De bubbler op de auto

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 12/12/05, 14:40

"Ik denk erover om deze winter mijn Pantone opnieuw uit te voeren zonder de binnenband op te blazen en ik hoop in verbruik te winnen"

welkom
je mag de slang nooit opblazen :x als je 45 mm int. Maak je geen zorgen als het 49 mm intern is. of een beetje verkleind; elke keer als ik de uitlaat vergroot werkte het niet of heel slecht.
Waarvoor? Ik weet het niet, maar waarschijnlijk verhoogt de beperking de temperatuur en/of het magnetische veldeffect!!! : Lol:
@+
zac
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
Asgard bot tyr
Mijn R21 Pantone op TF1 :)
Mijn R21 Pantone op TF1 :)
berichten: 160
Inschrijving: 06/02/05, 18:21
Plaats: partout
x 1




par Asgard bot tyr » 13/12/05, 14:53

welkom
Als lasser van opleiding zeg ik je: het beste is tig-lassen, ik las staal, aluminium en roestvrij staal op dun of dik plaatstaal.
Om een ​​goede las- en waterdichtheid te hebben met de boog, heb je behoorlijke beheersing nodig en op dunne platen is dat behoorlijk moeilijk.
Voor de capaciteit van de bubbler maakt het niet uit, waar het om gaat is de herkomst van de warmtebron en de trek (vaak is dit het probleem bij de prototypes, het werkt niet vanwege gebrek aan trek)
:)
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 19/12/05, 12:01

Hoe hoog moet de bubbler zijn ten opzichte van de reactor (ik heb een keuze)?
Hoeveel heb je betaald voor je tig-station? Ik heb er veel over gehoord voor het lassen van aluminium fietsframes.
Bij constructie- of landbouwlassen overheerst de mig met gevulde staven en de boog als je heel stevig op dik ijzer wilt, wat denk je ervan?
Ik las al 6 jaar, heb meerdere projecten uitgevoerd, landbouwwerktuigen gemaakt, transformaties, reparaties en ik gebruik de 2,5 het vaakst; 3,2 en af ​​en toe 4; voor bepaalde toepassingen de roestvrijstalen staaf of die met herladen... aan de andere kant voor ijzer onder de 2 mm ben ik verloren! In september heb ik een tweedehands puntlasapparaat gekocht om te renoveren, maar ik ben er niet zo blij mee..
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 20/12/05, 01:09

Hallo,
Voor TIG-lassen heb je, zolang je staal of roestvrij staal last, een gewone gelijkrichtstroomlasmachine nodig en deze hanteren met argon, wolfraam 1% thorium, een goed geslepen punt en dat is alles. , het is een goed hulpmiddel voor doe-het-zelvers .
Om aluminium of magnesium te lassen, werkt het met wisselstroom en er is een hoogfrequente hulpboog nodig om de boog in stand te houden. Het is ingewikkelder om dit te verkrijgen, hoewel mijn lasapparaat van thuisconstructie is. Ik heb de hoge frequentie op deze machine aangepast, en ik ben zeer tevreden mee, het enige nadeel is dat je de argontank jaarlijks moet huren voor $95
of je het nu gebruikt of niet, het is dezelfde prijs, de vulling kost $ 110, maar het is het waard. Als je weet hoe je met deze wolfraamtip moet omgaan, is er niets dat je beperkt bij het lassen.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Asgard bot tyr
Mijn R21 Pantone op TF1 :)
Mijn R21 Pantone op TF1 :)
berichten: 160
Inschrijving: 06/02/05, 18:21
Plaats: partout
x 1




par Asgard bot tyr » 20/12/05, 13:35

GROETEN
Zoals je zegt, daarmee zijn er niet veel dingen die ons kunnen tegenhouden als we goed met de elektrode omgaan (ik kan zelfs mig- en booglassen doen, maar geen toortsen). Ik heb erin geïnvesteerd toen ik de lassersopleiding verliet en ik heb er plezier in . Het is waar dat argon duur is, maar de kwaliteit van het lasapparaat is uitstekend. :D
voor de bubblers gebruik ik roestvrijstalen restjes (platen en buizen) van 2 millimeter of 3, het is resistent en schoon
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 21/12/05, 19:03

