Waterdamp => broeikaseffect

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
gerald
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 04/09/05, 07:51
Plaats: bergmeertje

Waterdamp => broeikaseffect




par gerald » 15/11/05, 19:14

welkom
Ik heb net gelezen dat waterdamp een belangrijk onderdeel is van het broeikaseffect. Het is voldoende om uitlaatpijpen te ontwerpen die de stoom condenseren als het systeem efficiënt is, het zou mogelijk zijn om dit water te filteren om het voor onbepaalde tijd te gebruiken terwijl de verontreiniging in het filter wordt hersteld. Er wordt gezegd dat het waterreservoir niet bestaat of erg klein is.
Gerald
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 15/11/05, 20:27

Niet nodig ... we hebben het onderwerp al besproken en Jean Marc Jancovici heeft de berekeningen gemaakt voor het schatten van de uitstoot van waterdamp uit de verbranding van koolwaterstoffen in vergelijking met de verdampingscapaciteit van de oceanen.

Welnu, het resultaat van de hoeveelheid water afkomstig van de koolwaterstoffen is in de orde van 0,0005% (ik heb niet langer het exacte cijfer in gedachten, maar het was in deze wateren) van dat van de oceanen.

Dus over het algemeen is het zeer te verwaarlozen ... aan de andere kant kan het regionale verstoringen veroorzaken.

In Schiltgheim, waar zich de grootste brouwerij van Europa bevindt, is het bijvoorbeeld gebruikelijk om meer mist (zie sneeuwval) te hebben dan in de rest van Straatsburg. Dit komt duidelijk van de stoom van het productieproces.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gerald
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 04/09/05, 07:51
Plaats: bergmeertje




par gerald » 16/11/05, 08:13

In het geval van "pantone" motoren of van waterstofmotoren lijkt het mij dat de uitgestoten waterdamp noodzakelijkerwijs belangrijker zou zijn dan voor een operatie met koolwaterstoffen ... ??? NEE?
Gerald
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 16/11/05, 10:13

goed in dit geval gaan we naar 0,00051% .... dit blijft zeer te verwaarlozen.
Als stoom een ​​broeikasgas is dat veel krachtiger is dan CO2, dan is de gemiddelde "levensduur" 2 weken voordat het terugvalt in de vorm van regen.

Die van 2 jaar CO120.

Nou, het is grappig, het is onder andere een van de argumenten van critici van de watermotor (ervan uitgaande dat het bestaat): wat zouden de consequenties zijn van dergelijke lozingen van water in de atmosfeer ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 83-gasten