Instant stoomgenerator

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 30/10/05, 02:07

Hallo,
De computer na het formatteren en weer in gebruik
Voor de bubbler spreken we van een bepaalde hoogte van de bubbler, omdat het borrelen een storm in de vloeistof veroorzaakt en de damp een bepaalde plaats inneemt om tot bloei te komen, of als de bubbler klein van hoogte is, zijn er deflectors (bafel) nodig zodat de reactor slikt de golven vloeibare bouillon niet in, dat is alles, het is een kwestie van gezond verstand..
Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 30/10/05, 08:52

Ik heb een glazen pot genomen. Ik ga er een bubbler van maken. Ik gebruik een stofzuiger om de depressie te creëren. Ik wil zien wat er binnenin gebeurt. Ik zag wat er gebeurt met een bubbel die wordt veroorzaakt door de uitlaatgassen, maar niet in de open lucht. Dan breng ik mijn pot aan de kook en probeer ik de dampen in de hete reactor te leiden, nog steeds met mijn stofzuiger, om het gas eruit te zien komen. Ik ben het zat om het niet te weten.
0 x
laurent.delaon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 168
Inschrijving: 13/08/05, 17:49

Uitleg over stoom




par laurent.delaon » 11/11/05, 16:56

hello,

Water kent drie toestanden: vast (ijs) vloeibaar (water) damp (gas).
We gaan op een omkeerbare manier van de een naar de ander door de temperatuur te wijzigen
en/of druk.
Tijdens de waterdampovergang bij atmosferische druk (1 bar) verdampt het rond de 90°C, zeg 100°C.
Stoom zou iets onder deze temperatuur nat zijn.
MEER bij 101°C heet het stoom droog. Punt balk. Dat is alles!
Er is geen sprake van zachte verdamping, witte of transparante damp etc...
Er zit geen water in de droge stoom (geen kleine druppel of grote druppel) boven deze temperatuur van 100°C is het niet DAT stoom.
Aan de andere kant, als je warmte toevoegt, raakt het oververhit. Het kan, en het slaat warmte op. Het is zelfs een zeer goede accumulator van
verwarmen.

Uit dit alles blijkt dat de snelheid van verdamping helemaal niets verandert
uiteindelijk is het alleen stoom in ons geval droog en oververhit (tot 100°C).
De bubbler is nutteloos als de stoom die eruit komt aanvankelijk noodzakelijkerwijs 100°C is (aangezien het onder de 100°C eigenlijk water is) en vervolgens oververhit raakt door de pantonereactor. (bijv. met de carburateur die het verdampt voordat het de reactor binnengaat, is er verdamping van de druppels in de reactor).

Aan de andere kant, in het geval van Andre, in zijn waterdoping, waarom werkt het 12 km en niets daarna?
een verklaring: de motor warmt op en levert dan voldoende warmte om de stoom te oververhitten tot misschien rond de 180°C.
Wanneer deze damp in de verbrandingskamer komt, verdampt de dieselbrandstof en treedt het waterdopingeffect in werking.
En we moeten (denk ik) net op de minimumtemperatuur zijn die nodig is om het te laten werken. Dus de doping begint maar er is minder diesel nodig om te werken en daarom zijn de uitlaatgassen minder belangrijk, "koelen af", of liever niet genoeg warmte, en wham het werkt meer, omdat de stoom niet meer heet genoeg is om de fenomeen.

Een observatie;
Als je waternevel (druppels) in de oververhitte stoom doet:
de druppels verdampen noodzakelijkerwijs, maar hebben ze tijd om allemaal te verdampen voordat ze de verbrandingskamer bereiken?
door de druppels te verdampen, daalt de temperatuur van de damp.
(net als in de reactor wordt de temperatuur van de gassen geabsorbeerd door de verdamping).
Hoe dan ook, als de druk toeneemt, is de verdamping zeker
en dan volgt de explosie. Er zal geen foto zijn.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 11/11/05, 17:56

