Pantone engine resultaten: een hallucineert!

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 30/01/07, 14:03

Hallo vrienden!

Bezoek vanmorgen op de Carnot middelbare school om de toekomstige manipulatie voor te bereiden, het wordt geweldig! :D

Ik vroeg Bernard (de prof die voor de powerbank zorgt) of ze de vermogenscurven van onze motor niet in hun documentatie hadden staan... na wat onderzoek vond hij voor mij een RTA van een nutsbedrijf uitgerust met dit model, maar onder een andere naam. :schok: , eindelijk overlapt alles, verplaatsing, kracht, boring, dus geen twijfel mogelijk :D

Hier is EINDELIJK deze curve:

Beeld

Na dit bezoek aan Carnot ben ik verder gegaan op de IUT, waar ik het principe van de trillingsregistratiemanipulatie heb kunnen ontwikkelen.
De verantwoordelijke vertelde me dat we een sensor voor de tanden van het vliegwiel zouden kunnen plaatsen, waardoor we de momentane snelheid kunnen meten en dus een curve kunnen maken van de versnellingen tijdens de verbrandingscycli.
Daarmee kunnen we de globale curve van de motorcyclus reconstrueren, wat ons ter zake het meest interesseert, nietwaar? : Cheesy:

Aangezien het een grote klap is, en de twee BTS-studenten van Carnot die aan deze manipulatie moeten werken er niet eerder zullen zijn, hebben we de datum vastgelegd op woensdag 7 maart... Ik had graag gezien (net als jij ongetwijfeld!) dat het eerder was gebeurd (normaal gesproken zou het deze week moeten gebeuren...)
Vooral omdat de jongens van de IUT uiteindelijk een publicatie in een wetenschappelijk tijdschrift zullen kunnen produceren, die ongetwijfeld meer gewicht zal hebben dan een simpel gerechtsdeurwaardersverslag!

Dat was het voor nu, tot ziens!

Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 30/01/07, 21:32

Ik buig heel diep (au mijn spit!) voor het perfectionisme van de ontwikkeling, echt bravo...

Hoe ver gaat de aandacht voor detail, zelfs in naam van de school... (de Carnot-cyclus, dat zegt je iets : Mrgreen: )
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 30/01/07, 23:24

Hoi Houthakker!

Houthakker schreef:Hoe ver gaat de aandacht voor detail, zelfs in naam van de school... (de Carnot-cyclus, dat zegt je iets : Mrgreen: )


Is het een teken of een voorteken? (Castaneda) :D

Zoals Jean Jacques Perouze vanmorgen zei: "Carnot, weet je wel?...de man die de Roanne middelbare school begon die zijn naam draagt, en die overigens gehecht is aan een bepaalde cyclus : Lol: "

Welnu, we hebben de balans opgemaakt met Didier, en we gaan een kleine wijziging aanbrengen in de manipulatie, op goed advies van Jean-Jacques:

Volgens hem zou het voor de "pantone-vrije" testreeks in ons belang zijn om het ECHT zonder, en niet alleen een "UIT"-systeem te doen.

Volgens hem zullen tegenstanders inderdaad altijd een goede reden hebben om te zeggen dat de fysieke plaatsing van de reactor in de uitlaatleiding een verandering in de "afstemming" veroorzaakt, waardoor de kenmerken van de motor worden verstoord.

Daarom wordt de droge test uitgevoerd met de originele lijn, zonder GV of reactor in het midden.

We zullen dus resultaten vaststellen die dichter bij de realiteit van het voorgaande liggen, daarna zullen we het hele prototype laten rusten en we zullen zien voor het hiernamaals : Cheesy:

A +++
Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 30/01/07, 23:50

Jammer voor het uur (uren?) Mechanica in het midden, maar het is waar dat het rigoureuzer is.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 31/01/07, 00:20

Houthakker schreef:Jammer voor het uur (uren?) Mechanica in het midden, maar het is waar dat het rigoureuzer is.


Nou ja, de auto die op het dek moet worden gemonteerd, twee klemmen om vast te zetten en twee fittingen, het zou tussen een 1/4 uur en een 1/2 uur moeten duren :D
Het is 10 keer makkelijker dan op de 205!

Vraagwerk dus, er is geen pb!

Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 31/01/07, 00:30

Dag
Volgens hem zullen tegenstanders inderdaad altijd een eerlijke kans hebben om te zeggen dat de fysieke plaatsing van de reactor in de uitlaatleiding een verandering in de "afstemming" veroorzaakt, waardoor de kenmerken van de motor worden verstoord.


Hij heeft gelijk met de originele uitlaatpijp de prestaties mogen beter zijn dan alleen een panton zonder water dus de waardes mogen minder goed zijn, (verschil)
maar als we tot het uiterste gaan kunnen we ook zeggen dat de restrictie in het inlaatspruitstuk ook van invloed is.
Ik merk dat dat je veel werk kost, alleen maar om zonder enige twijfel in werkelijkheid waarden te bewijzen die alleen op vol vermogen enigszins zullen veranderen.. (niet aanbevolen voor een zeer oude motor)
Door een restrictie, uitlaat of inlaatspruitstuk, zeker bij de Mercedes waarbij de leidingen erg wijd zijn getrokken zal de invloed bij 75% van het toerental gering zijn,
Als we ons vooral op vermogenswinst hebben gericht ja, maar in ons geval is het vooral een kwestie van prestatie, dan zijn we uiteraard blij als we vernemen dat er sprake is van vermogenswinst met doping.
Wat me opviel, is dat wanneer je kracht wint, je economie begint te verliezen. Een kwestie van te bepalen dosering
en ontdek waarom extra water de potentie verhoogt
en waarom een ​​bepaalde precieze dosering de beste economie geeft?

