Instant stoomgenerator

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
laurent.delaon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 168
Inschrijving: 13/08/05, 17:49

een oogpunt...




par laurent.delaon » 17/11/05, 18:25

Hallo Andreas,

Ik denk dat het inderdaad nodig is om de damptemperatuur te meten.
Ik denk ook met de feedback (erg kort voor mij) dat de pantone-reactor een zeer slechte warmtewisselaar is...
Wat betekent dat ik geloof dat de geproduceerde temperatuur (behalve tractoren) erg laag is... En in het geval van uw meting zou ik mijn hand eraf hakken dat u een aanzienlijke afwijking heeft in uw meting: u ziet een deel van de hitte van de reactor!
Kunt u deze bewering door middel van een meting weerleggen of bevestigen?
verder ?

Dit zou ons in staat stellen om verder te gaan denk ik... zodra ik een punt heb over mijn verbruik heb ik binnenkort misschien een beter zicht op het probleem... Mijn temperatuur is rond de 88-90 °C
Ik zou het willen bevestigen omdat ik een pb heb op mijn eerste sonde.

Laurent
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 18/11/05, 04:29

hallo laurent
Ik denk dat je je vergist als je zegt dat de pantonreactor een slechte warmtewisselaar is.
Omdat ik veel aan warmtepompsystemen en verschillende wisselaars heb gesleuteld, kan ik u vertellen dat ik nog geen wisselaar heb gezien die op zo'n korte afstand in staat is, de lengte van de reactor is 30 cm, dat alle uitlaatgassen, dus een volume 200 kg gas per uur dat in de uitlaat circuleert, verliest evenveel warmte.
Deze gassen, gemeten bij de reactorinlaat, maken 600c een 130kmh
voorbij de 30 cm van de reactor is het minder dan 300 ° C, dus het heeft de helft van hun temperatuur opgeleverd, en deze cijfers verbeteren als het gas stijgt tot 700 ° C, hoe meer de motor forceert, hoe groter het verschil.
het is relatief eenvoudig om 2 thermokoppels aan elke rand te lassen
van de reactor, en maakt de observatie.
Voor uw vraag over stoomtemperatuurmeting, de meting en genomen op de koperen leiding (thermokoppelsoldeer met zilver op de leiding halverwege tussen de reactor en de collector, alles geïsoleerd voor meer precisie, normaal gesproken met deze manier van meten (op de leiding) de interne temperatuur zou hoger moeten zijn
naar dat aangegeven.

Op de Mercedes 300TD is de temperatuur veel lager
Ik bedien 110c en soms 90c.
Om dit te verifiëren, laat u gewoon lucht door de reactor stromen en opent u de machine een beetje in een afgelegen landweggetje.
Zonder grote metingen te doen, kijk eens naar de kleur van de koperen buis na een lange wandeling van een paar km.
Een kleine opmerking dat het warmer wordt met een beetje water dan alleen lucht, als je het water iets verhoogt, begint het te dalen om het te stabiliseren.
Vandaag heb ik net de chevrolet Van Lumina V6-motor getest
Ik hield de stoomuitlaat temperatuur tussen de 120c en 150c in de ribben dit liep op tot maximaal 170c, rijdend
ging 100, 110 km/u terug is gedaan op besneeuwde weg, nat plakkerig, dus langzamer is 90 km/u.
Ik vulde de dop bij de start en bij aankomst
Of 267km verbruik 22,8 liter gewoon 87octane
voor een motor van deze grootte is het niet geweldig maar het is acceptabel.
Andre
0 x
laurent.delaon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 168
Inschrijving: 13/08/05, 17:49

hoe dingen te doen...




par laurent.delaon » 24/11/05, 18:36

Hallo Andreas,

Ik zou graag willen weten wat het aandeel warmte is dat uit uw reactor komt ten opzichte van uw diesel... wij zijn de twee personen die de temperaturen meten, maar om ze te vergelijken zouden we de verwarmingsvoorspanning van uw reactor moeten kunnen bepalen. ..
Zou je een meting kunnen doen zonder water te injecteren om de verwarmingstemperatuur van de leidingen te evalueren (natuurlijk zal er altijd een fout zijn met betrekking tot waterkoeling, maar deze zou minimaal moeten zijn, niet?)

