[Eén onderwerp] Veelgestelde vragen over Pantone

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

[Eén onderwerp] Veelgestelde vragen over Pantone




par denis » 19/06/06, 22:29

We zijn nog niet klaar met kibbelen! :?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 20/06/06, 01:50

Hallo,

Weinig vragen, weinig problemen, ik zal uiteindelijk geloven dat het gemakkelijk is om broeken te maken die werken.

volgende vragen

Als je een reactor bouwt,

Moet de staaf in de lengterichting in het midden van de reactor worden gecentreerd?
Moet de staaf de hele buis vullen? dat wil zeggen een spatie
zeer weinig resten, voor of na de stengel.
(zoals het originele pantonplan)


Heeft het de voorkeur om de reactor binnen te gaan en te verlaten in de as van de staaf of met een 90?

Het verdient de voorkeur om centreernippels op de stang te plaatsen
of externe centralizers (zoals SPAD) of laat de hengel vrij
zonder tepels?


De hengel moet een aerodynamische vorm hebben (in- en uitgang)
(de punt voor de stam op het originele Panton-plan is geen eenvoudig hol voor de noord-zuid-oriëntatie!)

Hoe belangrijk is de lengte en speling van de staaf op de reactor?

Staaf in staal, in roestvrij staal, in nikkel, (hoe zit het met het plaatsen van $ in platina??) bal in plaats van staaf, nikkelgaas etc.. zo mysterieus als de noord-zuid-oriëntatie?

Heeft een waterdopingreactor dezelfde afmetingen als een 100% Pantonreactor?

Andre
0 x
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 20/06/06, 14:32

Andre schreef:Moet de staaf in de lengterichting in het midden van de reactor worden gecentreerd?
Moet de staaf de hele buis vullen? dat wil zeggen een spatie
zeer weinig resten, voor of na de stengel.
(zoals het originele Pantone-plan)


hello André
Ja, het kan de hele buis vullen, als de stoom bij binnenkomst al ideaal is (waarheid uit La Palisse)


Andre schreef:Is het beter om de reactor binnen te gaan en te verlaten langs de as van de staaf of met een elleboog van 90°?

Het belangrijkste is om onnodige drukverliezen te beperken (belastingsverliezen die geen gunstige effecten veroorzaken)

Andre schreef:Is het beter om centreernippels op de stang te plaatsen?
of externe centralizers (zoals SPAD) of laat de hengel vrij
zonder tepels?

Hetzelfde antwoord voor de centerers, maar ik denk niet dat we de staaf vrij kunnen laten, tenzij een magnetiserend effect hem op een veilige manier in het midden plaatst (grote twijfels daarover op dit moment)


Andre schreef:De hengel moet een aerodynamische vorm hebben (in- en uitgang)
(de punt voor de stam op het originele Panton-plan is geen eenvoudig hol voor de noord-zuid-oriëntatie!)

Aerodynamica reduceert vooral drukverliezen, dus ja, als het nodig is om een ​​goed drukverlies (wrijving) in de luchtspleet te genereren (dus niet op onnodige plaatsen)

Andre schreef:Hoe belangrijk is de lengte en speling van de staaf op de reactor?

Hoe langer het is, hoe belangrijker de T°-uitwisseling is, maar bij dezelfde beschikbare depressie, hoe meer de stoomsnelheid wordt verlaagd.
Hoe groter de kloof, het effect is tegengesteld aan dat van de vorige paragraaf.

Daarom nog een vraag: is er een minimale stoomstroomsnelheid in de reactor om te kunnen werken?
Of werkt het alleen op basis van het uiteindelijke "vloer"-resultaat (minimale T°) verkregen over de lengte van de reactor?

En aangezien de tweede vraag noodzakelijkerwijs afhangt van de beschikbare warmte uit de uitlaat. :
Wat is de T°-drempel? waaronder de reactor buiten werking is?
Voor b.v. : Monstertemp. bij de reactorinlaat
Mijn tractor draait stationair: T° ex. : 95°C
bij 2200 tpm op de vlakke weg met 8 t. op sleeptouw: T° ex. : 320°C
bij 1800 tpm vollast: T° ex. 680°C

Is het een illusie om een ​​positieve werking van de reactor bij 320°C te hebben? (500°C gedurende enkele tientallen seconden: passage over een brug (maximaal 534°C))

Andre schreef:Stalen staaf, roestvrij staal, nikkel, (hoe zit het met het plaatsen van $ in platina??) bal in plaats van staaf, nikkelgaas enz.. net zo mysterieus als de noord-zuid-oriëntatie?

