Verdamper borrelt en negatieve temperatuur

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
Verwonder TITI
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 07/03/06, 11:56
Plaats: BOUZY

Verdamper borrelt en negatieve temperatuur




par Verwonder TITI » 17/11/06, 09:55

Bonjour à tous,
Ik heb mijn dopinginstallatie bijna af, maar met de winter in aantocht en mijn wagen die buiten staat, wil ik mijn bubbel niet laten barsten door de vorst.

Ik heb de zoekfunctie gebruikt om info te krijgen, maar de betreffende berichten zijn minimaal 20 pagina's en het is niet gemakkelijk te vinden...

Kortom, hoe doe je het in de winter om je bubblers te beschermen tegen negatieve temperaturen?

dank u
Dernière édition par Verwonder TITI de 17 / 11 / 06, 17: 33, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 17/11/06, 14:29

welkom

2 oplossingen: je draait de brander en je vervangt hem door een druppelaar of je doet er antivries in (als je alcohol doet zorg dan voor een betrouwbare afsluitklep en bedienbaar vanuit de rijpositie want als je pantonne goed werkt loop je het risico je grondig te vinden).

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12

Re: Verdamperbol en negatieve temperatuur




par Andre » 17/11/06, 15:20

Dag
Wonder TITI schreef:Bonjour à tous,
Ik heb mijn dopinginstallatie bijna af, maar met de winter in aantocht en mijn wagen die buiten staat, wil ik mijn bubbel niet laten barsten door de vorst.

Ik heb de zoekfunctie gebruikt om info te krijgen, maar de betreffende berichten zijn minimaal 20 pagina's en het is niet gemakkelijk te vinden...

Kortom, hoe doe je het in de winter om je bubblers te beschermen tegen negatieve temperaturen?

dank u

Op mijn Chevrolet loop ik met een bubbler, hij bevriest volledig maar hij breekt niet (hij is nooit vol water, hij maakt een blok ijs, rolt gewoon en het verwarmingssysteem smelt het ijs dat nog een aantal km nodig heeft om de bubbler te laten werken .
De methode bestaat uit het toevoegen van warm water alleen voordat u vertrekt, als het een korte rit naar een laag niveau is, vul het niveau dan alleen in als u de auto neemt.
Bij het mengen van alcohol met water in een bubbler is het praktisch nutteloos, de eerste rit die je maakt verdampt de alcohol en zodra je het voertuig een nacht parkeert, is alles bevroren, bovendien merkte ik geen winst op een benzinemotor, water versus wateralcohol.
Als u nu een automatisch niveauregelingssysteem heeft, is een water-alcoholmengsel nodig in de voorraadtank. maar met het beetje rijp heb je alleen een kleine cake van ijs op het oppervlak gemaakt..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
jota
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 269
Inschrijving: 16/08/06, 13:45
Plaats: planeet aarde




par jota » 17/11/06, 16:09

Zeg André, is de motordruk voldoende om water op te zuigen?
Ik heb geprobeerd dat het alleen maar zuigt, maar misschien was het gebruikte mondstuk te fijn.
Ik heb in plaats daarvan de wasmachine-uitlaat direct geprobeerd.
Het werkt zeker, maar ik heb het niet op de weg geprobeerd.
Het voordeel van ruitensproeiers is dat het naar believen werkt : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Verwonder TITI
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 07/03/06, 11:56
Plaats: BOUZY




par Verwonder TITI » 18/11/06, 15:19

Hallo, ik dacht dat een alcoholische oplossing temperatuurstabiel was en dat de alcohol niet eerst weg zou gaan...

Anders is mijn bubbler stevig en zou hij weerstand moeten bieden, maar ik ben geen speler, dus ik ga een handmatige zuivering plaatsen, het is geruststellender...

dank u
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 18/11/06, 16:18

Dag
iota schreef:Zeg André, is de motordruk voldoende om water op te zuigen?
Ik heb geprobeerd dat het alleen maar zuigt, maar misschien was het gebruikte mondstuk te fijn.
Ik heb in plaats daarvan de wasmachine-uitlaat direct geprobeerd.
Het werkt zeker, maar ik heb het niet op de weg geprobeerd.
Het voordeel van ruitensproeiers is dat het naar believen werkt : Mrgreen:


Bij een benzinemotor is de druk onder de gasklep hoog bij stationair toerental, goed in het middenbereik, bij volgas wordt hij zwak
nog steeds is het voldoende om de pal zo te plaatsen dat deze effectief is met volledige modus (in een elleboog of rudimentaire venturi) met volledige modus werkt men zelden lang.

Als er bij een diesel een venturi in de inlaat of direct in de cilinderkopkanalen zit die ook als venturi fungeert, zal de onderdruk toenemen met de snelheid en dit maakt de regeling eenvoudig.
De ruitensproeierpomp of andere is ook simpel, je bevrijdt jezelf van depressies, deze moet worden gespoten en indien mogelijk worden gecontroleerd. Het is noodzakelijk om de waterstroom te regelen op basis van de verbruikte brandstof met een bepaalde vertraging (wacht tot de uitlaattemperatuur in de reactor stijgt), wat naar mijn mening de enige controle is..
toename van het verbruik = toename van de temperatuur = toename van de injectie van water in de reactor. Bij het accelereren begint het koud, waarbij alleen de brandstofstroom wordt gebruikt om het risico van overstroming van de reactor te reguleren.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
jota
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 269
Inschrijving: 16/08/06, 13:45
Plaats: planeet aarde




par jota » 18/11/06, 16:28

Bedankt André voor alle info. : Wink:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 193-gasten