Zo weten we of de reactor aan het opwarmen of oververhitten is en met hoeveel
van mijn kant kom ik uit op een damp van 90-91°C.
Ik denk dat het 120-130 kost.
Ik heb problemen om oververhit te raken met mijn systeem.
Maar ik ben ver verwijderd van het luchtfilter (60 cm).
Misschien is het niet handig om oververhit te raken, maar ik heb geen motor die blijft hangen (om de beurt).

Bedankt voor uw begrip.


Laurent
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 24/11/05, 21:13

Hallo,
voor diesel is het voorbij want deze winter gaat het in april 2006
hij rust in de sneeuw, maar op de diesel voelde ik het gevoel van vasthaken niet, alleen een verbetering van het verbruik,
bij mijn eerste montage kon ik geen stoom krijgen bij 100c, het was rond de 80c.
Bij de volgende montage heb ik de stroom uitlaatgassen rond de reactor veranderd en het product dat uit de carburateur kwam voorverwarmd in een soort droge bubbler.
de gemeten temperatuur is de stoomuitlaat en de andere is de uitlaatuitlaat, uitlaatinlaat het wordt moeilijk omdat ik vastzit aan de turbo ik wil geen gat boren in het gietijzer
Met deze wijziging, met name het smoren van de uitlaatgassen rond de reactor, heb ik netto warmtewinst, maar voor de verbruikskant is het niet beter verbeterd dan de montage ervoor. Ik ben een beetje in de war, daarom doe ik dat wil geen commentaar geven zonder echt te weten waarom het zo weinig is veranderd,
De tests die ik doe terwijl ik loop met een carburateur en het is verre van perfect zoals een bubbler, als ik het water uitzet, gaat er alleen lucht door en als je snel genoeg op de mat rolt, gaat het omhoog naar de uitgang van de reactor eromheen 7,2 millivolt als je op dit moment heel weinig water toevoegt, stijgt het zelfs nog hoger 7,6 7,8 zodra je het water verhoogt, begint het te dalen tot ongeveer 4,5 als je met 100 km / u rijdt en je vertraagt, daalt het vrij snel.
Ook denk ik dat als ik het water verhoog de staaf gedeeltelijk nat wordt en de reactor niet meer werkt.

Als ik het heb over het ophangen van de reactor, het is op mijn benzinechevrolet veel hitte en grote depressie in deze reactor, de cijfers zijn veel hoger, de reden is dat op de benzinemotor als je hem te veel water laat verbruiken, hij zal starten met misbaksels (ik veronderstel dat het gebreken heeft), dus het eet minder water dan diesel, het kan te veel worden gebruikt
hij eet het op, afgezien van een kleine witte rook achterin die niet veel verandert aan het vermogen van de motor.

andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 26/11/05, 14:42

Hallo wereld
Hier is een koude stoomgenerator die, geloof ik, meer dan één zal interesseren. Wat denk je ?
Beeld

Vooruitgang is mooi!
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 26/11/05, 19:23

Het is een interessant alternatief voor de carburateur en een injector.

400cc/u, gezien het waterverbruik van sommige pantones, kan het 2 duren.

Het is ook noodzakelijk om de levensduur van een dergelijk apparaat te zien onder de bedrijfsomstandigheden van een auto (aanzienlijke temperatuurverschillen, trillingen, enz.).

