Waterinjectie concurreren in 80 jaar

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 17/12/06, 23:30

hier een beetje anders injectie van water, maar hier scheet brand blijkbaar : Mrgreen: :
http://www.perrotfeeler.com/index2.htm
klikt waterstofperoxide
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 18/12/06, 10:44

welkom
Herlezen van de tekst op de site, zag ik dat -10 ° C macht is aan de top bij goed weer.
En zoals iedereen weet het goede weer door -10 ° C betekent zeer droog weer.
Een -10 ° C een druppel water in de lucht geeft de mist. Overwegende 30 ° C dezelfde hoeveelheid water in de lucht pas innaperçue.
Het is een feit dat de reactor beter presteert zomer dan in de winter, omdat de lucht wat meer water bevatten.
Maar waarom hebben we het gevoel dat de motor is krachtiger in de zomer met de reactor aan de dienst in de winter zelfs zonder reactor?
Omdat het motorvermogen tot -10 ° C is nu al op het maximum, zodat de reactor niets meer heeft te brengen?
Omdat de reactor is verdronken?
reactor uitlaattemperatuur we zagen dat was belangrijk voor het te goed.
Hoe kunnen we een vermogen winst als de inlaat temperatuur wordt opgewarmd door de stoom die uit de reactor?
Is dit het bewijs dat er iets anders gebeurt dat brengt waterinjectie?
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 18/12/06, 14:06

Christophe schreef:Waterinjectie is nu verboden door de WRC-regelgeving, maar ik dacht niet dat het bevoegd was tot 2005 ...

http://www.ffsa.org/pratiquer/france_auto/fa67.pdf

27 pagina .pdf rechterkolom
Indien.
Bovendien konden de bemanningen van "Constructors 2" dit jaar zelfs dit jaar rijden met modellen uit 2005, waarvan de belangrijkste verschillen met de specificaties van 2006 waren: loodsbruggen en waterinjectie.

Voorbeeld oa: Dani Sordo in het Kronos team, teamgenoot Loeb.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 18/12/06, 14:22

Andre schreef:[...] Als ik lees het bericht dat je zegt zuigt vochtige warme lucht (stormachtig) is ongunstig voor het maximale vermogen (en het is waar) [...]
De kracht daling is niet gerelateerd aan vocht, maar bij atmosferische druk te laten vallen.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 18/12/06, 21:16

Ok houthakker
Zodat de behoorlijke door -10 ° C is het resultaat van een hoge luchtdruk.
0 x
laurent.delaon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 168
Inschrijving: 13/08/05, 17:49




par laurent.delaon » 18/12/06, 21:49

hello,
bij lage temperatuur en voor dezelfde hoeveelheid lucht volume kleiner is .... dus als het koud is dezelfde motor zuigt lucht Zuurstof voordeel en dus het heeft meer oxidant. het werkt beter. diesel voor mijn raisonnment lijkt juist omdat diesel slikt dezelfde hoeveelheid lucht, dus als de lucht is koud (laag expandeert) dat hij meer slikt.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 19/12/06, 01:34

Hallo,
Voor de atmosferische druk is er een klein differrence, temperatuur invloed als warme lucht = uitgebreid lucht.
op een vliegtuig getijden mote en 500 meters u niet beschikt over een grote differrence op de macht merken, maar 2000 meter beginnen we sentire een differrence (malgrés de lucht is kouder)
Nu, wat als de motor wordt Trubo met intercooleur? de turbo als het gebeurt heeft een drukgrens op vol vermogen, de (westenpoort) de gereduceerde en intercooleur gekoelde samengeperste lucht, waardoor de temperatuur en druk voor de turbo geen invloed zoveel als een atmosferische motor ..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 19/12/06, 10:32

Conclusie
Ik heb een AC in de motor luchtkanaal van Golf : Cheesy:

In feite vond ik veel goede dingen over een bedrijf bezig met de schone diesel dankzij de injectie van water.
Ik had al gesproken over mijn bericht https://www.econologie.com/forums/un-debut-d ... t1416.html
Zoek op Google naar "swirlflash"
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 19/12/06, 13:44

PITMIX schreef:Ok houthakker
Zodat de behoorlijke door -10 ° C is het resultaat van een hoge luchtdruk.
Het goede weer is het gevolg van hoge luchtdruk, zich meestal in de richting van 1025 -1030 mbar en het feit dat het -10 ° C, omdat de luchtdichtheid is hoger (als thuis vanmorgen : Mrgreen: maar hij had om dat te doen -1 -2 ° C of ° C, bijna ...)
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: De waterinjectie concurreren in 80 jaar




par Christophe » 13/03/18, 18:08

En in de praktijk gaf dit de BMW Megatron (onder andere): Water-injectiemotor pantone / bmw-megatron-turbo benzine-1450ch-and-a-injectie van water-t14238.html

Ja, ik weet dat het hier een mooie vondst is! Maar er is interessante informatie hierboven die nog steeds relevant is!
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 119-gasten