Een Wiki Pantone?

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 23/07/07, 19:55

Nou ja André, het was je bij voorbaat vergeven :)

Anders heeft Delnoram een ​​mooi logo voor ons gemaakt, zie in plaats daarvan:

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 23/07/07, 22:21

Mooi logo, Delnoram! :D

Persoonlijk stem ik voor!

Beeld
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 23/07/07, 22:23

+1 :D
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 23/07/07, 22:38

camel1 schreef:Mooi logo, Delnoram! :D

Persoonlijk stem ik voor!

Beeld


Nou, hij is online sinds... uh 19:55:38 minus 30 seconden 8)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 02/10/07, 12:09

Een interessante interventie op de wiki :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 02/10/07, 13:36

Mooi samenvattend voorstel, dat probeert de verschillende standpunten met elkaar te verzoenen.

Ik vond een paar punten voor discussie:

met aanzienlijke thermische accumulatie in de centrale kern

Is de hoeveelheid warmte die door de kern wordt opgeslagen zo groot? Ik zou geneigd zijn te geloven dat de warmte "in real time" wordt omgezet in de reactor, zonder opslag.

de mogelijke stijging van de temperatuur van verbranding gaat de goede kant op

Ik heb berichten gelezen over temperatuurstijging erkenning, maar ik geloof niet dat ze de beste resultaten geven. Integendeel, hoe lager de inlaattemperatuurstijging door de reactoruitlaatreactor (vergeleken met de inlaattemperatuur), hoe beter het lijkt te werken.

Bovendien lijkt het mij dat de temperatuur van de cilinderkop de neiging heeft om af te nemen bij een Pantone? Als we het hebben over de temperatuur in het hart van de cilinder op het moment van verbranding, zijn er inderdaad enkele verdachte hoge waarden. Maar niet meetbaar, voor zover ik weet. Tenzij je een transparante motor hebt... : Cheesy:

Voor de rest kan ik Philippe alleen maar feliciteren met zijn geest van synthese: moeilijk om het korter te maken...
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 03/10/07, 03:08

Dag
Is de hoeveelheid warmte die door de kern wordt opgeslagen zo groot? Ik zou geneigd zijn te geloven dat de warmte "in real time" wordt omgezet in de reactor, zonder opslag.


Zeldzaam zijn degenen die de luxe hebben betaald om een ​​massieve nikkelkern te maken (moeilijk te verkrijgen in kleine hoeveelheden)

De metalen kernen die een bepaalde opbrengst geven hebben iets gemeen, Slechte geleider van elektriciteit en slechte geleider van warmte, belangrijke thermische traagheid
magnetisch zelfs zwak, en in één stuk in zijn massa
Ze raden aan dat het heet is tot in het midden van de kern, nog heter (bewerk gewoon een kern in het zeer dunne centrale deel en onderzoek de kleur)
de kern is bedekt met een dunne film terwijl de reactorbuis glanzend blijft als de loop van een geweer.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 03/10/07, 21:08

Hallo Abder
Andre schreef:De metalen kernen die een bepaalde opbrengst geven hebben iets gemeen, Slechte geleider van elektriciteit en slechte geleider van warmte, belangrijke thermische traagheid
magnetisch zelfs zwak, en in één stuk in zijn massa


Heb je titanium geprobeerd, het zou goed overeenkomen, het geleidt warmte slecht en elektriciteit heel slecht, het is paramagnetisch en niet erg oxideerbaar. Bovendien is het licht en zeer solide als het warm is. (wel wat prijzig...) : Mrgreen:

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 04/10/07, 03:52

Dag
Ik heb berichten gelezen over stijging van de inlaattemperatuur, maar ik geloof niet dat ze de beste resultaten opleveren. Integendeel, hoe lager de inlaattemperatuurstijging door de reactoruitlaatreactor (vergeleken met de inlaattemperatuur), hoe beter het lijkt te werken.


In een diesel komt er maar een klein percentage uit de reactor in vergelijking met wat er door de motor wordt aangezogen, ondanks dat deze heet is
Het passeert niet meer dan een leiding met een diameter van 8 mm
Dat is de 1 mm rond een staaf van 12,7 mm zo echt..
in mijn geval soms 200c maar gemiddeld tussen de 130c en 150c is niet altijd hetzelfde ik weet niet waarom..
Hoe dan ook, wat uit de turbo komt, wordt ook verwarmd (ik heb geen oude auto-intercooler)
Ik denk dat de opwarming aan de uitgang van de reactor een gevolg is (een noodzakelijk kwaad), maar de prestatie is niet beter met een output van 220c dan met een output van 140c
het is erg ingewikkeld om een ​​reactoruitlaat van 80°C te hebben zonder dat de staaf nat is, er is een aanzienlijke luchtcirculatie voor nodig en een droge stoom die moeilijk te controleren is praktisch onmogelijk om 1 liter water per uur door te laten in een kleine staafreactor van 14 mm

Het inslikken van hete lucht in een diesel verbruikt energie tijdens de compressiecyclus, verhoogt de druk en de temperatuur (en verhoogt dus de verliezen door wanden in de cilinderkop) we hebben 600c nodig aan het einde van de compressie, niet nodig om 900c te hebben.
huidige onderzoek, ze proberen allemaal de temperatuur van de motoren te verlagen..

Voor een titaniumstaaf die ik nog nooit heb geprobeerd, zijn de duurste materialen die ik heb geprobeerd inconel en nikkel
Voor de inconel duurde de inbraak erg lang voordat de steel gekleurd en geïsoleerd werd.
bij het testen van een andere hengel als de inbraak erg lang is, wordt het moeilijk om commentaar te geven op de effecten..

Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 123-gasten