Kortom, om te testen. Waar heb je dit gevonden?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 26/11/05, 23:04

Hallo,
Het lijkt mij dat ik wandel, we hebben het uitvoerig over de vernevelaar gehad
mijn eerste tests gaan terug naar 2 jaar geleden met een ultrageluid thuisbevochtiger.
Dit voorjaar heb ik er een gekocht van de LAGUNA Company (Fogger) het wordt gebruikt om het buitenwaterbassin te beslaan, ik heb het niet getest op het voertuig. het werkt in 24 volt DC een voeding wordt verkocht, aangezien ik een relatief gemakkelijke omvormer heb
De watertemperatuur moet tussen 10c en 35c liggen, het minimumniveau 45mm
Zijn fouten het spuit 200 ml per uur toen ik het in een emmer water testte, het maakt mist als er een goed niveau boven de tablet is te veel water het maakt weinig mist, niet genoeg d, water er komt een kolom water uit boven de capsule, het stopt automatisch als het niveau te laag is.
Gedestilleerd of gedemineraliseerd water moet worden gebruikt, afhankelijk van de hardheid van het water heeft het keramiek een vrij beperkte levensduur.
Degene die ik op een motor heb gebruikt (zie foto's aan de andere kant) forum) is schadelijk met een vermogensregeling die het verdampt
bijna 500cc per uur, je kunt het op de rommelmarkt vinden. Veel mensen doen deze luchtbevochtigers weg, omdat ze bij gebruik wit stof op de meubels achterlaten en omdat ze gedestilleerd water nodig hebben. Dit model had een ventilator, een tank met niveauregeling en een uitlaatmondstuk voor de mist, het is een beetje groot onder de motorkap en het is allemaal van plastic... Maar het kostte me maar $ 10
gebruikt voor testen ... het is uitstekend.
Kleine opmerking bij dit systeem merkte ik dat de staaf witachtig werd in het hete gedeelte, terwijl het bij benzine nogal zwartblauw is pistool (wapen)
Als je alleen het piëzo-element hebt, moet je de accessoires maken die daarbij horen. tank met gecontroleerd niveau en ventilatie heeft de nevel de neiging om aan het oppervlak te blijven kleven.
Pas op dat je de bovenkant van de waterkolom niet aanraakt, het tintelt je vingers, het ultrageluid, het blaast de verf op een klein stukje dat in de waterstraal is geplaatst.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 27/11/05, 22:30

Ik vond dit in de Selectronic-catalogus. Het probleem is de voeding. Bovendien, zoals André zegt, is er alleen het naakte deel. Dit is een beetje het probleem van leveranciers van elektronische apparatuur.
Zij zorgen voor componenten, daarna is het aan iedereen om die saus te maken. Ik was vergeten, André, dat je zo'n apparaat had getest. De implementatie van deze gadget in een auto lijkt niet eenvoudig. De bubbler lijkt makkelijker te maken. Dus volgens u zijn de resultaten verkregen met de vernevelaar niet bevredigend. Het is raar omdat het geen waterdamp creëert maar een mist, maar dat is wat we proberen te reproduceren. De waterdeeltjes kunnen te fijn zijn.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 28/11/05, 01:17

Dag
De nevel
Stoom te dun!! het zal naar mijn smaak nooit goed genoeg zijn
Die van de bubbler is nog fijner, hij wordt onzichtbaar als hij warm is
Het is niet de elektrische kant, het is eerder het waterpeil en het uithoudingsvermogen van de pellet, hoewel het gemakkelijk te vervangen is en niet duur als je het vindt, verkoopt hij je de baby, maar de stukjes?
De Laguna kost $ 35. het is volledig in roestvrij staal met de meegeleverde voeding.
De enige test die ik deed was op de kleine 125cc-motor, ik vergeleek het met de bubbler, maar gedoteerd met water op de kleine motor had ik niet genoeg verschil om betrouwbare metingen vast te stellen.
Waterdoping op de kleine motor was geen succes, alleen vanwege de geur die uit de uitlaat komt.
Ik wilde het op de auto testen, maar met de winter...
Ik ga verder met de water-alcohol carburateur

Andre
0 x
laurent.delaon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 168
Inschrijving: 13/08/05, 17:49

alles over stoom




par laurent.delaon » 05/01/06, 19:06

Bijgevoegd is een uittreksel uit het boek van Francis MEUNIER
Geheugensteuntje bij DUNOD
"Technische Thermodynamica"
Dit fragment verduidelijkt wat stoom is.
<<...
Een zuivere stof kan bestaan ​​in de drie toestanden (die ook wel de fasen worden genoemd): vast, vloeibaar of damp, afhankelijk van de temperatuur- en drukomstandigheden. De overgang van de ene toestand naar de andere wordt faseverandering genoemd. Figuur 3.1 toont, voor een echt lichaam, de grenzen van faseveranderingen.
Beeld

