"Water in Gasoil" -documentaire over waterinjectie, weten autofabrikanten!

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

"Water in Gasoil" -documentaire over waterinjectie, weten autofabrikanten!




par Christophe » 05/06/13, 07:26

Ik ben in contact met Patrick Lefrere, regisseur van een document, blijkbaar compleet en goed gedaan, over waterdoping.

Hij probeerde een zo neutraal mogelijk overzicht te maken en het lijkt helemaal niet slecht! Dit is de trailer:



In feite mist hij wat geld om de documentaire af te maken. Dus hij vroeg me om deze boodschap door te geven (maar ik hoop dat hij zelf kan komen uitleggen):

Een aftelling naar 55-dagen werd gelanceerd op 31mai 2013 om te proberen 3500 euro's te krijgen die nodig waren om een ​​film te kunnen voltooien.

Deze film begon jaren geleden met 3 met een passie voor de legende van de watermotor.

Ik deed wat onderzoek, ontmoette gekke uitvinders, autodidactische klusjesmannen en scherpe technici.
Het is honderd uur aan beelden en interviews die nu moeten worden gesorteerd, geclassificeerd en betekenis krijgen.


Het is deze zoektocht naar de waarheid rond het "Pantone" of "Water doping" -systeem waarover ik je graag zou willen vertellen.


Dus hoe kun je me helpen?


Er zijn 3 manieren:


1 / door op deze link te klikken http://fr.ulule.com/roulez-a-leau/ je vindt alle informatie over de film.
U kunt uw bijdrage leveren en uw opmerkingen achterlaten.
Het is een crowdfunding-site met allerlei creatieve projecten van alle soorten. Door bij te dragen aan mijn film, zorg je ervoor dat je op zijn minst je naam op de aftiteling hebt en mijn dankbaarheid hebt. Er zijn veel andere kleine cadeautjes.


2 / Relay deze e-mail. Breng het over naar je contacten, vrienden, families, kantoorcollega's, rijke verre neven, oom-monteur-klusjesman en iedereen die mogelijk geïnteresseerd is in een film rond de legende van de watermotor. Bedankt voor het nemen van 2 minuten om dat te doen, je bent mijn beste relais.


3 / Stuur me direct een e-mail >>> lefrere (punt) pat (at) gmail (punt) com <<<


Binnenkort is een facebookpagina toegankelijk waar je het nieuws van de film kunt volgen en volgen.


Dank u allen.


Tikje


Bewerken: hier is het volledige verhaal

0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 05/06/13, 09:41

het rapport ziet er veelbelovend uit, ik heb de dvd besteld.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
zelectron
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 28/04/08, 10:04
Plaats: Frankrijk




par zelectron » 06/06/13, 07:43

De Duitse V2 waren al gedoteerd met water!

Renault begint octrooiaanvragen in de VS in te dienen die alleen het geld waard zijn.
Om een ​​uitvinding octrooieerbaar te laten zijn, moet nieuwheid worden aangetoond en geen eerdere publicatie; wat betreft de kennis van de vakman op het gebied van een bepaalde industriële sector, zij nemen uiteraard elk octrooi op. De RNUR loopt er opgewekt doorheen!
De Byzantijnse discussies over het Pantone-genre hadden deze uitvinders van troep moeten denken.
:!:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 06/06/13, 09:06

zelectron schreef:De Duitse V2 waren al gedoteerd met water!


Welke V2? Als je denkt aan raketten (V2 A4) was het een raketmotor ... zuurstof ethanol (hey it was a biofuel!) Zo heeft het niet veel te maken met een hittemotor. Ik heb nog nooit gehoord van een waterinjectie en als die er was, is het voor een andere reden en gevolg dat in een zuigermotor ...

Door nadelen Messerschmitt had een waterinjectie : https://www.econologie.com/injection-eau ... erschmitt/

En als je naar het veld komt dat "het al bestond", dan is hier een geweldige geschiedenis over de geschiedenis van waterinjectie:
https://www.econologie.com/telechargemen ... hermiques/

En een oud patent van Vernet Clerget: https://www.econologie.com/telechargemen ... ur-diesel/

zelectron schreef:Om een ​​uitvinding octrooieerbaar te laten zijn, moet nieuwheid worden aangetoond en geen eerdere publicatie; :!:


Vals en nep, ik ken de wereld van octrooien goed:

a) Alles is octrooieerbaar, er zijn tal van eeuwigdurende motoren in de laden van het octrooibureau (als sommigen geld willen verliezen aan administratieve kosten is dit hun probleem ...) zolang er maar een "innovatief" technologisch karakter is... voor iets dat niet octrooieerbaar is, moet het echt een zijn technologische aberratie of te simplistisch (stijl probeert het wiel te patenteren ... monsanto doet het goed met de levenden !! maar het is hier niet het debat!)

