Het injecteren van water zonder Pantone Pantone Vs.

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
Vroom143
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 30/05/06, 02:40

Het injecteren van water zonder Pantone Pantone Vs.




par Vroom143 » 30/05/06, 04:01

Hallo iedereen.
Allereerst ben ik hier nieuw in forum, en ik bedank alle mensen die hun bijdrage hebben geleverd: ik heb hier veel interessante informatie gevonden ...

Kortom, na een goed deel van de site en een behoorlijk aantal onderwerpen van de te hebben gelezen forum, Stelde ik mezelf een essentiële vraag:
Hoewel ik het Pantone-proces niet beheers (en verre van!), Vroeg ik me af of hij echt interesse had in vergelijking met een conventionele waterinjectie? Als ik het over interesse heb, heb ik het over meetbare resultaten, bijvoorbeeld een vergelijking tussen twee gemodificeerde auto's, een met pantone en de andere met een eenvoudige waterinjectie.

Ik heb een tijdje de voorbereiding van de auto op de race geoefend, en met name in de GrF-rally. In deze context moest ik vaak waterinjecties opzetten. Ik ga je vertellen over mijn ervaring hier op dit gebied, omdat het mij lijkt dat sommige informatie onvolledig is over het onderwerp of verspreid is over de verschillende onderwerpen.


In de eerste plaats is, zoals vaak is gezegd, de waterinjectie niet nieuw, omdat ze nauwelijks door vliegtuigen van de laatste tijd werd gebruikt (niet alleen de Me, ik verzeker je dat het spitfire dat ook had!)
Evenzo werd dit systeem in één keer als optie aangeboden op de Saab 900-turbo.
Evenzo moet worden opgemerkt dat waterinjectie, in termen van motorvoorbereiding, alleen gericht is op motoren met supercharger, door turbo's of compressoren.
Het overvoeren van een motor levert verschillende problemen op, waaronder voornamelijk rammelen, en oververhitting en mechanische stress die worden verhoogd door de "uitbreiding" van de cyclus.

Het rammelen kan worden verminderd door de temperatuur van de inlaatgassen te verlagen; om dit te doen, twee methoden: de intercooler en de injectie van water. We kunnen ook het rammeleffect verminderen door het octaangetal van de brandstof te verhogen. Omdat het niet gebruikelijk is (en in elk geval verboden!) Om vliegtuigbenzine (~ 130 octaan) te gebruiken, kunnen we dit defect verhelpen door alcohol (ethanol of methanol) toe te voegen verbranding. Omdat alcohol en water missbaar zijn, cumuleren we vaak de injectie van water en alcohol in een enkel systeem (dat de kwestie van antivries in water kan oplossen :D ).
Door deze processen te combineren, kunt u de supercharging van de motor aanzienlijk verhogen, waardoor de efficiëntie en het vermogen toenemen, en daarom bij normaal gebruik, minder behoefte hebben aan snelheden (dus lager verbruik)

De intercooler en de injectie van water maken het uiteraard mogelijk om ook op de verbrandingstemperaturen in te werken. Door echter een grotere hoeveelheid water te injecteren dan nodig is om het geratel te elimineren (in de orde van 1 liter water voor 13 liter brandstof), worden andere fenomenen gebruikt:
Omdat de faseverandering van water veel energie vereist, wordt een groot deel van de door verbranding afgegeven warmte gebruikt om het water te verdampen. Dit heeft drie voordelen: de temperatuur van de verbrandingskamer is aanzienlijk verlaagd, waardoor de warmte die door het koelmiddel moet worden verwijderd, wordt verlaagd (dus minder energie verloren ... enz ...).
Door de kamertemperatuur te verlagen, beperken we de thermische spanningen in de motor zodat we de levensduur ervan verlengen (of we compenseren door nog meer te vullen :onheil: )
Eindelijk gaan we een vloeistof in de kamer en zetten we deze om in gas: de vloeistof neemt veel minder ruimte in beslag dan het gas (het verrast je niet? Lol), we genereren meer druk, dus meer koppel ...

Ten slotte moet worden opgemerkt dat, zelfs als dit niet het primaire doel van waterinjectie is (in voorbereiding), het de vervuiling aanzienlijk vermindert. Inderdaad, bijvoorbeeld, een super vijf GT-turbo die is voorbereid op 320Cv met waterinjectie, vervuilt minder dan dezelfde die is voorbereid op 195Cv zonder waterinjectie (in beide gevallen is hij boven een kleine stadsauto van oorsprong, daar zijn we het mee eens).