Beschouw nu een zuiver lichaam in vaste toestand en verwarm het onder constante druk; de temperatuur zal geleidelijk stijgen, vergezeld van een toename van de enthalpie. Het verloop van de enthalpievariatie, bij constante druk, als functie van de temperatuur is weergegeven in figuur 3.2.
Beeld

Deze toename van de enthalpie komt overeen met een toename van de voelbare warmte voor zover we volgens [2.57] bij constante druk hebben:
dhp=cpdT
In deze fase leidt elke nieuwe warmte-inbreng tot een stijging van de temperatuur. Aan de andere kant, wanneer de smelttemperatuur is bereikt, vindt de faseovergang van de vaste toestand naar de vloeibare toestand plaats. Deze faseovergang is geleidelijk. Om alle vaste stoffen over te laten gaan naar de vloeibare toestand, is het noodzakelijk dat het lichaam voldoende energie krijgt, wat enige tijd zal vergen. Gedurende deze periode waarin het lichaam genoeg energie verzamelt om van fase te veranderen, zal de temperatuur van het lichaam constant blijven totdat alle materie vloeibaar is geworden. Tijdens deze faseovergang veroorzaakt een nieuwe warmtetoevoer geen temperatuurstijging maar de versmelting van een extra hoeveelheid materie; er is een toename van enthalpie, wat overeenkomt met latente warmte die zelf overeenkomt met materie die van fase is veranderd. Als we doorgaan met het verwarmen van de pure substantie die zich in de vloeibare fase bevindt, zal de temperatuur weer stijgen en zal de toename in enthalpie overeenkomen met voelbare warmte. Wanneer de verdampingstemperatuur is bereikt, verandert de vloeistof in damp als warmte wordt toegevoerd. Net als bij de vaste/vloeibare faseovergang is deze faseovergang geleidelijk. Om ervoor te zorgen dat alle vloeistof in een damptoestand verandert, is het noodzakelijk dat het lichaam voldoende energie ontvangt, wat enige tijd zal duren. Gedurende deze periode, wanneer het lichaam voldoende energie verzamelt om van fase te veranderen, verandert de temperatuur van het mengsel van coëxistentie. twee vloeistof- en dampfasen blijven constant terwijl het dampgehalte toeneemt. Tijdens deze faseovergang veroorzaakt een nieuwe warmtetoevoer geen temperatuurstijging maar verdamping van een extra hoeveelheid materie; er is een toename van enthalpie, wat overeenkomt met latente warmte die zelf overeenkomt met materie die van fase is veranderd. Als we doorgaan met het verwarmen van de pure stof die zich in de dampfase bevindt, zal de temperatuur weer stijgen en zal de toename in enthalpie overeenkomen met voelbare warmte.
In figuur 3.1 zien we dat er een punt is, het tripelpunt genaamd, waar de verdampingscurve en de smeltcurve samenkomen. Tijdens
van een verwarming van de vaste stof, bij een constante druk lager dan de druk van dit tripelpunt, zal er slechts één faseverandering zijn van de vaste toestand naar de gasvormige toestand (men gokt dan op sublimatie).
Naar hoge drukken toe stopt de verdampingscurve bij punt C, het kritieke punt genoemd (Figuur 3.1). Als de druk hoger is dan het kritieke punt, is er nog maar één fase over, superkritische vloeistof genaamd. Bij hoge druk zal er dus ook een enkele faseovergang plaatsvinden, maar deze keer tussen de vaste toestand en een kritische vloeistof. Het bestaan ​​van het kritische punt heeft tot gevolg dat de scheiding in twee fasen (vloeibaar en gasvormig) alleen mogelijk is bij temperaturen onder de kritische temperatuur.
... >>

en voila!
het is duidelijk dat hoe meer je het water verwarmt, hoe meer het verdampt, maar altijd
bij dezelfde temperatuur.

Laurent
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 107-gasten