Pantone-scooter?

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
chris
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 14/09/05, 22:37

Pantone-scooter?




par chris » 18/09/05, 23:38

Tot op heden heeft niemand mijn vraag over de pantonisatie van een scooter beantwoord, heb je bijvoorbeeld details over een kleine 4t-motor zoals een kleine maaier of bosmaaier dank je bij voorbaat, ik zou het op mijn scooter proberen als dat is mogelijk.
0 x
malalaterre
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 23/11/05, 03:39
Plaats: Gers

met tweetaktmotoren?




par malalaterre » 23/11/05, 03:49

Hallo Chris, en hallo iedereen :o)

Ik werk al 25 jaar in de mechanica en ontdek dit proces tot nu toe niet !!

Ik vroeg me ook af of het ook werkte met tweetaktmotoren?

Ik heb het nog niet helemaal begrepen, maar niets zegt dat het niet zou werken, als iemand een info heeft ...

bedankt en tot snel ...
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 23/11/05, 05:37

Dag
het is een onderwerp waarover in veel berichten is gesproken
Een motor is een tweetakt- of viertaktmotor, deze genereert allemaal warmte en zuigt allemaal min of meer op dezelfde manier
Om een ​​panton te laten draaien op een klassieke tweetakt, degene die de smeerolie met de brandstof mengt, hebben we een probleem wanneer het door de reactor gaat, wanneer de reactor heet is, transformeert de olie in brandbaar gas voor de engine.
(Ik gebruik een kleine 4-takt benzinemotor alleen met motorolie)
Dus om een ​​tweetakt te bedienen met een reactor
je moet net als de twee moderne tijden een olie-injectie doen net voordat je het carter binnengaat (de sneeuwscootermotoren zijn bijna helemaal zo)
Als je nu de originele carburateur houdt en een simpele doping met water doet, begrijp ik niet waarom het niet werkt.
De twee keer zijn kriebelig op de lengte en het gedeelte van de uitlaatpijp, evenals op de toelating in het algemeen hebben ze te grote carburateurs voor hun kubieke capaciteit, de zuigkracht gebeurt brutaal voor een korte tijd, hetere uitlaat. (voordelig voor een panton)
Een 600cc sneeuwscooter heeft twee 32 carburateurs.

Andre
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79138
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976




par Christophe » 23/11/05, 14:05

Ga dit eens bekijken forum : Mini water-gedoteerde choper
Dernière édition par Christophe de 07 / 09 / 09, 14: 05, 1 keer bewerkt.
0 x
Robert
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 08/02/06, 19:46
Plaats: Bormes de mimosa's

Re: met tweetaktmotoren?




par Robert » 08/02/06, 19:51

Hallo, ik heb al verschillende panton-assemblages gemaakt (benzine, dieselauto's, enz.), Waaronder een 125cc scooter en een 50cc booster.
Het resultaat is meer dan positief, vooral op de 125 cc waar ik een toename van vermogen zie. op de 50cc bevindt de assemblage zich echter nog in de primaire fase, dus ik kan nog geen onmiddellijke resultaten geven omdat de tests nog niet zijn voltooid.
voor meer info kunt u contact met mij opnemen via mijn e-mail: lemaire-chantal@wanadoo.fr
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 09/02/06, 06:56

: Cheesy: hallo
Kijk maar eens op mijn site.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 107-gasten