(b) Anterioriteit sluit octrooieerbaarheid niet uit tenzij deze flagrant is of eerdere depots maken waarnemingen die octrooieerbaarheid kunnen voorkomen!

En het is niet het octrooibureau dat dit werk doet !!!

c) Anterioriteit kan OPERATION voorkomen als vorige custodians erin slagen om hun rechten te doen gelden! Vaak is het David tegen Goliath en hier is het niet David die wint ...
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 06/06/13, 09:32

en vooral, je moet een goed gevulde portfolio hebben om wereldwijd te patenteren (en zelfs voor degenen die onder contract staan) die de illegale exploitatie van een geoctrooieerd product niet verhinderen omdat het opnieuw een rechtszaak vereist. portemonnee nog meer getrimd en veel, veel geduld.
De enige echt bruikbare patenten, op een persoonlijk niveau, hebben betrekking op minder belangrijke onderwerpen die niet van belang zijn voor industriëlen, met enkele verrassingen zoals de Dyson-stofzuiger.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 06/06/13, 09:35

Ja Janic

In Frankrijk is het goedkoop (een paar honderd euro, ik geloof in 400 2003 waar ik de mijne had gezet).

Ja, vaak verknoeien kleine uitvinders de kleine besparingen die ze hebben in het patenteren van de wereld of Europa (er zijn verschillende tienduizenden euro's, 20 000-geheugen ...)

Al dit geld gaat niet naar industriële ontwikkeling.

Kortom, de wereld van patenten, 200 jaren geleden opgezet en die sindsdien niet is veranderd, lijkt steeds meer op een humbug en moet, als iets anders, grondig worden hervormd om aan te passen de nieuwe samenleving (internet !!)!
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 06/06/13, 11:28

Om orden van grootte in te stellen, kunnen we de volgende cijfers voorstellen:

De totale kosten van een octrooi vanaf het indienen van de aanvraag bij het Octrooibureau (dus zonder de kosten van het schrijven te vermelden), tot het einde van de theoretische levensduur (meestal 20 jaar, behalve zoals hieronder vermeld), inclusief:

- de dossierkosten
- de kosten van een "normale" procedure (zonder buitensporige complicaties zoals beroep of oppositie)
- alle vertalingen voor EP- en PCT-patenten,
- annuïteiten,

kan worden geschat als:

- 7 tot 8000 € voor een Frans octrooi ingediend bij INPI,
- 15 000 € voor een Amerikaans patent,
- 15 naar 20 000 € voor een Japans patent,
- 30 000 € voor een Europees octrooi dat de 10-hoofdlanden aanduidt en de eerste tien jaar van kracht blijft,

- 100 000 € voor een Europees octrooi dat ook 10 aanduidt, met betaling van lijfrentes tot het einde van twintig jaar.

- 150 000 € voor een patent ingediend in de belangrijkste landen van de planeet, en minstens tien jaar bewaard.

Deze cijfers zijn slechts schattingen, maar ze moeten in gedachten worden gehouden ....

De verdeling van de kosten verschilt per land. In de VS moet 60% van de kosten voor de procedure en 40% voor de annuïteiten worden geteld. In Europa is 60 80% voor lijfrenten, de rest is verdeeld tussen de procedure en de vertalingen.

Aangezien het aantal annuïteiten progressief is (de laatste vijf tot zeven zijn nog steeds een zeer hoog bedrag, in alle landen) kan een verklaring van afstand van het octrooi na 14- of 15-jaren voordelig zijn, tenzij het nog steeds veel geld, hetzij door zijn directe exploitatie, hetzij door het innen van licentiekosten, of om te blijven interfereren met een concurrent.

Voor een internationale PCT octrooi, kunnen de kosten worden geschat op tussen € 4 000 en 4 500 € (het indienen van belastingen en kosten van het adviesbureau inbegrepen). Deposito's, wanneer op de nationale podia met validatie in de belangrijkste geïndustrialiseerde landen (Europa, VS, Japan) kosten tussen € 30 000 en 45 000 € (het indienen van belastingen en kosten van het adviesbureau inbegrepen).

http://www.invention-europe.com/CMpro-v-p-134.htm
0 x
Serge25
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 19/10/09, 14:37

