onzin.
niet werken.
of een kwartier om het equivalent in ongecomprimeerd volume van een glas schnaps te hebben
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.
Onderaan de praters en een plafondventilator!
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 24/10/12, 00:26

Als het in H2 meer energie maakt met zijn elektrolyse dan dat het elektriciteit uitgeeft, om zijn verbruik sterk te verminderen, waarom het zijn elektrolyse niet op zichzelf laat lopen om niets meer te verbruiken en te doen wat zal zijn onbetwistbaar en veel eenvoudiger !!

Doe zichzelf om, zonder batterij, maar een zwakke capaciteit erin, op niets aangesloten !!

Zeer eenvoudig gezien de bijbelse eenvoud van de montage !!!

Zelfs een extra mW is voldoende om je continu te laten werken en je hoeft niet te zoeken naar watt of megawatt, zoals Rossi !!!


en dan alle wetenschap zal een revolutie teweegbrengen !!

Zoals in 1898, door Becquerel, Marie en Pierre Curie !!

Hun kleine radiumkorrel verhit en jeuk zonder twijfel!

Als de afsluiting nooit wordt gedaan, is dit het bewijs dat deze claims onjuist zijn !!

Heck en Heck
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 24/10/12, 01:19

Karltechno96 schreef: Wat betreft de bonbones, is het niet mogelijk om geleidelijk waterstof te creëren?


als je genoeg elektrische energie hebt om op het juiste moment genoeg waterstof te maken, raad ik je aan om je elektriciteit in een elektromotor te gebruiken, zonder door de waterstof- en warmtemotorkasten te gaan die alleen maar verlies maken


waterstof kan alleen nuttig zijn als opslagmiddel: het zonnepaneel levert dagen en dagen de elektrolyseur, een compressor vult een fles en de kart maakt de fles leeg in 10minute

probleem ... het hanteren van waterstof is erg gevaarlijk ... het is erg duur om materiaal met de juiste veiligheid te maken

Ik was een beetje te ondeugend met elektrische karts: er zijn al elektrische karts waarmee bestuurders plezier kunnen hebben

de keuze van de elektrische batterij is vrij moeilijk: als de batterij te groot is, wordt de kart een te zware machine, niet leuk en gevaarlijk omdat het alles kapot maakt ... als de batterij te klein is, gebruiken we het te snel .. en de prijs van een goede batterij is duurder dan een goede oude benzinemotor
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 24/10/12, 08:57

Een waarschuwing: als je doorgaat naar een "waterstof" -project, scheid dan waterstof en niet HHO. Omdat opgeslagen, maakt de HHO je bobonne een echte bom, erg krachtig.

Ik heb zelf op een dag geen olifantenwagen aan de contactsleutel gekoppeld. Dus ik vergat de gadget te stoppen en toen ik het contact aanzette: boem: geen inlaatpijp meer.

Gelukkig was er de motorkap van de auto!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 880
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 24/10/12, 11:09

Karltechno96 schreef:
Het idee van de pantone-motor, die niet alle waterstof is, maar eerder een toevoeging van waterstof aan koolwaterstoffen, kwam voornamelijk voort uit het feit dat ik in een karting werk, dus ik heb gemakkelijk toegang tot onderdelen, en het nam verminderd.


Als u kiest voor een 100% Pantone-assemblage, houd er dan rekening mee dat dit bij variaties in het motortoerental van de kart moeilijk is bij het borrelen van uitlaatgassen in een bubbler.

Kies liever voor een montage met carburateur:

http://quanthomme.free.fr/pantone/paged ... David4.htm

De montage vanAndre die ik wilde proberen op mijn maaier:
Beeld

https://www.econologie.com/forums/dopage-a-l ... 0-910.html

Gildas schreef:Ik geef de bovenstaande assemblage op omdat blijkbaar de cavitatie / depressie vooral op het niveau van de carburateur zal zijn.