Kortom Dat gezegd hebbende, dat de Pantone-reactor erg mooi is, maar ik vraag me veel af over de werking ervan: zouden de voordelen niet voornamelijk te wijten zijn aan de toevoeging van water in de motor?
Door een waterinjectie in een turbomotor te doen, de boostdruk te verhogen en een hogere asverhouding in te stellen (om de koppelwinst te gebruiken voor een lager verbruik en niet voor sportieve doeleinden), we moeten het brandstofverbruik met een niet onbelangrijk aandeel kunnen verlagen (-10% lijkt me niet onrealistisch), terwijl we ondanks alles een efficiënter voertuig hebben (+ 20% vermogen zonder enig probleem bij het verbruik gelijk aan de oorsprong).
Biedt het pantone-systeem echt een pluspunt? (vooral gezien de complexiteit van de implementatie)

Als iemand een eenvoudige waterinjectie wil proberen, ben ik klaar om te helpen. Een numerieke vergelijking interesseert me enorm ... Wie weet, als de pantone echt een plus biedt, zal ik misschien werken aan een sportief gebruik van de reactor !!
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 30/05/06, 06:24

Goedenavond Wroom 143
Welkom bij watermist en motoren.

waterinjectie wordt voornamelijk gebruikt op motoren met supercharger of hoge compressie, en het is voornamelijk voor benzinepompmotoren.
Met de panton de observatie die we maken, hebben we minder winst met turbomotoren dan met atmosferische motoren
De reactor verliest prestaties als de uitlaatgastemperatuur te laag wordt. (geval van turbomotoren)
het is effectiever bij lage snelheid onder belasting.
Dit alles wordt tegenstrijdig met een injectie van koud water.

Het is waar dat het vergroten van de diameter van de banden gunstig was, bij gebrek aan het vinden van een grotere asverhouding!

Voor een benzinemotor bent u beperkt om hem water te laten drinken, op een diesel met een cilinderinhoud van 3 liter kunt u hem 4,5 liter per uur laten drinken en zelfs meer bijna net zoveel als diesel, op voorwaarde dat spuit goed en verwarm opnieuw ..
Er is een hoeveelheid water die het vermogen van de motor verhoogt en een bepaalde hoeveelheid die het verbruik verlaagt.

Als we het hebben over waterinjectie, moeten we rekening houden met het sproeien volgens de grootte van de druppels die er verdampen
voor opname of aan het einde van compressie of explosie. Ik denk dat we de nuance moeten maken. De broek biedt een fijne druppel die moeilijk te verkrijgen is met een eenvoudige injectie.
In een panton van 100% explosiemotor die op afvoerolie loopt, is wat uit de panton komt dun als sigarettenrook, voor water heb ik nooit gecontroleerd, ik denk dat het nog meer moet zijn alleen olie.
Met een panton nemen we warmte van de uitlaat die de temperatuur van het uitlaatgas halveert en voeren deze terug naar de motor (volledig omgekeerd van de inlaatkoeling) of een kleine druppel gekoeld warm water meer dan een grote druppel friode water.
Het is waar dat warmteoverdracht plaatsvindt wanneer het water van toestand verandert.
Sommigen hebben de bubbler direct in de inlaat geprobeerd zonder door de reactor te gaan of zonder staaf. Pitmix en anderen op de forum
dat geeft niet de economie van een panton die goed werkt.
Er is een goed verschil tussen een koude reactor en een hete reactor, wat is de rol van warmte? absoluut geen stoom maken! omdat wanneer het te heet wordt tijdens het stomen
de opbrengst daalt ...
Je weet dat ik de waterdopingbroek nog niet beheerst, maar dat maakt verschillende experimenten en tests die ik maak en ik kan het niet continu laten werken, ik krijg snel resultaten op lange cursussen constant, maar op stedelijke routes is het onregelmatig.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 30/05/06, 07:25

Hallo vroom143!

omdat ik zie dat je vastzit in het veld, maak ik van de gelegenheid gebruik om je een vraag te stellen:
Ik heb de staafloze reactor en mijn verbruik al geprobeerd water ging van 1,4L / 100km naar 1,5L / 30km ... je ziet een beetje!
resulteren in groot vermogen, overconsumptie van diesel (ik ben mijn economie kwijt) en een groot waterverbruik.
Mijn vraag is: 5L. water / 100 km Kan het mijn motor verpesten?
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 30/05/06, 07:57

