Een Wiki Pantone?

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Een Wiki Pantone?




par Christophe » 13/06/07, 11:35

Ik denk dat jullie allemaal het principe kennen van Wikipedia, de gratis encyclopedie die iedereen kan wijzigen. Als je het niet weet, hier is het FR-gedeelte van Wikipedia http://fr.wikipedia.org/wiki/Accueil

Wikipedia is gebaseerd op een CMS (site framework) genaamd Wiki.

Het is mogelijk om eenvoudig een Wiki op elke site te installeren (zie het voorbeeld op Kyot-Home: http://www.kyot-home.com/wiki/index.php/Accueil ), dus ik vroeg me af of, volgens jou was het verstandig om daarnaast een Wiki-Pantone te maken forum ? We zijn inderdaad op een punt gekomen dat we ons hebben verzameld een vrij grote massa informatie (zowel op experimenteel als op wetenschappelijk niveau) die beter georganiseerd en gestructureerd dient te worden dan via een forum!

Sommigen zullen zeggen dat het zal dupliceren en ze zullen gelijk hebben, maar:

1) Sommige belangrijke informatie is diep "verborgen" onderaan de forum, zou een wiki ze naar buiten brengen!

2) De organisatie van de Wiki is meer instinctief en iedereen kan deelnemen en de teksten wijzigen, in tegenstelling tot de forum of alleen het lid dat het bericht heeft geschreven en de moderators hebben dit recht

3) Hierdoor wordt het systeem beter zichtbaar op internet, wat geen slechte zaak is...

4) Hierdoor kunt u zich met een paar klikken concentreren op de essentie van Pantone (begrip, uitleg ...), de belangrijkste bestaande sites en gemakkelijke toegang tot de How-To (Tutorials) van de gemeenschap ... enz enz.. .

5) Deze wiki zou in eerste instantie een subonderdeel van de econology-site zijn en zou een op zichzelf staande site kunnen worden als deze zich ontwikkelt...

6) Een 2e versie in het Engels zou kunnen worden overwogen om al ons onderzoek samen te vatten en over de hele wereld te verspreiden (hiihiih)!

In ruil daarvoor een Wiki vereist wat regelmatig toezicht en moderatiewerk aangezien iedereen kan wijzigen (hoewel sommige pagina's vergrendelbaar zijn en elke wijziging ongedaan kan worden gemaakt)

Als je het idee interessant vindt, zou je de verschillende categorieën moeten definiëren die je graag zou zien verschijnen en de algemene structuur van de wiki. Ik denk dat het eerste waar we ons op moeten concentreren water doping.

Nou, bedankt voor het geven van je mening. Het doel is om van deze wiki DE referentie te maken (indien mogelijk wereldwijd, laten we gek zijn! :D ) op het niveau van informatie over deze technologie.

ps: sommige leden kennen het principe van de wiki vast al goed...Volg mijn blik! : Roll:
Dernière édition par Christophe de 22 / 07 / 07, 14: 53, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 13/06/07, 12:15

ps: ik vergat te specificeren dat alle informatie op deze wiki uiteraard auteursrechtvrij zou zijn. In dit opzicht zou het nodig zijn om een ​​soort copyleft-licentie te vinden in geïnspireerd door Open Source-software
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 13/06/07, 12:52

Ik hou van de term "diep verborgen". Het is heel waar.
het idee is uitstekend, ik denk zelfs dat het zou moeten worden uitgebreid tot andere onderwerpen waarop onze kennis voortschrijdt, elektrolyse, b.v.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 13/06/07, 13:00

Blij dat je het leuk vindt...voor de andere onderwerpen heb ik er ook over nagedacht, aan de andere kant zou ik de prioriteit eerst op de pantone willen leggen...als je het niet erg vindt :)
0 x
le_courtois
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 02/04/07, 19:42
Plaats: Reims




par le_courtois » 13/06/07, 15:32

Hallo iedereen,
Dat is een rijk idee. Ik heb pantoneprojecten en veel vragen die ik niet durf te stellen omdat ik zeker weet dat de antwoorden al bestaan... ergens. Dus duw ik terug, enz. Een wiki zou een heel goed idee zijn. En veel werk voor degene die zich eraan houdt,... In ieder geval allemaal bedankt voor alles en tot snel hoop ik.
Gilles.
0 x
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 13/06/07, 22:31

Een wiki hehe!

Ik denk dat het een goed idee zou zijn, op voorwaarde dat je er een methode in stopt:

Organisatie van secties:

- Algemeen dopingprincipe "Franse stijl":

:pijl: -athmo-diesel
:pijl: - turbodiesel
:pijl: -hdi-diesel
:pijl: -athmo-benzine
:pijl: -turbo benzine
:pijl: -benzine injectie
:pijl: -LPG
:pijl: -ander ?...

- Resultaten behaald in de verschillende implementaties

- Operationele veronderstellingen

- Veel Gestelde Vragen

- Links naar prestatiepagina's dat werk : Cheesy:

Ik vergeet waarschijnlijk wat dingen, het is aan jou om het aan te vullen.

Ik ben van mijn kant klaar om een ​​paar pagina's te "leggen" over athmo-dieseldoping, over de werkingshypothesen en over de veelgestelde vragen.

En dat zal me nieuw leven inblazen op een wiki-project dat al geruime tijd slapend is geweest... : Mrgreen:
Beeld

Wordt vervolgd ...

Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 13/06/07, 22:46

Hij staat nog niet online ????? : Cry:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 13/06/07, 22:48

le_courtois schreef:En veel werk voor degene die zich eraan houdt,... In ieder geval allemaal bedankt voor alles en tot snel hoop ik.


Nou... het principe van een wiki is juist dat IEDEREEN zich eraan houdt :)

:pijl: Michel

Fijn dat het idee je aanspreekt en dat je op je motivatie kunt rekenen :)

Je zult enkele delen en hypothesen van de werking van de wiki moeten nemen die je al kent : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 13/06/07, 22:48

Dag
camel1 schreef:Organisatie van secties:

:pijl: -athmo-diesel
:pijl: - turbodiesel
:pijl: -hdi-diesel
:pijl: -athmo-benzine
:pijl: -turbo benzine
:pijl: -benzine injectie
:pijl: -LPG
:pijl: -ander ?...

- Resultaten behaald in de verschillende implementaties

- Operationele veronderstellingen

- Veel Gestelde Vragen

- Links naar prestatiepagina's dat werk : Cheesy:


toevoegen?
aardappelolie motor + pantom of water doping
flexmachin multibrandstofmotor....

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 14/06/07, 13:23

8) Maar waarom hadden we daar niet eerder aan gedacht? :? :?

Ik teken met beide handen in...

Nou ja Ka... :?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 97-gasten