Mechanische bubbler?

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
yakakliker
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 01/09/05, 19:12
Plaats: Calvados

Mechanische bubbler?




par yakakliker » 31/05/08, 12:55

De vraag lijkt misschien raar, maar ik zal het toch proberen (belachelijkheid is niet dodelijk... ;)) )

Heeft iemand ooit geprobeerd een "mechanisch" bubbelsysteem op te zetten?

Mechanisch denk ik aan een systeem zoals "borrelen zoals gevonden in aquaria om het water van zuurstof te voorzien ..." dat meer flexibiliteit kan bieden in de variatie van de hoeveelheid volgens het motortoerental...

Maak alsjeblieft geen grapjes... het is maar een vraag... ;-))

Als het idee dom is, vertel me dan waarom.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 31/05/08, 19:37

Hallo yakakliker

Helemaal niet dom van je voorstel, het is in ieder geval een oplossing die ik al heb overwogen. Het kleine luchtpompje dat het borrelen doet, deze bestaat ook in 12 VDC. Het wordt gebruikt door vissers in kleine aquaria op boten om levend aas in leven te houden.

Aan de andere kant is de luchtstroom relatief laag en ik heb geen idee of het genoeg is om de hoeveelheid damp te produceren die we nodig hebben. Het is proberen.... : Mrgreen:
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 127-gasten