Vervuiling (in CO2) van de pantone-motor

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Vervuiling (in CO2) van de pantone-motor




par GuyGadebois » 02/02/20, 19:03

pedrodelavega schreef:
GuyGadebois schreef:Hoe verklaart u het feit dat we weten hoe we motoren en / of auto's moeten maken die praktisch niets verbruiken, maar dat we ze niet produceren?
Dat wil zeggen?

Dat wil zeggen dat we de knowhow hebben, maar die niet gebruiken.

Voorbeeld, de directe injectie 2T-technologie, verlaten in Europa:

Het basisprincipe van de werking van het directe injectiesysteem voor 2 tweetaktmotoren is om het motortoerental en de belasting te meten door het meten van de gasklep, het type TPS, om de optimale hoeveelheid brandstof te bepalen worden geïnjecteerd. Dit systeem vereist geen gebruiker aanpassing kant en laat 35 brandstofverbruik meer dan 50 2% in vergelijking met een carburateur tijd en met minder 80% in emissie HC!

https://www.motoservices.com/panne/moteur_2_temps.htm
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Vervuiling (in CO2) van de pantone-motor




par Christophe » 02/02/20, 19:16

pedrodelavega schreef:
De resultaten van de analyse zijn daarom onjuist. Er is had zeker een mengsel van lucht met de uitlaatgassen bij het meten."[/i]
http://quelfutur.org/archive/moteurpant ... l#condense


Ik zei dat ik het eens was met sommige van hun analyses, niet met allemaal! En in principe vind ik hun oefening heel licht: als ze erover wilden praten, waarom hebben ze dan nooit contact met mij opgenomen? Waarom heb je je beperkt tot een basisanalyse van mijn metingen in plaats van hun experimenten te doen? Dit is relevant technisch werk!

Dan is deze aanname onjuist! Er was geen uitlaatgasverdunning maar de motor liep OP benzine DAMP! We verbranden niet langer benzine precies, maar de meest vluchtige verbindingen. En we zitten in een mager motortoerental!

Het verbaast me enorm dat deze zogenaamd zeer briljante en zeer wetenschappelijke ingenieurs deze opmerking niet hebben gemaakt... basaal!

Maar het is zoveel gemakkelijker om kritiek te uiten dan om in je eentje te handelen en te experimenteren, vooral met de anonimiteit van het internet... hebben ze hun werk net ondertekend? Ah nee, we geven er de voorkeur aan om in anonimiteit kritiek te leveren... : Cheesy:

Verlicht hun presentatie: http://quelfutur.org/Groupe-ORMEE
http://quelfutur.org/Groupe-QuelFutur
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Vervuiling (in CO2) van de pantone-motor




par Christophe » 02/02/20, 19:19

GuyGadebois schreef:Bijvoorbeeld de 2T-technologie met directe injectie, verlaten in Europa


Een redelijk compleet dossier uit 2004: https://www.econologie.com/moteurs-2-te ... n-directe/

En op de forums: nieuwe-transporten/de-2-takt-motor-met-direct-ingespoten-motor-van-de-toekomst-t9677.html
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Vervuiling (in CO2) van de pantone-motor




par izentrop » 03/02/20, 01:20

GuyGadebois schreef:
pedrodelavega schreef:
GuyGadebois schreef:Hoe verklaart u het feit dat we weten hoe we motoren en / of auto's moeten maken die praktisch niets verbruiken, maar dat we ze niet produceren?
Dat wil zeggen?
Dat wil zeggen dat we de knowhow hebben, maar die niet gebruiken.
Voorbeeld, de directe injectie 2T-technologie, verlaten in Europa:
Goed! je hoeft ons alleen maar een pantone op 2 T te geven, als het zo efficiënt is : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

Re: Vervuiling (in CO2) van de pantone-motor




par plasmanu » 03/02/20, 06:56

Met een late trein (het is provocerend : Mrgreen: Ik zou niet op het idee zijn gekomen).
De man had misschien een stinkende cilinderwagen.
Door goed te kijken vindt hij een Google-afbeelding van zijn molensteen
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Vervuiling (in CO2) van de pantone-motor




par izentrop » 03/02/20, 09:40

plasmanu schreef:het is provocerend : Mrgreen:
Van wie ? Het is de favoriete sport van sommigen hier die systematisch off-topic antwoorden en het verdrinken in irrelevant gebabbel.

Het antwoord op het onderwerp werd niet gegeven. De enige serieus uitgevoerde metingen laten geen verbruikswinst zien, dus ik zie niet in hoe de vervuiling ook minder zou zijn. : Roll:
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

Re: Vervuiling (in CO2) van de pantone-motor




par plasmanu » 03/02/20, 09:53

Deze controverse is een trollenspel.
Snel laten verdwijnen wat interessant is in het debat door de pagina om te slaan (elke 10 berichten).

We kijken naar het enorme verschil tussen carburateur en directe injectie.
In CO2 CO en de koppel- en verbruiksvermogenscurven.
En of het milieuvriendelijke brandstof is.

En daarna als we + of -1% winnen met een geïmproviseerd ding.

Of we voegen water toe aan de alcohol
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Vervuiling (in CO2) van de pantone-motor




par Christophe » 03/02/20, 11:54

Over het algemeen zijn degenen die zeggen "ontwikkel dus zelf een assemblage, ook al ben je beter dan de bouwers", "jouw vakmanschap werkt niet", "als het zou werken, zouden de bouwers het doen"... etc etc etc... sorry dat ik het zo zeg, klootzakken!

Waarom? Omdat je eenvoudigweg individuen vraagt ​​om te doen met minder middelen en hun besparingen en hun vrije tijd wat de bouwers (doen) (niet) met duizenden ingenieurs en miljoenen in industriële middelen?

Behalve BMW: Waterinjectie-motor-pantone / injectie van water misted-in-bmw-on-a-turbo benzine-t13753.html

Als ik nooit commercieel een waterinjectiekit heb ontwikkeld (anderen hebben dat gedaan...), dan is dat omdat ik nooit toegang heb gehad tot geschikte manier van ontwikkelen en dat wilde ik bij benadering niet doen (wat de anderen niet stoort).

Een minimum aan elektronisch beheer is vereist om interessante prestaties te verkrijgen met waterinjectie (zoals het verhogen van de verbrandingstemperatuur door te spelen op de rijkdom, de injectiekegel (type en vorm) en de injectievervroeging...!! De verbrandingstemperatuur is het geheim van waterinjectie!!)


Opnieuw zoek ik strengheid!
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Vervuiling (in CO2) van de pantone-motor




par GuyGadebois » 03/02/20, 12:28

Ze kunnen zeggen wat ze willen, de GEDACHTEN, mijn systeem werkt heel goed. Ik controleer het elke dag.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Vervuiling (in CO2) van de pantone-motor




par Janic » 03/02/20, 14:42

Ze kunnen zeggen wat ze willen, de GEDACHTEN, mijn systeem werkt heel goed. Ik controleer het elke dag.
Joepppp! Maar hier ben je dan, je hebt HUN wetenschappelijk vastgestelde protocol niet gevolgd... door klootzakken. :o
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 108-gasten