Waterinjectie concurreren in 80 jaar

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Waterinjectie concurreren in 80 jaar




par Christophe » 27/05/06, 20:55

Ik heb net een artikel geplaatst over waterinjectie in competitie. Het 2ieme-onderdeel komt de komende dagen aan (met enkele zeldzame krachtcurven).

De injectie van water op de krachtige motoren die worden gebruikt voor wedstrijden, is een gangbaar gebruik in de jaren 70 en 80.

Het doel van deze waterinjecties had op zijn minst 3 verschillende essentiële rollen:

- Verhoging van de toelating tarief, dat wil zeggen het mengen van de massa door het afkoelen van het mengsel of de inlaatlucht door het verdampen van het water. Dus was het verhogen van de specifieke vermogen van de motor.

- Verhoogt de weerstand tegen detonatie van het mengsel (dwz verhoging van het octaangetal van het mengsel). In die zin zijn toetreding tot de MW50 injectie - Methanol Water - op de 2ieme Wereldoorlog gevechtsvliegtuigen (klik hier voor meer informatie).

- koel de interne componenten (inclusief: jas, klep, stoel, zuiger ...) van de motor tijdens sterke verzoeken.


Lees meer: https://www.econologie.com/injection-ea ... 1-renault/

ps: ik heb het niet meer gelezen, het moet een paar vervelende fouten blijven!
Dernière édition par Christophe de 14 / 08 / 06, 13: 58, 1 keer bewerkt.
0 x
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais

Re: De waterinjectie concurreren in 80 jaar




par bout » 27/05/06, 22:55

Econology schreef:.... 3 zeer verschillende essentiële rollen:

- Verhoging van de toelating tarief, dat wil zeggen het mengen van de massa door het afkoelen van het mengsel of de inlaatlucht door het verdampen van het water. Dus was het verhogen van de specifieke vermogen van de motor.


hier overwegen waard, zelfs als het resultaat was
Dat betekent dat het ingebrachte deel van het water, waarbij het volume na afgedampt zelfs als het een kleine hoeveelheid (ca. 1 atm volume in water opgenomen wordt vermenigvuldigd met 1700 env, door 2,8 atm, het zou 607 zijn)
kleiner dan de samentrekking van de inlaatlucht die ontstaan ​​uit 60 12 ° C tot ° C zou zijn (14,4% minder volume)
Die ligt ingeklemd in soortelijke warmte?

Of spuiten begint met kleine druppeltjes die slechts gedeeltelijk in de aanvoerleiding worden verdampt, en uiteindelijk naar de lucht te koelen tijdens de compressie, in het verdampen volledig, maar hier is het al, ik denk dat in de tweede punt

Econology schreef:- Verhoogt de weerstand tegen detonatie van het mengsel (dwz verhoging van het octaangetal van het mengsel). In die zin zijn toetreding tot de MW50 injectie - Methanol Water - op de 2ieme Wereldoorlog gevechtsvliegtuigen (klik hier voor meer informatie).


hier is voor chemici

Econology schreef:- Cool interne componenten (zoals: folder, klepzitting, zuigers, ...) motor tijdens zware verzoeken [/ i].


Hier is de duidelijkheid

bout
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 27/05/06, 23:05

1) Voor de 10 12 ° C is het een "kleine fout" bij de vertaling (de tekst van de ingenieur van renault was in het Engels), het is in feite noodzakelijk om te lezen:

"We zijn erin geslaagd om de temperatuur van de gecomprimeerde inlaatlucht die voor ongeveer 10 ° C lag te verlagen van 12 naar 60 ° C"

2) Dus de resultaten van je redenering zouden nog steeds "slechter" zijn ... Maar pas op, de druk van suralim ging naar 4,5-balken.

Maar dit voordeel was niet noodzakelijkerwijs degene die werd nagestreefd met het voorbeeld van Renault Sport die ontploffing wilde vermijden.