Dag
Ik ben het met je eens over de stoom hierboven
100c bij atmosferische druk,
maar ik begrijp nog steeds niet wat de lucht heeft 60c bevat
stoom of water in suspensie?
het is zeker dat we wolken zien, en uit ervaring van piloten weet ik dat als we vliegen de temperatuur rustig afneemt terwijl we hoogte winnen, maar ter hoogte van de wolken plotseling daalt.
Wat gebeurt er nu met 180c stoom die een dieselmotor binnenkomt met zeer hoge compressie.
normaal zou deze waterdamp moeten condenseren
Principe van het koelsysteem, om vervolgens te verdampen ten tijde van de explosie.
Nu is er een tijdsfactor om het water in de reactor te verdampen, zelfs een explosie in een motor kost tijd
milliseconde, dat is alles wat moet worden opgehelderd...
Andre
0 x
laurent.delaon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 168
Inschrijving: 13/08/05, 17:49

wat er ook in zit...




par laurent.delaon » 11/11/05, 20:36

hello,

De oververhitte stoom komt de verbrandingskamer binnen, twee mogelijkheden:
1) we gaan van 1 bar naar 80 bar en het volume neemt af: we raken meer oververhit
ou
2) we gaan van 1 bar naar 80 bar en het volume neemt af: we condenseren dus een toestandsverandering (stoom naar water) met weinig temperatuurdaling?...

het is oké om te negeren wat er aan de hand is, (maar het is interessant om te weten...) omdat het belangrijkste is om te beseffen dat alleen de inlaattemperatuur van de stoom telt en dat je moet bepalen voor:
1) pas de wisselaar aan om de juiste stoomtemperatuur te hebben
2) de montage (sterk) vereenvoudigen

Ik ga meer vanuit thermisch oogpunt kijken hoe het gaat.
eh:
voor water van 60°C Ik begreep niet bij welke druk?
anders verdampt het water niet onmiddellijk afhankelijk van de temperatuurdrukomstandigheden als we ons op 1 bar en minder dan 100°C bevinden, zullen er twee fasen water + damp zijn (tweefasensysteem) zoals in staal (solidus liquidus) en wanneer we in tweefasen zijn er zal een percentage water zijn dat onder 1 bar nul wordt bij het naderen van 100°C 0% water 100% damp. Een deel van het water wordt gevormd of hervormd in de stoom of liever gecondenseerd in de stoom, maar alleen onder de 100°C en onder 1 bar (ik weet het niet zeker, maar ik geloof dat een deel van het water ook met de stoom wordt onttrokken)

Voor de wolken lijkt het mij niet abnormaal, het water dat in feite stoom is die is gecondenseerd en warmte moet hebben opgenomen.
wat een lokale temperatuurdaling veroorzaakt
het dampvolume neemt af de druk moet gelijk blijven
en daardoor daalt de temperatuur toch ook?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 11/11/05, 22:35

