BMW Turbo benzine Megatron: 1450ch en waterinjectie

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: BMW Megatron Turbo benzine: 1450pk en waterinjectie




par Christophe » 07/08/17, 22:31

Het zou niet erg zwaar moeten zijn aangezien het gebaseerd was op een standaard 4-cilinder...

De turbo moest sterk zijn om de 4 bars supercharger mogelijk te maken...
0 x
Avatar de l'utilisateur
1360
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 26/07/13, 07:30
Plaats: Zwitserland
x 36

Re: BMW Megatron Turbo benzine: 1450pk en waterinjectie




par 1360 » 07/08/17, 22:59

Hallo,

Tenzij ik me vergis, is deze Megatron gemaakt in Zwitserland, in Gland, bij Heini Mader. Het motorblok is eigenlijk uit een productieauto gehaald met 150000 km om er zeker van te zijn dat het gietijzer goed "gestabiliseerd" was

Dat waren de goede tijden... als je ziet dat nu de grote fabrikanten investeren in de Formule E, dan droom je en wil je huilen.

bij +
0 x
Proberen te moeilijk te krijgen in de mal, het eindigt op zoek als een taart.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: BMW Megatron Turbo benzine: 1450pk en waterinjectie




par Flytox » 07/08/17, 23:58

Hier nog een leuk speeltje:

http://www.mecachrome.com/files/air-cosmos.pdf

Volgens een ander document (geen manier om het in handen te krijgen : Wink: ), heeft SMA vooruitgang geboekt sinds de publicatie van dit artikel en bereikt nu vermogens-gewichtsverhoudingen die heel dicht bij die van bepaalde gasturbines liggen en die bestand zijn tegen de wettelijke levensduur....Het geheim van een dergelijk resultaat zal met name in de turbocompressor zitten bestudeerd door de ontwerpbureaus van de Safran-groep (voor SMA / Mécachrome) . De vuldruk zal aanzienlijk hoger zijn dan wat momenteel wordt gedaan en het koelsysteem... dantesque.
1 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56

Re: BMW Megatron Turbo benzine: 1450pk en waterinjectie




par lilian07 » 08/08/17, 13:37

Een dergelijke complexiteit en gevoeligheid van de warmtemotor kan niet concurreren met reactorturbines, maar in bepaalde gebieden zou het nuttig kunnen zijn. Voor mij moet het mechanische vermogen om het koppel van een rotatiemotor te produceren, door het beste gereedschap daarvoor gaan, de elektromotor.
Het is duidelijk dat we het einde van de mogelijkheden hebben bereikt door in alle richtingen te innoveren (andere brandstof, turbo, rotatiemotor, meerdere cilinders, drukvulling, optimalisatie van bewegende delen, enz.) voor een rendement dat zal neigen naar een piek van 25%. ..
Laten we alle kennis van een eeuw bewaren op een bepaald gebied zoals bijvoorbeeld de noodinstallatie van energie of mechanische kracht.
1 x
Avatar de l'utilisateur
1360
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 26/07/13, 07:30
Plaats: Zwitserland
x 36

Re: BMW Megatron Turbo benzine: 1450pk en waterinjectie




par 1360 » 08/08/17, 19:08

lilian07 schreef: Voor mij moet het mechanische vermogen om het koppel van een rotatiemotor te produceren, door het beste gereedschap daarvoor gaan, de elektromotor.


Dat klopt, en ik ben ervan overtuigd dat zodra de problemen van autonomie, laadsnelheid en de oorsprong van de elektriciteit zijn opgelost, de elektromotor helemaal in de mode zal zijn.

Ik ben bijna 49, en het is al sinds ik klein was dat ik hoor dat het de toekomst is... Maar op dit moment nog niets concreets.