Als alleen warmte-uitwisseling winstgevend is, doet het materiaal er niet toe

Andre schreef:Heeft een waterdopingreactor dezelfde afmetingen als een 100% Pantonreactor?


:?
bout
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 21/06/06, 06:50

hallo

Ja, het kan de hele buis vullen, als de stoom al ideaal is bij het binnenkomen (waarheid uit La Palisse
)

Nee in alle gevallen heb je aan het uiteinde van de stang een kleine restkamer nodig en voor de stang een korte kamer in de hitte voor carburateurwerking (Zac moet dit weten, dat werkt alleen met carburateurs) en voor het lopen met een hele kleine kamer bubbler. Het is geen stoom die aan het begin van de stengel moet aankomen, maar onzichtbare druppels van minder dan 100 graden Celsius.



Het belangrijkste is om onnodige drukverliezen (belastingsverliezen die geen gunstige effecten veroorzaken) te beperken
)
Het beste is om de reactor rechtdoor binnen te gaan.

Hetzelfde antwoord voor de centerers, maar ik denk niet dat we de staaf vrij kunnen laten, tenzij een magnetiserend effect hem op een veilige manier in het midden plaatst (grote twijfels daarover op dit moment)

Geen centreerpen verdient de voorkeur, of in ieder geval niet aan het uiteinde van de stang het Spad-systeem en de voorkeur boven laspunten op de stang, mits de centreerstang klein is en voldoende afstandelijk.


Aerodynamica reduceert vooral drukverliezen, dus ja, als het nodig is om een ​​goed drukverlies (wrijving) in de luchtspleet te genereren (dus niet op onnodige plaatsen)

de ingang van de staaf moet een geprofileerde vorm hebben, een eenvoudige kegelvorm van 30 graden of een bolvorm, het uiteinde van de staaf moet vierkant zijn gesneden

Hoe langer het is, hoe belangrijker de T°-uitwisseling is, maar bij dezelfde beschikbare depressie, hoe meer de stoomsnelheid wordt verlaagd.
Hoe groter de kloof, het effect is tegengesteld aan dat van de vorige paragraaf.


Een staaf van 40 cm geeft niet meer warmte dan een staaf van 15 cm, de lange staaf blijft 20 cm koud
Er wordt geen warmte gegenereerd zoals bij een klassieke warmtewisselaar
het wordt hoofdzakelijk aan het einde van de reactor geabsorbeerd.
Stoomsnelheid is nodig aan het uiteinde van de staaf,

Daarom nog een vraag: is er een minimale stoomstroomsnelheid in de reactor om te kunnen werken?
Of werkt het alleen op basis van het uiteindelijke "vloer"-resultaat (minimale T°) verkregen over de lengte van de reactor
?

Ik heb altijd geprobeerd de maximale snelheid in de reactor te bereiken, maar met de aanpassingen die ik deze winter heb aangebracht
Ik heb bedenkingen en kan deze vraag niet beantwoorden.
Niet meer dan die van de reactoruitlaattemperatuur, ik had resultaten met uitlaten bij 100°C en ook bij 160°C, en soms niets bij dezelfde waarden.


En aangezien de tweede vraag noodzakelijkerwijs afhangt van de beschikbare warmte uit de uitlaat. :
Wat is de T°-drempel? waaronder de reactor buiten werking is?
Voor b.v. : Monstertemp. bij de reactorinlaat
Mijn tractor draait stationair: T° ex. : 95°C
bij 2200 tpm op de vlakke weg met 8 t. op sleeptouw: T° ex. : 320°C
bij 1800 tpm vollast: T° ex. 680°C

Is het een illusie om een ​​positieve werking van de reactor bij 320°C te hebben? (500°C gedurende enkele tientallen seconden: passage over een brug (maximaal 534°C))


Eén ding is dat de warmte noodzakelijk is voor het goed functioneren van de reactor, er is een minimum en ik ben er niet zeker van dat het maken van een reactor die op 1200 graden Celsius zou werken functioneler zou zijn dan een reactor die op 800 graden Celsius zou werken. Ik denk dat om de reactor aan te sluiten er een bepaalde hoge temperatuur nodig is, zoals langdurige acceleratie of heuvel, dan kunnen we de temperatuur verlagen en hij werkt nog steeds, maar als we te lang op de temperatuurbasis blijven en hij niet langer functioneel is..
maar ik weet niet precies welke rol deze hoge temperatuur speelt in de reactor (bij een radiotriodelamp begrijp ik de rol van de gloeidraad, maar in de panton?) Het kraken van het water ben ik erg sceptisch!