Maar de pb is dat we geen idee hebben van geïnjecteerde waterstroom / mengsnelheid ... Hoewel we dit rapport konden vinden (ervan uitgaande dat het mengsel = schone lucht om te vereenvoudigen) met de delta 10 ° C tot 12 ° C ... Wie blijft erbij :? : Cheesy:

3) Laten we wachten op het 2-onderdeel (Ferrari in F1 en SAAB op wegvoertuigen), er zijn een aantal ... (maar niet veel ... :| )
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 28/05/06, 00:02

Dag
12 liters water alvorens terug te keren naar de bron, het geeft ons een goed idee in vergelijking met de verbruikte bouwer, zo weinig water.
We komen tot een verhouding die vergelijkbaar is met die in onze motor!
Dit systeem is goed voor een motor met een limietcompressieverhouding voor de gebruikte brandstof en de luchtwarmte van de turbo,
het moet niet te veel vergelijken met een diesel, in mijn geval heb ik geen intracooleur en in de zomer kan het inlaatspruitstuk niet met de hand naakt worden aangeraakt, en ik merkte dat zelfs in condities of de panton stuurde een koude uitgang
80c er was een goede reactie van de motor, ik ging er altijd van uit dat het de luchtinlaat koelde, zodat de compressor werd ontlast, waaruit de waarneming volgt dat de motorrem afneemt met een panton en zelfs nog meer als het hem laat drinken meer water.
Dat het water verdampt tijdens zijn reis in de tubulure en tijdens het terugkeren, is de cilinder exact (de temperatuurdaling bevestigt dit voor ons, maar tijdens de compressiecyclus denk ik dat het moet condenseren ondanks de hoge eindtemperatuur, en waarschijnlijk verdampen tijdens de verbrandingscyclus, de brutaliteit van diesel vertragen,
dit verklaart ook waarom wanneer iemand hem veel water laat drinken, de motor krachtiger en hebzuchtiger wordt.
Maar dat verklaart me niet waarom het nodig is om hem een ​​kleine hoeveelheid nauwkeurig water te laten drinken, zodat het economisch is
het is mijn gemakkelijke manier om te zien wat water in een diesel maakt.

Andre
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 28/05/06, 14:15

Ik heb wat foto's ingevoegd bij het artikel.
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 28/05/06, 15:41

bedankt voor dit artikel!
zoals wat de verdamping van het water zou de druk van de verbranding en dus de opbrengst, maar in het geval van de auto's van races een verlaging van de T ° verhogen.
maar dat zegt ons niet waarom deze techniek niet meer wordt gebruikt en waarom deze niet is toegepast op civiele voertuigen?
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 28/05/06, 16:22

lau schreef:maar dat zegt ons niet waarom deze techniek niet meer wordt gebruikt en waarom deze niet is toegepast op civiele voertuigen?

welkom
Ze is nog steeds in dienst (WRC behalve Wereldkampioenschap).

In medeklinkers werd ze bij mijn weten in de steek gelaten omdat de cliënt niet geschikt was om 2 vol te maken : Mrgreen:
@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
ecototo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 20/04/06, 13:17
Plaats: Filosofisch toilet ...




par ecototo » 28/05/06, 17:57

Een vliegtuigproject dat werkte aan stookolie, water, alcohol is nooit ontstaan ​​vanwege 3-reservoirs ...
zeggen, niet winstgevend..lol
0 x
De wijze man toont de maan, de idioot kijkt naar zijn vinger
..Confucius ..
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 28/05/06, 19:21

hallo
Ik ben geen onderzoeker (behalve op het net) : Cheesy:
Als je een antwoord wilt, moet je aan de slag

