Vervuiling (in CO2) van de pantone-motor

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 11/07/07, 22:42

lio74 schreef:[...] met 100% HV vermindert zeker de pakken, maar verhoogt de NOx... met de stoomdoping, ik weet het niet...
Iemand heeft vervuilingsmetingen gedaan op zijn of andere tractor :?[...]
Ik had het over stoomdoping...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
Vincho
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 23/01/08, 18:08
Plaats: Doornik (België)




par Vincho » 23/01/09, 09:40

Hallo allemaal, hier stelde ik mezelf een vraag, ik wilde een test doen op mijn benzineauto. Ik plaatste een pijp in de uitlaat en ik stuurde alle gassen in een bak van 5 liter met water en ik maakte een gat om de dampen eruit te laten.

Ik dacht dat alleen dit principe (dus zonder het opnieuw in de motor te injecteren) misschien, dankzij de zuurstof en waterstof in het water, de verschillende gassen (CO, CO2, NOx en HC) in andere zouden kunnen veranderen: CO=>CO2 bijvoorbeeld, omdat co een echt vergif is....Alleen hier sprak ik met mijn leraar mechanica, die me vertelde dat de stikstof van de NOx met het water stikstofzuur zou vormen, wat nog erger is. Kunt u mij uw mening geven? Dankjewel
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Re: Pantone motor CO2 vervuiling




par Christophe » 31/01/20, 12:53

Ik heb dit artikel uit 2004 opnieuw geformatteerd over de pantone motor vervuiling

Het meest opmerkelijke feit is dat de omgevingslucht van een garage kan meer vervuild zijn dan de uitlaatgassen aangezien een aanpassing 000 ppm HC gaf!! (en ik heb niet vals gespeeld vanwege de grove taal: hoe de CO2- en O2-niveaus te simuleren zonder de ppm HC trouwens?), hier zijn de 2 meetwaarden in kwestie:

Beeld

Beeld

Metingen gedaan...bijna 20 jaar geleden!! Maar wat heeft de MILIEUPOLITIE sindsdien gedaan???
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Pantone motor CO2 vervuiling




par GuyGadebois » 31/01/20, 12:56

Christophe schreef:Metingen gedaan...bijna 20 jaar geleden!! Maar wat heeft de MILIEUPOLITIE sindsdien gedaan???

Niets, behalve om dit systeem onwettig te verklaren. Goed doorgegeven door de eikels die denken ... sorry "weten" dat dit onzin is. : Cheesy:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Re: Pantone motor CO2 vervuiling




par Christophe » 31/01/20, 13:12

Het is niet verkeerd... Nou, het is aan jou om de info nu door te geven...

Deel gewoon deze link https://www.econologie.com/mesures-depo ... r-pantone/ op je sociale netwerken!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Re: Pantone motor CO2 vervuiling




par Christophe » 31/01/20, 13:30

Ik maak het je gemakkelijk, hier is een FB-bericht om te delen:

0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13699
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Pantone motor CO2 vervuiling




par izentrop » 31/01/20, 13:32

Wat niet meer onjuist is, is dat dit soort getuigenissen, zelfs te goeder trouw, slechts anekdotische waarde heeft.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Re: Pantone motor CO2 vervuiling




par Christophe » 31/01/20, 13:41

Ik had niet minder van je verwacht, mijn beste Izi... als het gebruik van een goedgekeurd gasanalyseapparaat dat bewijst dat een motor de omgevingslucht kan zuiveren een wetenschappelijke anekdote is, heb ik medelijden met je...

Ik denk dat we eerder van crimineel gedrag kunnen spreken als we bewust bepaalde technologieën negeren die het milieu beter kunnen beschermen en tegelijkertijd tienduizenden doden kunnen voorkomen!
0 x
pedrodelavega
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3797
Inschrijving: 09/03/13, 21:02
x 1320

Re: Pantone motor CO2 vervuiling




par pedrodelavega » 31/01/20, 13:50

Christophe schreef:Ik denk dat we eerder van crimineel gedrag kunnen spreken als we bewust bepaalde technologieën negeren die het milieu beter kunnen beschermen en tegelijkertijd tienduizenden doden kunnen voorkomen!
Als deze technologie werkte, is er geen reden om deze opzettelijk te negeren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Pantone motor CO2 vervuiling




par GuyGadebois » 31/01/20, 13:55

pedrodelavega schreef:
Christophe schreef:Ik denk dat we eerder van crimineel gedrag kunnen spreken als we bewust bepaalde technologieën negeren die het milieu beter kunnen beschermen en tegelijkertijd tienduizenden doden kunnen voorkomen!
Als deze technologie werkte, is er geen reden om deze opzettelijk te negeren.

Maar toch werkt het. BMW vergiste zich daar niet, ook Bosch niet meer dan de fabrikanten van vliegtuigmotoren uit de tweede wereldoorlog.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 205-gasten