Hallo en welkom Vroom 143.
Bedankt voor de info over waterinjectie in competitie.
In mijn geval had ik vóór het installeren van waterdoping met een reactor verwarmd door uitlaatgassen koud waterinjectie geprobeerd bij de ingang van de turbo (Mercedes 300TD turbo) Ik merkte geen behaal zo recent met doping met water (waterdamp) of gemiddeld 1 liter per 100 km diesel minder. Mijn assemblage (doe-het-zelf) was echter niet erg goed: een kleine ondergedompelde pomp die niet eens 1 bar druk gaf, dus erg slecht spuiten .... Ik gebruik nog steeds deze pomp en een injector (van benzinemotor) voor stuur het water en doseer het.
Door nadelen op een benzinemotor vraag ik me af of de reactor echt nuttig is (alleen in waterdoping) .... Ik wil het proberen met een motorfiets, maar ik ben nog steeds op zoek naar betrouwbare apparatuur (met name de pomp) tegen een redelijke prijs. Kun je ons goede adressen geven voor deze waterinjectie-apparatuur?
dank u
Michel
0 x
Avatar de l'utilisateur
Vroom143
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 30/05/06, 02:40




par Vroom143 » 30/05/06, 13:05

Bedankt André voor deze antwoorden, ik zal proberen dit allemaal een beetje meer te begrijpen ... Ik zal sudderen met deze nieuwe elementen ...

@lau:

Oula, 1.5 l / 100 km in water is een beetje veel !! in kleine hoeveelheden doet de injectie van water niet de minste schade, maar doet het eerder goed voor de motor. Door nadelen, 1,5 liter per 100 km ca moet beginnen te houden van! uw dieselverbruik is toegenomen omdat u in dit stadium meer diesel nodig hebt om het water te verdampen! En als je het over grote macht hebt, stel ik me voor dat je alleen in de rondes moet winnen, toch?
Wat betreft het beschadigen van de motor, antwoordde André net daarvoor! diesel is niet zo bang voor water ... op voorwaarde dat het niet in de kamers achterblijft na de boeg van het voertuig (de segmenten zijn in het algemeen ZEER gemakkelijk te roesten, tenzij je segmenten hebt chroom ...)


@Michelm

Ik stel me voor dat je niet veel had moeten winnen door water te injecteren bij de turbo-inlaat! De helft van de rente van de waterinjectie gaat verloren, dwz de koeling van de gassen. Maar het idee is goed: het water dat door de turbo's stroomt is perfect gespoten! Aan de andere kant hadden de turbo's dat niet leuk moeten vinden! bij 150000 tpm zijn de druppels water als schuurpapier voor de aluminium vinnen!
Voor uw fiets werkt het zeker! Ik heb het geprobeerd en er zijn serieuze voordelen. niet zo goed als bij een turbo maar goed ... aan de andere kant moet je niet te veel water in de atmosfeer injecteren! (tenzij je een compressor wilt plaatsen maar ik betwijfel het : Mrgreen: schade het werkt super sterk op een motorfiets!)
voor de pomp, lage doorstroming en juiste druk voor een lage prijs zien bij Conrad ( http://www.conrad.fr ), in de categorie: modelisme> Modelleeraccessoires> Brandstofaccessoires> Pompen: de pomp wordt 12V tandwielpomp genoemd (normaal het tweede artikel van de pagina)

Wat gebruik je als auto-injector? bovenal hebt u geen enkele puntinjector van het type twingo nodig! de stroom is te sterk en bovendien verpulvert het dat dal! als je kunt vinden, beveel ik een zuiver mechanische low-flow injector zoals K-Jetronic (koude start injector van Golf I Gti bijvoorbeeld met een lagere flow dan een cilinder injector).
0 x
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 30/05/06, 13:36

Bedankt voor de pomp die ik keek, maar ik aarzelde tussen de verschillende modellen. Voor de injector gebruikte ik een oude Mercedes-injector (D Jetronic-injectie) van V8 3,5L (daarom kubieke capaciteitseenheid 437cc ongeveer). En een kleine elektronische slotgenerator waarmee ik kan doseren.
Ik zag ook waterinjectiekits http://www.aquamist.co.uk/cp/cp.html met elektromagnetische pompen, maar het is duidelijk veel duurder.
Welke winst heb je opgemerkt met een waterinjectiemotor?
Ik zal dit bestuderen voor de motor (Voxan 1000) die ook koelproblemen heeft (radiator kleiner dan andere motorfietsen met dezelfde kenmerken) als ik twee vliegen in één klap zou kunnen doden (verlaag de temperatuur en winst in verbruik of potentieel, maar dat is niet het doel, er is al genoeg!)
Michel
0 x
Avatar de l'utilisateur
Vroom143
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 30/05/06, 02:40