Stalen staaf, roestvrij staal, nikkel, (hoe zit het met het plaatsen van $ in platina??) bal in plaats van staaf, nikkelgaas enz.. net zo mysterieus als de noord-zuid-oriëntatie?
Als alleen warmte-uitwisseling winstgevend is, doet het materiaal er niet toe

Nee, de staaf heeft een rol die ik precies kan definiëren, hij sluit niet alleen het gat af en creëert minder ruimte tegen de reactor. Als bewijs
Hengel in een cabonne plaatsen, slecht resultaat.
Plaats een roestvrijstalen buis met de twee uiteinden aan elkaar gelast zodat het op een staaf lijkt, slecht resultaat, weinig kleurverandering van de staaf terwijl een massieve staaf binnen 30 minuten lopen blauw wordt.
Plaats tien stalen of nikkelen ballen, alleen de laatste bal verandert van kleur en een beetje de voorlaatste.
Maakt een hengel met 3 telescopische buizen die strak gemonteerd zijn om een ​​hengel te maken. er komt weinig kleur of warmte in de stengel..
De reactoren die de staaf bedienen worden aan het uiteinde erg heet. Ik denk niet dat het de warmte van de reactorbuis is die via de stoomlaag naar het oppervlak van de staaf wordt overgebracht, omdat volgens de reactor de uitlaattemperatuurmetingen duidelijk zijn onvoldoende om een ​​dergelijke kleur aan de staaf te geven, tenzij er aanzienlijke afkoeling optreedt bij de uitlaat van de staaf (waargenomen op een 100% Panton-samenstel met een staaf die uit de reactor komt, kun je deze met de hand aanraken en heb je een koud gevoel, ondanks dat het een paar cm verder in de reactor blauw is)
De warmte wordt gegenereerd in de massa van de staaf, niet door thermische geleidbaarheid. Het is eenvoudig om een ​​reductie op de staaf aan te brengen om deze in het midden op 2 mm te brengen en de kleur in het midden te onderzoeken. (heter dan op het oppervlak nabij de reactor)

Al deze details die ik beschrijf zijn gemakkelijk reproduceerbaar met een klein samenstel, waarop een eenvoudige dop die aan het uiteinde van de reactor is geschroefd het mogelijk maakt om elk soort staaf te testen.

Andre





[/ Quote]
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 25/06/06, 00:05

welkom
Ik ben in totale mist.
Ik ga alleen voor mezelf naar de FAQ :D (en een beetje voor anderen):

-Is er een manier om een ​​reactor te maken die zeker efficiënt is?

-waarom behaalt Kevin goede resultaten zonder de uitlaatgassen te beperken, maar door het volume rond de reactor te vergroten?

-Moet de reactor geïsoleerd worden?

-Waarom heb ik geen goede resultaten behaald met mijn reactor?

-Waarom behaalt Laurentdelaon goede resultaten zonder reactor?

-Is er een manier om het verbruik van een voertuig betrouwbaar te meten zonder duizenden kilometers te rijden?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 05/07/06, 03:17

Dag
Geen nieuws goed nieuws Niet waar!

Ik heb zojuist een GM-verwarmingsstekker geïnstalleerd, een lange, 30 mm element, normale spanning 11,5 volt,
het bevindt zich aan het einde van de reactor op 10mm van het einde van de staaf,
dus in de restruimte heb ik een relais en een besturing in de auto geïnstalleerd om tests te doen met verwarming en zonder verwarming, geen verschil in gedrag van de motor, alleen een kleine stijging van de uitlaattemperatuur
stoom uit de reactor, geen langdurige test op verbruik..
het element wordt aangedreven terwijl de motor op 13,8 volt draait en wordt helderrood (als het brandt, moet ik iets weten!)
wat ik afleid, hoewel deze test gebaseerd is op 3 uitstapjes en ongeveer 180 km, maar geen meetbare resultaten vergeleken met de montage zonder verwarming. (Het vreemde is dat deze kaarsen, als ze rood worden, meer stroom verbruiken)
Ik heb zojuist de bougie verwijderd om nog een test te doen.
En ik vraag me af wat de relevantie is van het opzetten van de reactor bij hoge temperaturen, zoals 800°C tot 1000°C?

