bijl gte 1litre

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
zac64
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 04/07/05, 20:25




par zac64 » 18/10/05, 23:10

Goedenavond iedereen.

Ik begin met de productie van reactoren, mijn vraag is:

-de reactor bestaat uit een kern met een diameter van 14 die is opgenomen in een buis met een binnendiameter van 16, allemaal met een lengte van 220 mm. Dit systeem wordt geleverd met een model carburateur van 8 mm venturi of 47.1 mm2 doorlaat, de doorlaat in de reactor is 50.24 mm2. Hier is het theoretische diagram van de reactor. Klopt het, kunnen we de systus verbeteren? of ben ik in de buurt van de plaat?

bedankt allemaal voor je mening! :D
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 19/10/05, 02:08

Bonsoir
Voor uw carburateur met 8 mm mondstuk werkt het, als het hetzelfde model is als ik al heb gebruikt, is er een verstelbare bushel zodat u deze een beetje kunt sluiten, de 8 mm is een maximum voor gebruik dat u zult zien maar open 3/4 geeft het goede resultaten,
De mm2 tussen de stang en die van de carburateur is slechts een ruwe meetvolgorde, er zijn veel factoren die de afmeting van het mondstuk beïnvloeden
de lengte van de stang de middelste pinnen. de grootte van de leidingen, de ellebogen ect ... alles wat de doorgang in het reactorcircuit vertraagt, de vraag is: je moet er zeker van zijn dat de aanzuiging in de carburateur wordt gedaan, zonder welke het geen water in de reactor, dit is een van de problemen van de carburateur, die we niet op de bubbler vinden,
maar omdat het lijkt alsof elke medaille zijn keerzijde heeft.
Andre
0 x
zac64
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 04/07/05, 20:25




par zac64 » 20/10/05, 22:12

hier is het plan van de reactor. Ik heb een vraag over de buisdikte, het is de moeite waard om deze dikte te laten staan ​​of de buitendiameter te verkleinen tot bijvoorbeeld 17.5. over het materiaal van de kern is het hetzelfde als ik het roestvrij staal 316 plaats of is het beter dat ik het in nikel laad? in theorie wel maar in de praktijk ??
dat is het voor nu.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 21/10/05, 02:29

Hallo zac64
Je pijp is 1/2 pijp, dus raak de buitenkant niet aan, het zijn standaardmetingen, je kunt gemakkelijk pijpdraden maken aan de uiteinden
de winst die u kunt hebben door warmte uit te wisselen door het te verdunnen, geeft u een ander probleem wanneer u een dunne buis in de uitlaat gaat lassen, het werkt en krimpt bij het lassen van of problemen met het afstellen van de staaf met deze tepels, de methode is om een ​​strakke ijzeren staaf te duwen precies waar u gaat lassen, het houdt de diameter op de juiste maat, vergeet niet om het te verwijderen als het nog warm is.
Een ander ding plant de staaf niet aan het einde van de reactor, vooral als je hem met een carburateur voedt, moet je hem een ​​kleine kamer voor de staaf laten, om de carburateurmist een kans te geven om te diffunderen en goed te vormen voordat u verstrikt raakt in de nauwe doorgang van de stang. Zelfs autofabrikanten plaatsen een carburateur niet rechtstreeks op de cilinderkop, er is altijd een spruitstuk en vaak werkt een motor niet goed vanwege het ontwerp van het inlaatspruitstuk. Het is geen eenvoudige leiding, het is iets ingewikkelds.
Een inlaat met vierkant gesneden staaf heeft de voorkeur, een lichte afschuining, dat is alles, de puntige of taps toelopende uitlaat is in orde, en indien mogelijk moet de stengeluitlaat zich nog in de stroom van hete uitlaatgassen bevinden, de reactorbuis moet aanzienlijk langer zijn dan de stengel.
Voor het pure nikkel materiaal heb ik nooit getest, maar ik zie niet in waarom het niet goed zou zijn, het verschil is minimaal afhankelijk van de gebruikte metalen in broeken 100% in waterdoping Ik heb niet genoeg gedaan test, het enige metaal waar ik een slecht verschil zag, het is met een puur koperen staaf. Zorg voor een systeem voor eenvoudige inspectie of vervanging van de stang, zodat u vergelijkingen kunt maken, maar de verschillen zijn moeilijk te beoordelen.
ben je vergeten de warmtebron rond de reactor te trekken?
Andre
0 x

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 91-gasten