Wordt vervolgd ...
0 x
Proberen te moeilijk te krijgen in de mal, het eindigt op zoek als een taart.
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56

Re: BMW Megatron Turbo benzine: 1450pk en waterinjectie




par lilian07 » 08/08/17, 23:29

Ja inderdaad, het enige wat ik kan zeggen is dat de accu een energiedichtheid en prijs (Li-ion) heeft bereikt die in staat is
de winstgevende en autonome EV. Het is Tesla's beroemde model 3 en het werk van alle autofabrikanten dat convergeert naar 100% elektrisch.
2020 wordt zeker het jaar waarin alle fabrikanten hun elektrische voertuigen 400 tot 500 km kunnen laten rijden. Dit wordt het moment van de waarheid (haalbaarheid).
De verbeterde asynchrone motor van Tesla is klein, ik zou zeggen een wasmachinetrommel voor een vermogen van rond de 420 pk blijft over om het beest te voeden met accupakketten variërend van 60 tot 100 kwh (600 kg)
0 x
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173

Opnieuw:




par gildas » 04/10/17, 09:26

Christophe schreef:Bin Remundo? Je moet een aantal te volgen :) Het is waar dat je al hyper actief op vele andere onderwerpen!

Hier is een uittreksel van de brief die ik sta op het punt te sturen naar:

Inleiding, wat de waterinjectie?

De waterinjectie is bekend mechanica van 80 jaar: zij werkzaam was op 1 formules die meer dan 1000cv kunnen ontwikkelen met turbo benzinemotoren 1.5L. Bijvoorbeeld met deze video op de BMW motor Megatron

De injectie van water zorgt voor verschillende fysisch-chemische effecten (niet limitatief):

verbranding verbeteren (depollutie op onverbrande materie en CO)
het verhogen van de compressieverhouding, een verbetering van de gemiddelde effectieve druk (KMO's)
Homogeniseer de verbranding (druk op de zuiger homogener)
vermindering van NOx vervuiling
verbeterde flexibiliteit engine
verbetering van de consumptie
verhoging van de macht (turbo motoren)


Kan waterdampdoping of waterinjectie qua uitlaatgeur net zo goed werken als een AdBlue-systeem voor verontreinigingsbeheersing? Omdat ik eerlijk gezegd de gelegenheid had om achterin een Mazda CX8 diesel stationair te blijven kletsen gedurende meer dan 100 km, praktisch geen geuren..
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Opnieuw: Opnieuw:




par Christophe » 04/10/17, 09:50

Gildas schreef:Kan waterdampdoping of waterinjectie qua uitlaatgeur net zo goed werken als een AdBlue-systeem voor verontreinigingsbeheersing? Omdat ik eerlijk gezegd de gelegenheid had om achterin een Mazda CX8 diesel stationair te blijven kletsen gedurende meer dan 100 km, praktisch geen geuren..


Een vergelijking van technologieën vindt u hier: verbruiken minder-car / ham-and-water-injectie-man anti-nox-in-de-motor-marine-t14241.html

NOx heeft geen geur...maar vanaf een bepaalde concentratie prikt het in de ogen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173

Re: BMW Megatron Turbo benzine: 1450pk en waterinjectie




par gildas » 04/10/17, 15:46

Bedankt voor deze uitstekende vergelijking!

Nog een voordeel van een basis waterinjectie op de boot met het koelwater:
Ruisonderdrukking...
http://forumdubateau.com/telechargement ... 20d6-4.pdf Vanaf pagina 193.

[attachment=0]d6-4.pdf installeren[/attachment]
toebehoren
installeer d6-4.pdf
(10.29 miljoen) Downloaded keer 1565
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: BMW Megatron Turbo benzine: 1450pk en waterinjectie




par Christophe » 04/10/17, 20:17

Daar zijn we hier voor :)

Gildas schreef:Nog een voordeel van een basis waterinjectie op de boot met het koelwater:
Ruisonderdrukking...


Ik heb het document bekeken, het gaat over een injectie van water in de uitlaatdemper om het geluid bij de uitlaat te verminderen (en waarschijnlijk de gassen een beetje te "wassen"), zodat het water niet in de motor wordt geïnjecteerd zoals BMW deed.. .dus het is een veel eenvoudiger systeem en het draagt ​​niet bij aan het verbeteren van de thermodynamische prestaties van de motor...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 97-gasten