Persconferentie water doping in Vitry-sur-Orne

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 06/06/07, 12:06

Artikel uit FR3 Lotharingen:

Ongelofelijk maar waar. De stad Vitry-sur-Orne (Moezel) rust haar voertuigen uit met waterdamp. En het werkt!
door YK


Hoe besparingen en respect voor het milieu combineren? Door te durven innoveren! Een burgemeester van Moezel geeft groen licht aan twee ingenieurs om gemeentelijke voertuigen aan te passen... en ze op stoom te laten rijden! Overtuigend resultaat: we verbruiken minder brandstof en vervuilen vooral veel minder!
De waterauto: het werkt!

In een tijd waarin we het hebben over respect voor het milieu, waarin we getuige zijn van de geboorte in Frankrijk van een enorm ministerie van ecologie en duurzame ontwikkeling, is dit initiatief van de burgemeester van Vitry-sur-Orne voldoende om de beste wil aan te spreken . De burgemeester heeft een concept geaccepteerd waarmee gemeentelijke voertuigen hun brandstofverbruik met drie kunnen verminderen en tot 80% minder vervuiling kunnen genereren! Het principe is eenvoudig. Voertuigen worden langzamerhand zo ingericht dat ze deels met waterdamp werken. Dit is mogelijk en zelfs geverifieerd: een autotechnisch controlebedrijf, gevestigd in Rombas, heeft alle bevindingen gevalideerd!
De auto in het water: hoe werkt het?

Aanvankelijk was het het werk van een Amerikaanse onderzoeker, Paul Pantone, dat model stond voor twee jonge ingenieurs die afstudeerden in Nancy en Straatsburg. Het systeem is gebaseerd op de plaatsing van een metalen stuk van 15 centimeter, dat waterdamp onder hoge druk in de motor injecteert. Installatiekosten: rond de 150 euro! Geconfronteerd met de reële besparingen en de daling van de vervuiling sinds de eerste tests, aarzelde de burgemeester niet lang. Hij besloot te investeren in een veralgemening van dit systeem naar de andere voertuigen van het gemeentelijk wagenpark. De geïnvesteerde bedragen zouden daarom in enkele weken moeten worden afgeschreven.
een betrouwbaar maar niet levensvatbaar proces

Het idee is niet nieuw. Volgens de ingenieurs heeft het geprofiteerd van honderdduizenden uren testen op landbouwmachines. Op initiatief van de Landbouwkamer van Aisne zijn zelfs vergelijkende tests opgezet met twee identieke motoren, waarvan er één is aangepast. De resultaten zijn overtuigend: lager verbruik, hoger vermogen en beperking van vervuiling. Dus waarom niet generaliseren? Ongetwijfeld om redenen van enorme economische voordelen: de "water"-auto is niet aantrekkelijk voor de autofabrikanten of de olieconcerns, die het risico lopen hun veren te verliezen... Om nog maar te zwijgen van de staten die brandstof belasten. Argumenten die nog zwaarder wegen... dan het milieubelang...


http://lorraine-champagne-ardenne.franc ... 339-fr.php
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Betreft: stage




par Christophe » 06/06/07, 12:18

Touf schreef:Christophe

Ik heb Aurelie gevraagd om de verschillende artikelen te centraliseren, normaal gesproken komt er zelfs één uit Luxemburg. Ik ben blij met de huishoudelijke remus die dit veroorzaakt in het oosten. In de hoop dat dit project klein zal worden


Dat gaat lukken, dat is zeker!
Ik zal in de loop van de week opnieuw contact opnemen met het gemeentehuis om de verschillende aangiften te bekijken :)

Zou het niet leuk zijn om een ​​"Persoverzicht" pagina op de website van de vereniging te plaatsen?
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 06/06/07, 12:39

Christophe schreef:Artikel uit FR3 Lotharingen:

(...)De burgemeester aanvaardde een concept dat gemeentelijke voertuigen toelaat om zijn brandstofverbruik door drie te delen en genereer tot 80% minder vervuiling! (...)