par Vroom143 » 30/05/06, 13:52

Wha! je injector is een beetje groot, maar het zou moeten kunnen werken als je het goed beheert met je slotgenerator ...
Wat betreft het aquamistsysteem, ze zijn natuurlijk erg goed, maar ze zijn te duur !!! En ik ben niet echt zeker dat we dit op een Athmo kunnen monteren en ben meer dan 1 liter verplaatsing! kortom, het kan je duur zijn voor iets dat niet geschikt is!
Wat betreft de winst op je fiets, ik heb niet genoeg om te kwantificeren! mijn test werd uitgevoerd op een 1100xx motor gemonteerd op compressor, en die trok ongeveer 300Cv! Ik ken de Voxan 1000 niet goed, maar het lijkt me dat het in het begin geen erg geavanceerde motor is, dus je kunt niet hopen 15Cv te behalen !!
Ik weet niet hoe u uw waterinjectie zult beheren, maar het moet absoluut schaalbaar zijn met het dieet (ca ik denk dat u het had gepland), en vooral dat u geen water injecteert onder 2000 tpm ... de lage toeren en de vertragingen van de motorfietsmotoren zijn over het algemeen erg "kwetsbaar" en we merken ons al snel met een onstabiel stationair of een sterke reactietijd op de lage toeren.
Alle grapjes terzijde, als je maar een injectie met water zou krijgen, zou je een verhoogde compressie krijgen ... de prestaties van het geheel zouden veel beter zijn ...
0 x
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 30/05/06, 16:10

Er is niet veel probleem met deze injector (er zijn er natuurlijk 8 om de originele motor aan te drijven, dus slechts 1 is haalbaar voor diesel die ongeveer 1L / 100 km is) anders had ik ook gedacht aan een motorfiets injector (BMW K100, 4 cyl 1000cc). Om de hoeveelheid water aan te passen, dacht ik dat ik mezelf zou synchroniseren met het commando van een benzine-injector en de injectietijd zou variëren met een eenvoudig circuit.
Ik had ook assemblages gezien in de VS voor motorfiets BMW K100, K1100, K1200 met turbokit zonder persluchtkoeler maar met een waterinjectie in plaats daarvan ... Maar mijn doel is eerder de economie , of zelfs het verlagen van de bedrijfstemperatuur dan de toename van het vermogen bij hoge snelheid.
Michel
0 x
Avatar de l'utilisateur
Vroom143
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 30/05/06, 02:40




par Vroom143 » 30/05/06, 17:17

lol, ik begreep dat je doel niet de toename van het vermogen bij snelheid was ... vandaar de compressor, die eerder op lage snelheden streeft ... maar zonder zo ver te gaan, met een injectie van 'water, een toename van de compressie zou zeer gunstig zijn ... met de toename van de volumetrische verhouding compenseert u de drukval na explosie door de toevoeging van water, terwijl een lagere bedrijfstemperatuur wordt gehandhaafd. Zonder deze toename van de compressie ben ik bang dat bij lage snelheid de injectie van water ervoor zorgt dat je koppel verliest, wat het tegenovergestelde is van wat je zoekt ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 30/05/06, 17:19

Vroom143 schreef:Oula, 1.5 l / 100 km in water is een beetje veel !! in kleine hoeveelheden doet de injectie van water niet de minste schade, maar doet het eerder goed voor de motor. Door nadelen, 1,5 liter per 100 km ca moet beginnen te houden van! uw dieselverbruik is toegenomen omdat u in dit stadium meer diesel nodig hebt om het water te verdampen! En als je het over grote macht hebt, stel ik me voor dat je alleen in de rondes moet winnen, toch?
Wat betreft het beschadigen van de motor, antwoordde André net daarvoor! diesel is niet zo bang voor water ... op voorwaarde dat het niet in de kamers achterblijft na de boeg van het voertuig (de segmenten zijn in het algemeen ZEER gemakkelijk te roesten, tenzij je segmenten hebt chroom ...)


eh nee het is 5L./100 water zonder de stengel; en ik vroeg me af of de motor veilig zoveel water kon opnemen in de wetenschap dat hij niet uit de beker kan drinken, in tegenstelling tot een benzinemotor.
De auto maakte niet langer hetzelfde motorgeluid en had een van deze aardappelen !!
Heb je ooit een NOS-kit geprobeerd? : Cheesy:
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 117-gasten