Normaal gesproken heeft de waterdamp (droog) een groter massavolume dan de lucht
maar om het te vergelijken, is het noodzakelijk om dezelfde T °, ​​dezelfde druk
:pijl: bij 20 ° C (bij 1 atm) is de "waterdamp" vloeibaar water, het kan niet anders zijn als het water helemaal alleen is; het heeft lucht nodig om te verdampen bij deze temperatuur (bijvoorbeeld 14 gr van maximale droge waterdamp per kg lucht bij 20 ° C; 152 gr bij 60 ° C; 545 bij 80 °). C en oneindig bij 100 ° C)
Laten we 100 ° C en 1 atm nemen:
1 m3 van bijna droge lucht = 0,946 kg (1kg lucht = 1057 liter)
1 m3 van waterdamp = 0,585 kg (1 kg vap = 1709 liter)

maar de specifieke warmte is belangrijker voor de waterdamp dan voor de lucht
lucht: 1005 joule / (kg ° K)
waterdamp: 1850 joule / (kg ° K)

Ervan uitgaande dat er geen ontleding van het watermolecuul is:
Als stoom wordt ingeslikt door een motor, wordt deze waterdamp (inert om te worden bevestigd) vervang gewoon een deel van het oxidatiemiddel dat nuttig en essentieel is voor verbranding

Tot dusverre is het alleen een nadeel voor de motor (behalve als de verdamping wordt gedaan in het inlaatcircuit voor een eerste effect T ° motorinput) (maar in een pantone wordt het daar te heet voor, maar ja, er is vermoedelijk iets anders, maar hier ontwikkel ik alleen het stoomeffect)

(hier om door te gaan, moet worden aangenomen dat de betreffende motor geen gebrek aan lucht heeft (deels vervangen door stoom))
(Dus ik veronderstel dat de motor meer van de reeds droge stoom heeft ingeslikt)
dit volume dat wordt aangezogen (wat erin zal slagen de geïnjecteerde brandstof tevreden te stellen, zijn we het eens) heeft enerzijds een kleinere massa (in vergelijking met lucht alleen) en anderzijds een grotere thermische traagheid. belangrijk: in dit geval annuleert de ene de andere, en als er niets anders gebeurt, is het enige voordeel de geringere massatraagheid van het afgezogen volume, maar het vermindert nog steeds het volume van de "oxidator"

Aan de andere kant, als de motor deze "damp" in de vorm van water (micro-druppeltjes) inslikt, slikt het de maximale hoeveelheid lucht (van oxidatiemiddel) in die tijdens de compressie opwarmt, terwijl het calorieën aan deze microdruppeltjes geeft. volledig verdampen (we weten dat op de 40-balk, boven 250 ° C, er niet langer de vorm "water" kan zijn)
daarom moet aan het einde van de compressie, want er is zeker meer dan 250 ° C, het water al zijn druk in de stoom hebben gemaakt

Omdat de thermische traagheid groter is, kunnen we veronderstellen dat we een T ° lager dan normaal hebben, zelfs als we een sterkere druk hebben, en als de T ° lager is, is er minder verlies door de muren

Maar als de thermische traagheid belangrijker is, kan men veronderstellen dat het nodig is om deze stijging van de hitte pijnlijker te compenseren door een overschot aan brandstof

De injectie van water kan paarden winnen, maar voor welke prijs :?
Dat is waarschijnlijk de reden dat ze zich niet voor iedereen ontwikkelden
Het moet duidelijk zijn dat hij alleen water met volle kracht injecteerde
Het is een veilige gok dat bij lage of halve belasting, het de ramp zou zijn geweest: slechtere verbranding en een hoger verbruik

bout
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 28/05/06, 20:03

lau schreef:maar dat zegt ons niet waarom deze techniek niet meer wordt gebruikt en waarom deze niet is toegepast op civiele voertuigen?


Nou ... ik schreef goed: "Deze waterinjectieprocessen zijn allemaal verboden in de officiële competitie zoals Rally of Formula 1 als en wanneer de race aan de macht te beperken." Neen ?

Welk belang voor de burgerlijke sinds het is in een perspectief van de race naar de macht?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 74 gasten