Toch plaatste meneer Chambrin ook verwarmingskaarsen
bij de uitgang van zijn reactor en het had niet zo krachtig materiaal als nu, om naar de kleur van de kaars te kijken, moet de temperatuur dicht bij 1200c zijn die met deze spanning wordt geleverd.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 05/07/06, 07:09

hi Andrew
Het stroomverbruik dat toeneemt wanneer de kaarsen heet zijn, is normaal.
Bovendien zijn Supergeleiders bij temperaturen van bijna nul.
Bravo voor je ervaring :P het is goed werk
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 05/07/06, 09:04

PITMIX schreef:Het stroomverbruik dat toeneemt wanneer de kaarsen heet zijn, is normaal.


Zou het niet het tegenovergestelde zijn? : Cheesy:

De weerstand neemt toe met de temperatuur en daarom neemt de intensiteit af bij een constant vermogen... en gelukkig zou anders elk weerstands- of gloeilampsysteem een ​​continu toenemend vermogen hebben met de T°....(P = R*I² )
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 05/07/06, 16:20

Dag
jullie hebben allebei gelijk
een metalen element neemt de weerstand aanzienlijk toe bij rood.
Bij een element gemaakt van koolstof neemt de weerstand af met de hitte.

Het meten van de weerstand met een ohmeter van een gloeilamp, wolfraam en het meten van de stroomsterkte en de warme spanning is ongeveer 10 keer meer.

Andre
0 x
laurent.delaon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 168
Inschrijving: 13/08/05, 17:49




par laurent.delaon » 05/07/06, 18:19

Andre schreef:hallo

Ja, het kan de hele buis vullen, als de stoom al ideaal is bij het binnenkomen (waarheid uit La Palisse
)

Nee in alle gevallen heb je aan het uiteinde van de stang een kleine restkamer nodig en voor de stang een korte kamer in de hitte voor carburateurwerking (Zac moet dit weten, dat werkt alleen met carburateurs) en voor het lopen met een hele kleine kamer bubbler. Het is geen stoom die aan het begin van de stengel moet aankomen, maar onzichtbare druppels van minder dan 100 graden Celsius.



Het belangrijkste is om onnodige drukverliezen (belastingsverliezen die geen gunstige effecten veroorzaken) te beperken
)






Hoe langer het is, hoe belangrijker de T°-uitwisseling is, maar bij dezelfde beschikbare depressie, hoe meer de stoomsnelheid wordt verlaagd.
Hoe groter de kloof, het effect is tegengesteld aan dat van de vorige paragraaf.


niet zoals in een klassieke wisselaar
het wordt hoofdzakelijk aan het einde van de reactor geabsorbeerd.
Stoomsnelheid is nodig aan het uiteinde van de staaf,

Daarom nog een vraag: is er een minimale stoomstroomsnelheid in de reactor om te kunnen werken?
Of werkt het alleen op basis van het uiteindelijke "vloer"-resultaat (minimale T°) verkregen over de lengte van de reactor
?



En aangezien de tweede vraag noodzakelijkerwijs afhangt van de beschikbare warmte uit de uitlaat. :
Wat is de T°-drempel? waaronder de reactor buiten werking is?
Voor b.v. : Monstertemp. bij de reactorinlaat
Mijn tractor draait stationair: T° ex. : 95°C
bij 2200 tpm op de vlakke weg met 8 t. op sleeptouw: T° ex. : 320°C
bij 1800 tpm vollast: T° ex. 680°C

Is het een illusie om een ​​positieve werking van de reactor bij 320°C te hebben? (500°C gedurende enkele tientallen seconden: passage over een brug (maximaal 534°C))




[/ Quote]

Wat als we helemaal geen reactor gebruiken?

want als er kleine druppels water nodig zijn, geldt dat alleen onder de 100°C, waarboven in de reactor het geval is. Blijkbaar kan dat niet, alles zal in damp zijn zonder druppels.
Heeft niemand last van deze tegenstrijdigheid?
0 x

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 107-gasten