Dag
Een paar maanden geleden dacht ik dat het volgens hetzelfde principe werkte als een warmtepompsysteem, maar met de tests is dat niet helemaal zo, hoewel er veel analogieën en vragen zijn waar ik geen antwoord op heb.
Leg ik uit
We zouden heel goed een warmtepompsysteem kunnen maken met alcohol of water, de cyclus is vergelijkbaar met die van freon
alleen de drukken en temperaturen zijn verschillend
Dus de reactor zou de verdamper zijn en om een ​​verdamper goed te laten werken, moet hij vanuit de vloeibare toestand of beter fijne druppeltjes overgaan, door de reactor gaan onder een depressie, door te verdampen absorbeert het alle omringende warmte (die van de uitlaat).
dan komt deze damp de cilinder in onderdruk binnen, op het moment van compressie 80 bar, iets voor de injectie aan het einde van de slag van de zuiger (normaal gesproken zou deze damp moeten condenseren als de druk hoog genoeg is en de temperatuur niet hoger is dan de verzadigingslimiet voor de gegeven druk, en alleen tijdens de condensatiecyclus vindt er restitutie plaats van de energie die aan de uitlaatgassen is onttrokken.
Vervolgens injectie dit water verdampt het bereikt de bruutheid van de diesel en dit geeft een spreiding van de druk op de zuiger in de trekker, dit is hoe ik het systeem zag,
maar hoe zit het met een explosiemotor met lage compressie, we komen tot hetzelfde resultaat bij doping met water, in dit geval is de temperatuur van de geïnjecteerde stoom nog hoger
(Ik test op twee benzine- en dieselvoertuigen en vergelijk)
Nog een verontrustender feit: in plaats van doping met water testte ik een doping van 30% water en alcohol, normaal gesproken zou ik een duidelijke verbetering moeten hebben, aangezien alcohol brandbaar is, het is maar iets beter in vergelijking met water
Op mijn Chevrolet-benzine zal ik volgende week alleen doping testen met pure alcohol, natuurlijk zal ik de rijkdom van de benzine-injectoren dienovereenkomstig aanpassen en moet ik rekening houden met het alcoholgebruik, als het werkt als een koelsysteem, moet rekening worden gehouden met de temperaturen en drukken volgens de gebruikte vloeistoffen.
Wat me deed geloven dat het volgens dit principe werkte, was dat ik had gemerkt dat hoe kouder de uitlaat na de reactor was, hoe beter de prestaties.
In werkelijkheid gebeurt er iets anders in de verbrandingskamer aan het einde van de compressie en tijdens de verbranding.
Wat mij ook intrigeert is waarom de Lambda-sonde zuurstof in de uitlaat detecteert, en als dat zo is waar komt die zuurstof dan vandaan? waarom het niet volledig werd gebruikt voor verbranding (geval van de benzinemotor) en als de zuurstof uit water komt, betekent dit dat een bepaald deel van het water wordt afgebroken? waar is de waterstof gebleven? je zult me ​​​​verbrand vertellen, maar waarom heeft ze haar zuurstof niet verbruikt?
Nog een opmerking over waterverbruik
De motor die ik heb ligt tussen 1 en 2 liter, verbruikt meer en minder efficiëntie.
In tegenstelling tot wat veel mensen denken mag er geen hete stoom naar de reactor gestuurd worden, niet alleen daalt de opbrengst maar de reactor werkt ook niet meer.
Toch zijn er voortdurend fabrikanten die deze fout herhalen, ik hoop dat degenen die het geprobeerd hebben het op de forum.
Als dit het geval zou zijn, zouden we een goede buizenwarmtewisselaar maken om stoom te maken en in de inlaatpijp te gaan, test eenvoudig te doen met een waterkoker op een kleine stationaire motor, meer dan negatief resultaat.


Andre

Andre
0 x
laurent.delaon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 168
Inschrijving: 13/08/05, 17:49

het resultaat van de stoom oververhitting in de kamer...




par laurent.delaon » 12/11/05, 10:11

hello,

ja er kan iets gebeuren met het water (niet de stoom) in de kamer en wat zou kunnen verklaren waarom
de koolstof verdwijnt en waarom de opbrengst toeneemt (hiervoor heb je een bijdrage nodig). Het zou zoiets kunnen zijn:
H2O+ C --> CO +H2
we hebben diwaterstof

Wat betreft de keteltest, ik deed het 15 minuten met een papierafbijtmiddel op mijn auto: er gebeurt niets (geen witte stoom uit de uitlaat en geen toerental).
Maar een belangrijke opmerking de stoom moet oververhit zijn, daar ben ik zeker van, dus in dit geval is het niet abnormaal dat er niets gebeurt omdat 100°c onvoldoende is. Ik denk dat het meer dan 150°C nodig heeft
(d.w.z. 130°C bij aankomst in de kamer, wat overeenkomt met de verdampingstemperatuur van de diesel)
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 14/11/05, 02:02

Hallo Laurent
Wat betreft de temperatuur van de stoom die de reactor verlaat
Ik denk niet dat dit een grote invloed zou moeten hebben op de eindtemperatuur aan het einde van de compressie
Ik leg uit
als we bedenken dat de hoeveelheid lucht en stoom die tussen een staaf van 14 mm en de reactor passeert, de grootte heeft van een kanaal van 12 mm
in diameter hooguit afhankelijk van de hengel en de spelen
De hoeveelheid lucht die een dieselmotor nog meer kan inslikken met een turbo,
het moet minder dan 10% zijn, dus zelfs als deze damp + lucht 200c verdund is in de luchtmassa van de motor, mag het de temperatuur niet veel verhogen (sommigen kunnen het voor ons berekenen)
Waterdamp in de lucht speelt dus een andere rol in de motor.
De schoonmaakkant kende onze grootvader, toen hij de motor een kopje water liet drinken om hem schoon te maken,
Als we het hebben over een temperatuur van meer dan 1000 °C in een motor, is het een ogenblikkelijke temperatuur die een paar milliseconden aanhoudt
en het zit midden in het gas, de wanden van de cilinderkop kunnen niet veel meer dan 150c bevatten, de uitwisseling gebeurt met de koelvloeistof,
Ik geloof niet dat alle waterdruppeltjes onmiddellijk verdampen, het kost tijd om warmte over te dragen aan water. Toen ik in de staalfabriek werkte
als we een rode knuppel met water besprenkelen, zien we het water over het hete metaal rollen, een klein laagje stoom nestelt zich onder de plas water en slechts een deel verdampt.