Uhhh, misschien laat de journalist zich een beetje meeslepen?
Niemand heeft ooit gesproken over een winst van 66% in consumptie.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 06/06/07, 13:53

Pfff let niet eens op deze grove fout...Ik denk dat het zo snel mogelijk in de reacties moet worden aangegeven!

Persoonlijk heb ik een opmerking voorgesteld (link naar econologie) die nog niet gevalideerd is...
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 06/06/07, 17:13

Dag

Pas op voor Euphoria, de journalisten laten zich meeslepen dan komen er mensen in witte jassen aan en doen hun eigen metingen, soms maar één meting en de grote messen vallen op de klusjesmannen die de goederen moeten afleveren, of doorgaan voor illusiemakers, 30% is een goed gemiddelde, het overschrijdt soms, maar vaak gaat het eronder, tijd en beproevingen, achteraf vertelt ons dat we voorzichtig moeten zijn als we spreken, zolang we niet precies weten welke parameter een trip maakt is 20% en de andere 30%
om positief te zijn, moet u de tests consistent kunnen herhalen.
de veroudering en verbetering van de reactor is niet zo vanzelfsprekend als sommigen beweren.
Blijf op cijfers goed gemeten met onze middelen en ken vooral de cijfers goed voordat panton, niet ze opblazen
de andere fout is om de cijfers in zuinig rijden zonder panton te vergelijken,
Het is noodzakelijk om het gevraagde voertuig te vergelijken met snel rijden zonder panton en snel rijden met panton, de panton is voordelig
voor vervuiling is het iets anders, zelfs in de stad bij lage snelheid heeft waterdamp het effect.
Maar voor gewone stervelingen en journalisten is er alleen het magische getal: wat is het brandstofverbruik vergeleken met wat? fabrikant gegevens?
Alsof 20% niet interessant is..
niemand heeft het over motorolie die schoon blijft


Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 06/06/07, 21:01

Salut à tous!

Een burgemeester van Moezel geeft groen licht aan twee ingenieurs om gemeentelijke voertuigen aan te passen... en ze op stoom te laten rijden!

....het moet de pot van Cugnot zijn, hightech stijl : Cheesy:


De auto in het water: hoe werkt het?....

De auto in het water, DE TERUGKEER!!! :onheil:

....Aanvankelijk was het het werk van een Amerikaanse onderzoeker, Paul Pantone, dat model stond voor twee jonge ingenieurs die afstudeerden in Nancy en Straatsburg...

Gelukkig zijn ze er ook, de ingenieurs en de afgestudeerden! Zonder hen zouden we diep in de stront zitten! : Lol: (Christophe, neem het niet voor jezelf!)

Het systeem is gebaseerd op de plaatsing van een metalen stuk van 15 centimeter, dat waterdamp onder hoge druk in de motor injecteert.

Hoge druk, dus... ...beslist... deze journalist zal me de GV moeten uitleggen... : Cry:

Installatiekosten: rond de 150 euro! .....

En YK, zijn freelancer, hoeveel kreeg hij betaald?

een betrouwbaar maar niet levensvatbaar proces

Betrouwbaarheid? Hoe weet hij dat? Levensvatbaarheid? volgens welke criteria?

Echt, ik weet waarom ik journalisten niet vertrouw, ze verkopen dromen, entertainmentinformatie. Je kunt ze lang, breed en breed uitleggen, ze alle documentatie geven die je wilt, ze zullen niet verdoemd zijn om een ​​correct rapport te schrijven, en als ze daar door een buitengewone kans in slagen, een van hun redactieleden. chefs zullen hun krant redigeren, om verschillende (slechte) redenen...

Ik zou nooit extra's voor deze poppen doen, en ik blijf ervan overtuigd dat de "buzz" die we zullen maken door ze te vragen weinig positief effect zal hebben op het onderwerp dat ons bezighoudt...
Als ze willen informeren, moeten ze zich vooraf informeren, ze moeten een bril, gehoorapparaten en neuronen kopen als ze die tekort komen, en pas dan moeten ze hun paper doen! :onheil: :onheil: :onheil:

A+

Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 06/06/07, 22:43

Ja, er zijn veel onzekerheden (ik heb nu al niets te maken met de wijziging...nou ja, maar heel indirect als Alex wat informatie over de forums, die daarvoor zijn gemaakt, herinneren we ons) en dezelfde grote fouten (150€, druk, 2/3...) en je hebt ze allemaal gecorrigeerd...en gelukkig hebben de journalisten van FR3 hun papieren krant niet :D

Eerlijk gezegd, nu ik erover nadenk, er zouden wetten moeten zijn om journalisten te "straffen" en zo de informatie die ze krijgen te vervalsen. Zie de persmap die, ik denk dat Camel het wel goed komt, helemaal correct is...

ps: niet erg levensvatbaar Ik denk dat hij/zij bedoelde: niet erg ontwikkelbaar in onze petro-wereld...toch?
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 07/06/07, 12:20

Een karadisisch artikel over het onderwerp opgegraven door Abyssin3 in een een ander bericht(vergrendeld om alle info over dit onderwerp te concentreren).

Vitry-sur-Orne: het wonderrecept om een ​​auto milieuvriendelijk te maken, waterdoping!

In de stad Vitry-sur-Orne (Franse stad gelegen in het departement Moezel en de regio Lotharingen) verbruikt en vervuilt de motor van een gemeentelijk voertuig minder. Ongeveer 40% minder voor consumptie en ongeveer 75% minder voor vervuiling. Verbazingwekkend. Hoe is zo'n resultaat mogelijk? Antwoord: een metalen onderdeel van ongeveer twintig centimeter, door de gemeentelijke diensten voor ongeveer 150 euro geproduceerd uit in de handel verkrijgbare onderdelen die onder hoge druk waterdamp in de motor injecteren. Burgemeester Luc Corradi preciseert: "De plannen voor deze waterreactor werden ons bezorgd door twee jonge ingenieurs, Alexandre Grégoire en Christophe Martz, gebaseerd op het werk van de Amerikaanse onderzoeker Paul Pantone. Deze apparatuur kost ons 736,96 euro inclusief de onderdelen en de opleiding die Alexandre Grégoire aan het personeel heeft gegeven zodat we autonoom de andere voertuigen kunnen uitrusten. Dit bedrag zal binnen enkele weken worden afgeschreven. "

Rocco Liquri, gemeenteambtenaar, is blij. Zijn 15 jaar oude C14 Citroën pick-up truck is als nieuw: "Er is geen schommeling meer van de tuimelaars, bijna geen zwarte rook en ook is er minder doorgang aan de pomp. Een op de drie tanken is verdwenen om precies te zijn. Om nog maar te zwijgen van het feit dat de motor minder slijt en de auto veel leuker is om in te rijden. " Het auto-technische inspectiebedrijf van Rombas, dat de parameters van deze C15 heeft gemeten, bevestigt dat de vervuiling met 82,81% is afgenomen en het dieselverbruik met 36%.
[...]

volgend hier.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 07/06/07, 12:55

Citation:

Om nog maar te zwijgen van de staten die brandstof belasten.


maak je daar geen zorgen over: de technologische middelen bestaan ​​om elke kilometer te belasten.. :D in België hebben we zelfs een "compensatoire accijnstoeslag" voor pcq dieselauto's, als je op diesel rijdt, geef je te weinig uit.

belasting voor een benzinewagen (2 l) rond de 200 euro/jaar
hetzelfde in diesel: ongeveer 350 euro
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 07/06/07, 20:08

Hallo allemaal

Gefeliciteerd :P , vind ik dat dit kleine verslag over Frankrijk3 veel geloofwaardiger is dan de vorige, simpelweg omdat er andere mensen in staan ​​dan de klusjesmannen zelf.
De mening van de burgemeester wordt serieus genomen "vind ik" en dat is een goed punt.
Dit is wat de kaarsen van de monteurs van Nice zo beroemd maakte.
Vervolgens ontkenden de Journalisten van autoplus en anderen de informatie, maar het gerucht werd gelanceerd.
Ik hou van de laatste zin van de journalist.
Ze zinspeelt op benzinemotoren en dat is goed om erop te wijzen.
Op dit moment worden de meeste assemblages uitgevoerd op diesel en er zijn nog dingen te leren over de assemblage op benzinemotoren.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 133-gasten