Hallo Rezut, leuk werk aan de BX-bubbler, maar vertel me, was jij het die het deed of een professional zoals een draaier-molenaar? Dubbele muren vereisen werk. Ik zie mezelf zoiets niet doen met mijn flambard, een hamer en een boormachine... :?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 21/12/05, 20:56

hi Pitmix
Een goede bubbler als hij in werking is, hoef je je hand er niet op te leggen, hij moet overal heet zijn, je moet niet alleen het water onderin de bubbler verwarmen, je moet ook het volume boven de vloeistof heet hebben 80 graden Celsius en hoger, bij deze temperaturen kan de lucht meer vocht opnemen, zonder verzadigd te raken
Idealiter is het een bubbler die half gevuld is met water, en de bubbler in een bak omringd door water uit de motor met goede circulatie, een echte bain-marie op schaal.
Dit biedt het voordeel dat er warmte uit het antivriesmiddel wordt gehaald.
De huidige motoren met aluminium cilinderkoppen absorberen een groot deel van de warmte ten koste van de warmte in de uitlaatgassen.
Dit verklaart waarom tractormotoren een warmere uitlaat hebben; de meeste hebben gietijzeren cilinderkoppen.
Vroeger zeiden we dat de verliezen in de uitlaat hoger waren dan in het koelwater, maar nu geldt dit vooral bij diesels niet meer, dit zien we ook aan de fysieke afmetingen van de radiatoren en de snelheid van de verwarming.

Andre

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 22/12/05, 22:31

André, wat vind je van de kit die door soleol wordt verkocht (op het eerste gezicht)?
http://www.soleol.net/voiture.htm
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 23/12/05, 03:05

Hallo,
De kit lijkt mij op het eerste gezicht goed gebouwd
het idee om lucht door een gaas te sturen om te borrelen is goed. de hoogte van de bubbler is wat laag, maar we zitten in een auto en de ruimte om de bubbler te huisvesten is niet altijd gemakkelijk, vooral als hij dicht bij de reactor moet staan. Ik veronderstel dat er een schot in de bubbler zit om de geringe hoogte te compenseren en waarschijnlijk een rooster in de zuigbuis.
We weten de lengte van de staaf niet, noch de diameter (zoals iedereen rond de 150 mm en een diameter van 13 of 14 mm. Las, aan één uiteinde in de reactor gericht (uitbreiding vereist)
Ik ben geen fan van de klep, ik heb veel liever een goede venturi die weinig drukverlies veroorzaakt en de onderdruk aanzienlijk vergroot, (onze voorouders begrepen dit in hun goede oude carburateurs)
Het is waar dat het in een universele kit moeilijk wordt om 36 modellen met venturidiameters te maken, maar met een reeks ringen voor de verschillende diameters zou het mogelijk moeten zijn.
De gaten in het geperforeerde plaatmetaal moeten verder uit elkaar geplaatst worden, maar in winkels kan dit moeilijk te vinden zijn (ik had een fijn roestvrijstalen gaas geplaatst om meer belletjes te maken, maar deze hebben de neiging aan elkaar te blijven plakken als ze naar de oppervlakte komen)

Om te zeggen dat het waterstof maakt, ben ik nog lang niet overtuigd, misschien in de motor, maar hoe kan ik dat controleren?
Voor de aangekondigde cijfers is het realistisch, op een auto zullen de maximale cijfers moeilijker te bereiken zijn dan op een tractor

Over het algemeen is het een nettere constructie dan de spad
Omdat het op ambachtelijke wijze wordt gemaakt en in kleine hoeveelheden tegen een goede prijs wordt verkocht, is dat lastig. Ik weet dat ik vliegtuigski's bouw en ik weet hoeveel tijd het kost om zo'n montage te doen. 3000 verdienen of 50 verdienen is niet dezelfde aanpak.
Wat bij dit type constructie belangrijk is, is om te proberen het systeem te verbeteren en niet alleen het bouwgemak te vergroten.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 23/12/05, 15:08

bedankt voor je mening : Wink:
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 135-gasten