Waterinjectie motor, vage geschiedenis




par Serge25 » 06/06/13, 12:32

Hallo,
Als het interessant is om een ​​geschiedenis van de vraag te publiceren, kan dit niet alles wat erover wordt gezegd rechtvaardigen. Pantone is een (rijke) pop, theoretische verklaringen zijn vaak vergezocht en metingen gedaan aan donkere motoren. Ik ben het eens met de opmerkingen van Christophe Martz, ik zal er nog andere toevoegen:
9 pagina en 12 pagina, de drukken zijn in kg / cm3 in plaats van kg / cm2. Toch is het heel anders!
Pagina 12, spreekt zuurstof te ontleden water door passage over een metaal roodheid (ongeveer 800 ° C) verwarmd, maar deze pagina 14 temperatuur daalt tot 250 / 300 ° C. Zal het begrijpen.
Page 17 "Makhunin gebruikt zuurstof en waterstof uit de ontbinding van water om koolwaterstofvloeistoffen te verbranden". Dit is geweldig, waterstof omgezet in oxidatiemiddel! In feite zullen O2 en H2 die geen andere wens hebben dan zich opnieuw te verenigen (als we inderdaad in staat zijn geweest om ze te scheiden) de vloeistoffen in kwestie niet aanvallen. En ik geloofde dat het water (als zodanig) werd gebruikt om de explosie te matigen om de opbrengst te verbeteren (wat ik kan geloven).
Pagina 14, we praten over reductie op basis van het werk van Sabatier en Senderens. Wat doen we met de zuurstof die tegelijkertijd met waterstof wordt verkregen? Wie weet hoe te hydrogeneren in aanwezigheid van zuurstof? Zijn we vergeten dat hydrogenering onder druk staat, moet de katalysator worden bereid met veel zorg (bv Raney nikkel) en fijn verdeeld? Niets) te maken met het nikkel in de legering roestvrij staal. En wat alkenen hydrogeneren, terwijl de totale energiebalans is gelijk (water dissociatie + 286kJ / mol en etheen hydrogenering bijvoorbeeld -130kJ / mol, dan ethaan verbranding -1560kJ / mol, in vergelijking met verbranding ethyleen -1410 kJ / mol)?
Voor de goede orde (bron Peugeot onderzoekscentrum) is de beste prestatie van een benzinemotor nu 34%, terwijl we in Diesel 39% bereiken.
Dus laten we de werking van de motor (Diesel) blijven ontspannen door H2O met waterinjectie, zoals we weten sinds ... 1865!
0 x
Urquiola
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 23/06/12, 15:27

Waterinjectie en Pantone-motor




par Urquiola » 06/06/13, 16:26

Het idee van waterinjectie is gisteren niet geboren, we hebben dit systeem op de vliegtuigmotoren in de Tweede Wereldoorlog gebruikt, omdat het de maximale temperatuur in de verbrandingskamer van de motor voor korte perioden waarin een veel hoger maximumvermogen vereist is dan dat gebruikt bij kruissnelheid, zoals het opstijgen, snel klimmen of ontsnappen uit een gevechtszone, naast Verlaging van de verbrandingstemperatuur verlaagt de uitstoot van stikstofoxide, die zeer agressief is, en geeft een beetje hulp aan de efficiëntie, dus aan het brandstofverbruik van de verbrandingsmotoren. Het idee is heel mooi, het zou nodig zijn om de experimenten over dit onderwerp te bereiken en te volgen. Hallo +
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12

Re: Water injectie motor, vage geschiedenis




par Andre » 06/06/13, 16:44

Dag
Serge25 schreef:Hallo,

En ik dacht dat water (als zodanig) werd gebruikt om de explosie te matigen om de prestaties te verbeteren (wat ik kan geloven).


Dit is ook wat ik geloof, de waterdopping verbetert gewoon de cyclus van de motor (als er een dissociatie en productie van waterstof was, hoe meer zuurstof je toevoegt, hoe meer de opbrengst verbetert, te veel water of niet genoeg geen verbetering, er is een bepaalde dosering.
de verbetering is spectaculairder bij de oude dieselmotor met indirecte injectie. (zelfs met afgebroken injectoren, wat waarschijnlijk een verklaring zou zijn voor de goede resutaten met waterinjectie gemaakt door Clerget, hoewel bij waterdoping de waterdamp wordt geretourneerd door de opname, die overgaat in de cilindercompressie.)

@ zelectron
de injectie van water in de vliegtuigmotoren heeft niets met dit principe te maken. De Duitsers gebruikten dit principe omdat hun brandstof te laag in octaan was, vergeleken met dat van de Engelsen geleverd door de VS, de injectie van was bedoeld om het vermogen te vergroten de compressor korte tijd op lage hoogte gebruiken (de BF109 Daimler had een potentieel van 180-uren)
Sommige militaire straalvliegtuigen hebben dit principe van waterinjectie ook gebruikt om het opstijgen te vergroten.
Bij doping met water is het niet om het vermogen te vergroten, maar om het koppelrendement bij een laag motortoerental te verhogen. wanneer aan de uitgang van de reactor er in druppels geen opbrengst op de opbrengst is, zie zelfs als we de hoeveelheid water een opbrengstverlies verhogen. Een meting van de uitlaattemperatuur van de reactor vertelt ons of het vloeibaar is.

Andre
0 x

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 124-gasten