PS: mijn excuses hiervoor Andre, Ik dacht niet dat er vergaderingen van meneer Pantone met carburateur waren!

Quanthomme schreef:Zoals de heer PANTONE in zijn patent heeft aanbevolen, kan zijn reactor worden aangedreven door een carburateur in plaats van een bubbler.
0 x
fakir
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 192
Inschrijving: 07/05/07, 12:34
x 5




par fakir » 24/10/12, 19:03

chatelot16 schreef:Geen behoefte om de rendenment te berekenen: het is hoe dan ook nul! sinds kart geeft geen bruikbare energie: het alleen consumeren
Dit soort uitspraken heeft me altijd bedroefd ... vooral Chatelot dat we de moeite hadden genomen om het concept opbrengst in deze thread uit te leggen https://www.econologie.com/forums/bricolage- ... 8-110.html

en dat we dachten dat je het begreep
chatelot16 schreef:het verandert: tot nu toe dacht ik dat je performance een consomatie noemde ... nu is hier een prestatieberekening met een notie van bruikbare energie, die voor mij slechts een tussenpersoon is en niet echt het uiteindelijke doel van een transport


Sorry voor de HS ....
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 24/10/12, 19:06

Andere vraag, ik begrijp dat sommige van jullie hebben auto veranderen, met Pantone-motor of een ander, hoe doe je dan naar een positieve verhouding van energie te krijgen?

Ik wil opnieuw formuleren dat ik er niets van weet, dus ja het staat op mijn project dat het misschien opnieuw moet worden bekeken. Als je andere suggesties hebt, hoewel ik het idee van karting leuk vind, aarzel dan niet! Smile


Als je niets weet over motor mechanica (theorie + praktijk) ..... een Pantone of Gillier Pantone of een waterstofvoorraad maken, is het moeilijk ... : Cry: Maar als je aan het leren bent, kun je al de vele berichten aanvallen die praten over het monteren van Pantone of Gillier Pantone op de site, leren lassen, leren demonteren / opnieuw monteren / afstellen van een motor, enz. Daarna zul je veel meer zijn comfortabel in uw project. :P

Ga terug naar je kleine warmtemotor, niet zeker of het een goede kandidaat is voor pantonisatie. Kunt u de technische kenmerken beschrijven?
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 24/10/12, 19:21

Fakir schreef:
chatelot16 schreef:Geen behoefte om de rendenment te berekenen: het is hoe dan ook nul! sinds kart geeft geen bruikbare energie: het alleen consumeren
Dit soort uitspraken heeft me altijd bedroefd ... vooral Chatelot dat we de moeite hadden genomen om het concept opbrengst in deze thread uit te leggen https://www.econologie.com/forums/bricolage- ... 8-110.html

en dat we dachten dat je het begreep
chatelot16 schreef:het verandert: tot nu toe dacht ik dat je performance een consomatie noemde ... nu is hier een prestatieberekening met een notie van bruikbare energie, die voor mij slechts een tussenpersoon is en niet echt het uiteindelijke doel van een transport


Sorry voor de HS ....


Ik heb begrepen dat het woord opbrengst rampzalig is in het Frans: zolang we hetzelfde woord voor verschillende concepten gebruiken, kunnen we het niet begrijpen: het zal nodig zijn om al mijn berichten te vermelden om te verduidelijken dat ik het woord niet gebruik opbrengst alleen in de betekenis van energie geleverd op verbruikte energie ... en dat wat ik zeg niet de andere betekenissen van dit woord betreft
0 x
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 24/10/12, 21:14

chatelot16 schreef:Geen behoefte om de rendenment te berekenen: het is hoe dan ook nul! sinds kart geeft geen bruikbare energie: het alleen consumeren


Als, als, het een resultaat oplevert, dat is plezier hebben. Het is niet meetbaar in energie, maar het kan ons niet schelen ...
0 x

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 130-gasten