Ik denk dat de eerste dingen die we moeten leren, de juiste water- en luchtmix in de reactor zijn die ons de beste prestaties geeft en om te weten hoeveel de reactortemperatuur beïnvloedt, ook om te weten of er een ideaal regime en een ideale belasting is om het beste uit waterdoping te halen.

Bij een op een bank gemonteerde motor is het gemakkelijk om de leidingen te demonteren, maar in een auto is het minder prettig.. hoewel er op de 220 D ruimte is en omdat je hem onlangs hebt geïnstalleerd, zijn de bouten nog zacht..

Andre
Dernière édition par Andre de 31 / 01 / 07, 00: 39, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 31/01/07, 00:39

Hallo André!

Andre schreef:Dag

Hij heeft gelijk met de originele uitlaatpijp de prestaties mogen beter zijn dan alleen een panton zonder water dus de waardes mogen minder goed zijn,
maar als we tot het uiterste gaan kunnen we ook zeggen dat de restrictie in het inlaatspruitstuk ook van invloed is.
Ik vind dat dat je veel werk geeft, gewoon om zonder enige twijfel te bewijzen, in werkelijkheid waarden die alleen op volle kracht lichtjes zullen veranderen..
Andre


Met deze manipulatie kunnen we vergelijken met de eerste, waar we "droog" maten met de pantone in de uitlaatleiding.
We zullen in staat zijn om de wijziging die dit met zich meebrengt volledig te meten, en zoals u zegt "dit geeft ons de juiste tijd"...

Op een enkel punt (3000 toeren 30kw), maar dit is alvast een overzicht!

Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY




par lio74 » 31/01/07, 20:41

camel1 schreef:Volgens hem zou het voor de "pantone-vrije" testreeks in ons belang zijn om het ECHT zonder, en niet alleen een "UIT"-systeem te doen.

Volgens hem zullen tegenstanders inderdaad altijd een goede reden hebben om te zeggen dat de fysieke plaatsing van de reactor in de uitlaatleiding een verandering in de "afstemming" veroorzaakt, waardoor de kenmerken van de motor worden verstoord.

Daarom wordt de droge test uitgevoerd met de originele lijn, zonder GV of reactor in het midden.


goedenavond voor jullie ijverige onderzoekers 8) : Cheesy:

het is duidelijk.. het is een punt om toch niet over het hoofd te zien... dan heb je nog de originele slang... dus maak je geen zorgen!

houlala Ik zag ook dat het al over wetenschappelijke publicaties gaat... pas op dat je niet te snel gaat... "langzaam maar zeker..."
zou misschien resultaten moeten hebben op recente motoren ... minder dan 10 jaar nan???
wat denk je? alle! : Wink:

@+
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan
volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!
MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 31/01/07, 22:33

Dag
zou misschien resultaten moeten hebben op recente motoren ... minder dan 10 jaar nan???
wat denk je? alle
!

Wel, ik denk dat het is om te zoeken naar het beste resultaat met de beschikbare motor, het is ter vergelijking.
Want als we selectief worden in de keuze van motoren, komen er elk jaar nieuwe uit met aanpassingen.
en met de hoeveelheid stationaire dieselmotor, op landbouwmachines en boten ect..
Het doen van dit onderzoek behoort meer toe aan de grote fabrikanten
die waarschijnlijk al kant-en-klaar is, maar onverenigbaar met de gedachtegang van het panton, lanceert hij in een hoog volume ERG

In de nabije toekomst erkennen ze niet eens dat waterdoping op een oude diesel werkt, dus de keuze is om een ​​diesel te nemen die het verschil het beste kan benadrukken, en ik geloof dat de keuze voor Mercedes Benz een ideale kandidaat is om aan te tonen dat de naam van deze fabrikant in diesel nog steeds een zekere expertise heeft..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY




par lio74 » 02/02/07, 19:49

Andre schreef:
In de nabije toekomst erkennen ze niet eens dat waterdoping op een oude diesel werkt, dus de keuze is om een ​​diesel te nemen die het verschil het beste kan benadrukken, en ik geloof dat de keuze voor Mercedes Benz een ideale kandidaat is om aan te tonen dat de naam van deze fabrikant in diesel nog steeds een zekere expertise heeft..

Andre


Hallo iedereen!

je hebt absoluut gelijk, voor de show heb je een motor nodig die gooit! met opmerkelijke resultaten ... dit is wat Camel1 doet en wat ik binnenkort ga doen op mijn prototype!

maar om een ​​publicatie in een wetenschappelijke review te maken ... een echte experimentele laboratoriumbank is nodig ... anders wordt deze afgewezen en nooit gepubliceerd, indien nodig in Science et Avenir of Science et Vie ... :?

maar je hebt gelijk ... moet ervoor zorgen dat ze al accepteren dat het werkt!

@+
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan

volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!

MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 70-gasten