Instant stoomgenerator

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 05/01/06, 22:02

hi laurent
Als je imagShack gebruikt, kopiëren en plakken we de laatste regel van de links die we je aanbieden om de afbeelding live op de forum. Anders een copy-paste van de speciale link forum.
In wezen verklaart het de relatie tussen druk en temperatuur. Behalve dat we het niet hebben over drukvariatie. Een vloeistof kan de verschillende fasen met variabele druk passeren. Het voorbeeld is de snelkookpan. Het water kookt op 120°C in plaats van 100°C waardoor je kooktijd bespaart. De druk neemt echter toe.
Het andere voorbeeld is het koelcircuit. Een vloeistof in dampvorm onder lage druk wordt onder hoge druk gecomprimeerd (koude damp wordt heet), het wordt onder hoge druk gecondenseerd in een lange buis (damp wordt vloeibaar), de gecondenseerde vloeistof komt vrij, onder lage druk wordt het weer damp (we absorberen warmte), het wordt opnieuw samengeperst enzovoort. We spelen eenvoudigweg op de druk om een ​​absorberende of herstellende energie (koud of warm) te verkrijgen.
Dernière édition par PITMIX de 08 / 01 / 06, 23: 37, 1 keer bewerkt.
0 x
Byr
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 21/12/05, 19:17

Koppel druk - temperatuur




par Byr » 05/01/06, 23:27

Pitmix, een kleine precisie, het water in de braadpan kookt op 80°C, maar op de top van de Mont Blanc en zonder deksel (lagere druk)....
Aan de andere kant, op zeeniveau, is de kooktemperatuur van de gesloten braadpan (die afhangt van de interne overdruk gekoppeld aan het gewicht van de klep) > 100°C (1bar + interne overdruk). Vandaar het voordeel van dit systeem dat het mogelijk maakt om een ​​kookwatertemperatuur > 100°C te verkrijgen.
Samengevat, onder een druk van 0 mbar (vacuüm) kookt zuiver water bij 0°C, terwijl de kooktemperatuur onder 1 bar ongeveer 100°C is. Dit principe wordt onder andere gebruikt bij absorptie-airconditioningsystemen die u goed moet kennen.
Misschien wordt daar het belang van een aanzienlijke onderdruk in de reactor gestalte gegeven, om de damptoestand van de uit de bubbler onttrokken vloeistof te behouden en dit bij een temperatuur < 100°C.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 06/01/06, 15:00

Hallo,
Bij koeling in een nieuw of gereviseerd systeem is de manier om alle sporen van vocht te verwijderen het creëren van een vacuüm in het systeem voor een bepaalde tijd, uiteindelijk verdampt al het condenswater dat in het systeem zou kunnen komen.

Ik zou je eraan willen herinneren dat het water in een bubbler niet aan de kook mag worden gebracht, je moet rekening houden met de depressie in de bubbler, in sommige gevallen kan het rond de 85c koken
de reactor werkt niet goed met deze damp als gevolg van het koken van water, doe je eigen tests, maak een kleine montage
panton met een panton ingevoerde carburateur en een metalen bubbler,
als de motor eenmaal draait, heeft de werkende bubbler de juiste temperatuur en draait alles soepel gestabiliseerd gedurende 20 minuten, verwarm de bubbler met een fakkel om het water aan de kook te brengen, en je zult zien,
nog een test in plaats van de bubbler te verhitten alleen de koperen pijp te verwarmen die uit de bubbler komt, komen we bij hetzelfde probleem uit...

Andre

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 08/01/06, 23:36

Dag
Bedankt BYR dat je me terug hebt gebracht. Ik zei iets. In een snelkookpan kookt water bij meer dan 100°C. Dit is wat voedsel beter kookt. Naarmate de druk toeneemt, neemt de kooktemperatuur toe. Omgekeerd, hoe lager de druk, hoe lager de kooktemperatuur.
Toen ik zei dat ik mijn lessen moest herzien was dat niet voor niets...
Ik meng de potloden... : Lol:
Het is toch serieus, de druk-temperatuurrelatie waar ik elke dag mee werk, sorry.
Ik heb zelfs mijn fout aangepast.
nogmaals bedankt : Oops:
Hier is een link die over water gaat, ik moet het lezen, het lijkt erg interessant. Soort kraakolie dankzij oververhit water tussen 200 en 800°C
http://www.univ-lemans.fr/enseignements/chimie/01/deug/CHIMDISCRI/pdf/descri_2.pdf
0 x
Byr
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 21/12/05, 19:17




par Byr » 09/01/06, 18:29

Het was inderdaad omdat het voor mij duidelijk was dat je deze vragen heel goed kende en om een ​​goede reden (vacuüm, funct. evap. & condensor, hp, bp....) dat ik mezelf deze aanvulling toestond.
Veel succes met je experimenten en vooral succes, want ik volg met interesse de voortgang van je werk (en andere natuurlijk) voordat ik er inspiratie uit haal.
0 x
sandbager
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 28/08/15, 11:29




par sandbager » 05/09/15, 01:44

P*V=nRT als de damp niet is ingesloten, stijgt de temperatuur niet bij vrije druk
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 128-gasten