Andre
0 x
laurent.delaon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 168
Inschrijving: 13/08/05, 17:49

het oneens zijn




par laurent.delaon » 14/11/05, 18:34

Hallo Andre,

Ben ik het niet mee eens; inderdaad, de eindtemperatuur in de kamer is voor ons van weinig belang voor de ontwikkeling van de tests, aan de andere kant is de temperatuur van de stoom de enige parameter waartoe we toegang hebben en die het systeem (de motor) beïnvloedt. Het is deze parameter waarmee rekening moet worden gehouden.

Het is ook geen kwestie van meten op de reactor of te dichtbij omdat dat de meting verstoort. In feite zou het neerkomen op het meten van de temperatuur op een radiator, terwijl het de temperatuur van de kamer is die telt!

En afhankelijk van de prestaties van de reactoren kunnen we voor grote verrassingen komen te staan ​​(bijv. koperen buizen en REFRACTAIRE 3016 roestvrijstalen buizen met verschillende diameters => verschillend uitwisselingsoppervlak, enz.) ...

Dus als we erin slagen om de temperatuur van de stoom in de pijp te meten net voordat deze de motor binnenkomt, is dat ideaal. Voor mij in ieder geval.

Goed voor wie de eindtemperatuur wil weten
(of druk of volume)
Wet van Laplace:
Ti begintemperatuur (in °K)
Tf eindtemp
Vi beginvolume (in m^3)
Vf eindvolume
Pi begindruk (in Pa)
Pf einddruk
g = 1.4

op (Ti*Vi)^(g-1)=(Tf*Vf)^(g-1)
alsmede
(Pi*Vi)^g=(Pf*Vf)^g
en erger
(Ti^g*Pi^(1-g))=Tf^g*Pf(1-g)

Ik denk dat we dit toch kunnen gebruiken voor de temperatuur.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 16/11/05, 00:46

Goedenavond Laurentius
het is al vele malen dat ik de vraag stel aan andere gebruikers van al, waterdoping, en ik kan je vertellen wat de juiste stoomuitlaattemperatuur is om goede prestaties te leveren,
de reden en simpel Ik denk dat de meeste fabrikanten het niet meten, ik zou zelfs zeggen dat sommigen het verbruik niet meten (en ik begrijp ze). Ondanks de metingen die ik heb gedaan, kan ik op dit moment niet zeggen of de stoomuitlaattemperatuur een directe invloed heeft op de prestaties van de reactor.
wat ik weet is het rond de 100c en ik heb nog niet bepaald of het beter is om de motor veel minder hete stoom (110c) of weinig hetere stoom (180c) te laten inslikken, hoe dan ook, de warmtebron (uitlaat) heeft zijn grenzen men kan niet meer warmte absorberen dan er beschikbaar is.
Tijdens veel tests was mijn leidraad het verschil tussen uitlaat voor reactor en na reactor, ik zocht uiteindelijk de laagste temperatuur aan de uitlaat, zonder echter onder de 100c te gaan voor de uitgaande stoom, dat wil zeggen 3 thermokoppels. Met ervaring heb ik maar 1 thermokoppel, het is de stoomuitlaat, het enige dat ik wil weten als de staaf nat wordt, momenteel is dit het grootste probleem van de reactor. Het enige wat je hoeft te doen is natuurlijk minder water te sturen en dat lost een deel van het probleem op, maar deze methode is verreweg degene die de meeste prestaties levert,
Dus afhankelijk van de beschikbare warmte moet je zoveel mogelijk water toevoegen zonder de stengel nat te maken.
Het is hetzelfde principe om een ​​motor zo veel mogelijk vooruit te laten gaan zonder dat hij rammelt (net onder het punt van ontploffing) in alle omstandigheden (dat is wat de pingelsensor doet)

Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 84-gasten