TPE ervaring

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Ghorg
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 29/11/05, 13:29

TPE ervaring




par Ghorg » 29/11/05, 13:31

Hallo aan u allen!

We zijn nieuw voor dit forum en we staan ​​onszelf toe om deze thread te plaatsen om u een vraag te stellen voor onze TPE.

We willen graag aan de watermotor werken, maar we weten niet welke ervaring we moeten doen.

We zijn op zoek naar een werkbare ervaring voor 1e jaars studenten.

Bij voorbaat dank. 8)

PS: Als we niet erg nauwkeurig waren, aarzel dan niet om ons om meer informatie te vragen.
PS2: als dit bericht niet correct is gepost forum, aarzel dan niet om het te verplaatsen :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 29/11/05, 14:25

welkom
Als je een beetje gereedschap hebt en niet alleen je linkerhand hebt :P de pantone is gemakkelijk te maken (maar het is geen watermotor).
@+
zac
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 29/11/05, 21:42

Omdat je met twee bent forums Ik geef je twee keer hetzelfde antwoord.
Ik wil u erop wijzen dat we in het geval van de Pantone-reactor niet over een watermotor mogen praten. De motor draait niet met water. De Pantone-reactor is geen magie, hij zet water niet om in brandstof. Het water dat in de vorm van een oververhitte nevel bij de inlaat wordt geïnjecteerd, wordt gebruikt om de verbranding te verbeteren en zo het brandstofverbruik en de vervuiling door de motor te verminderen.
Bij de Pantone zijn er twee mogelijkheden. Gebruik bijvoorbeeld een motor met constant toerental of een generator. Of een motor met variabel toerental. Het eerste geval is 100% Pantone. Brandstof en water worden door de reactor geleid. Het tweede geval is doping met water waarbij alleen water door de reactor wordt geleid, de brandstof drijft de motor op traditionele wijze aan. 90% van de assemblages zijn waterdoping omdat het gemakkelijker is om op automotoren te presteren. De 100% Pantone is voornamelijk gemonteerd op kleine maaimotoren omdat het moeilijk is om een ​​breed motorbereik te verkrijgen. Van mijn kant heb ik in de eerste plaats de montage uitgevoerd die beschikbaar is op de site Quant'homme .com. Afgezien van enkele lasnaden is het voor studenten gemakkelijk te doen. Het is een 100% Pantone-motief. Deze oplossing maakt het mogelijk het systeem te begrijpen. In dit geval draait de motor echter alleen op benzinedampen en wordt het water alleen gebruikt om te presteren. Laat het me uitleggen. Water en gas zitten in dezelfde tank. De benzine verdampt voor het water. De motor loopt 10 minuten met de benzinedampen en stopt dan. Het is indrukwekkend om te zien omdat je er 80% water in kunt doen zolang je verse benzine toevoegt. De oplossing is om een ​​carburateur voor benzine op een T-stuk te monteren. Aan de andere kant van het T-stuk wordt een bubbler aangesloten die is verwarmd tot 80-90 °. Bellen gebeurt door vacuüm in de open lucht en niet door de uitlaat te recyclen. Het gemengde product van benzine en water van 80 ° stroomt door de reactor en wordt in de inlaat gezogen. Gebruik de montage die beschikbaar is op de website en breng deze wijziging aan en ik denk dat het interessanter zal zijn om te bestuderen. Eindelijk is dit wat ik erover denk.
0 x
Lang leve de tpe
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 12/01/06, 17:04




par Lang leve de tpe » 31/01/06, 12:01

Salut!
We doen ook een tpe over het onderwerp en we willen graag wat informatie over het pantone-apparaat:
- Het octaangetal van het mengsel dat de pantone verlaat
- Eenvoudige uitleg over de algehele werking.
Dank u bij voorbaat !
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 31/01/06, 12:15

Lang leve de tpe schreef:Salut!
We doen ook een tpe over het onderwerp en we willen graag wat informatie over het pantone-apparaat:
- Het octaangetal van het mengsel dat de pantone verlaat
- Eenvoudige uitleg over de algehele werking.
Dank u bij voorbaat !


1) Als ik octaan had, zou het lang geleden zijn dat ik het over econologie zou hebben gezegd ... Het verbaast me dat een eenvoudige TPE zulke precieze gegevens nodig heeft ...

2) Voor de eenvoudige uitleg kun je beginnen met: https://www.econologie.com/c-est-quoi-le ... -1313.html
Dernière édition par Christophe de 04 / 12 / 08, 10: 32, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Asgard bot tyr
Mijn R21 Pantone op TF1 :)
Mijn R21 Pantone op TF1 :)
berichten: 160
Inschrijving: 06/02/05, 18:21
Plaats: partout
x 1




par Asgard bot tyr » 31/01/06, 20:27

Als ze even theoretisch als praktisch zijn!?! 8)
0 x
Lang leve de tpe
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 12/01/06, 17:04




par Lang leve de tpe » 16/02/06, 16:59

Heb je geen ideeën om ons te helpen bij onze tpe?
Ons probleem is: Hoe verandert het Pantone-apparaat de werking van een conventionele verbrandingsmotor?

We hebben bijvoorbeeld een berekening nodig met betrekking tot de motor.
0 x
Popaul
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 55
Inschrijving: 16/10/05, 17:48
Plaats: Ten noorden van Lyon> Villefranche




par Popaul » 16/02/06, 18:16

zou een onderzoek moeten doen naar de TPE op de pantone: ik ben ongeveer 4 ...
Dat is goed, het maakt het systeem bekend 8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 17/02/06, 15:13

Lang leve de tpe schreef:Heb je geen ideeën om ons te helpen bij onze tpe?
Ons probleem is: Hoe verandert het Pantone-apparaat de werking van een conventionele verbrandingsmotor?

We hebben bijvoorbeeld een berekening nodig met betrekking tot de motor.


Hier is een vraag dat het goed is! De leuke kant van uw VSE is precies het antwoord vinden. Begin met knutselen aan uw montage, voer de metingen uit en houd ons op de hoogte. Dank u bij voorbaat.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 131-gasten