zoekopdracht info over motor meer dan 200 pk gepantoniseerd

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 18/09/05, 17:29

Hallo Phil
De aanzuiging in een diesel is alleen maar lucht en de hoeveelheid is zo extreem dat iets meer of iets minder niet veel verandert.
het kleine beetje dat door de reactor gaat is een klein percentage vergeleken met de 600 kilo lucht per uur die een motor van deze capaciteit kan inslikken. Dus 4 of 5 kilo water + lucht, in deze storm is dat te verwaarlozen.
Wat de doppen betreft, het is geen verplichting om een ​​andere montage te maken, maar eenmaal gemonteerd kun je de stang niet meer gaan verwijderen.
Maar als de bewerking goed is gedaan, hoef je niet terug te gaan
op voorwaarde dat u de maximale speling van 1,6 mm en minimaal 1 mm respecteert
Voor een grote motor heeft het de voorkeur 1,5 tot 1,6 en een stang van 100 mm tot 120 mm de afmetingen zijn niet kritisch, de uitlaatpijp die naar de turbo-inlaat gaat moet groot genoeg zijn van 25 tot 30 mm hij mag geen beperking vormen, de beperking moet zijn alleen tussen de steel en de reactor
U zult merken dat men op alle montages van SPAD zelden een multiréacteurs ziet, er is niets anders dan de koperen afvoerleiding te observeren, deze is altijd 14 mm. Ik denk dat ze naar de eenvoudigste gaan.
Je gaat berekenen dat een grote reactor het equivalent is van 2 kleine in restoppervlak.
Zorg in plaats daarvan voor de bubbler en de leidingen en de aanzuiging voor de turbo, daar gebeurt het, in de reactor als het warmte, onderdrukking en gassnelheid ontvangt, werkt het altijd, zelfs met verschillende afmetingen en verschillende materialen. .
Andre
0 x
phil 14
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 93
Inschrijving: 27/06/05, 12:28
Plaats: Calvados




par phil 14 » 18/09/05, 19:10

Nogmaals hallo Andre
Als ik je goed begrepen heb, raad je me aan om een ​​enkele grote reactor te plaatsen?? maar welke diameter precies??
a+
phil 14
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 18/09/05, 19:54

Dag
Een staaf tussen 19 en 25 mm wordt als een grote reactor beschouwd
de reactorbuis moet 3 mm langer zijn dan de staaf om tot yn games van 1,5 mm te komen. Je neemt wat je op de markt vindt en je past je aan..
Andre
0 x
phil 14
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 93
Inschrijving: 27/06/05, 12:28
Plaats: Calvados




par phil 14 » 18/09/05, 23:09

Goede avond André

Een staaf tussen 19 en 25 mm wordt als een grote reactor beschouwd
de reactorbuis moet 3 mm langer zijn dan de staaf om tot yn games van 1,5 mm te komen. Je neemt wat je op de markt vindt en je past je aan..
Andre
CALCUL
buisdiameter: 23 mm 415 mm2
staafdiameter: 20 mm 314 mm2
verschil: 101

buisdiameter: 18 mm 254 mm2
staafdiameter: 15 mm 176 mm2
verschil: 78 mm2

buisdiameter: 28 mm 615 mm2
staafdiameter: 25 mm 490 mm2
verschil: 125 mm2

Misschien is het nodig om de staaf 120 mm lang te plannen in plaats van 100 mm op een grote reactor, aangezien we ons net in het interne volume van de reactor bevinden in vergelijking met de montage van 2 kleine.

goedenacht
a+ fil 14
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 19/09/05, 03:17

Hallo antwoord op phil14
Ik zie dat ik ben vergeten te vertellen dat bij gebruik van kleine 10 of 12 mm stangen de speling 1 mm of minder is, in de sectieberekening voor grote diameters met een speling van 1,5 maakt dat een verschil,

Andre
0 x
phil 14
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 93
Inschrijving: 27/06/05, 12:28
Plaats: Calvados




par phil 14 » 21/09/05, 17:31

hello André
Ik vond stukjes roestvrij staal om mijn grote reactor te maken:
- 1 staaf doorsnee 25 mm
- 1 versterkte roestvrijstalen buis binnendiameter 28 mm
en dikte 3 mm. is het niet te dik om op te warmen. De uitlaatgastemperatuur is ongeveer 550 graden.
merci
A+ PHIL 14
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 21/09/05, 19:52

Hallo Phil
voor de dikte van de reactorbuis heeft het de voorkeur, praktische vraag dat het van deze dikte is, minder probleem om het te lassen, aangezien het een motor met constant toerental is, zal de temperatuur uiteindelijk de muur overschrijden
Als je aan de uitlaat gaat lassen, duw daar dan een ijzeren staaf of een geklemde pijp in, waar je gaat lassen verhindert dat het terugveren, van de RVS pijp door het lassen scheelt het je achteraf de vijl door , vergeet hem niet af te doen als hij nog warm is, anders krijg je er ruzie mee.
550c is een nummer voor dit materiaal.
Andre
0 x
phil 14
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 93
Inschrijving: 27/06/05, 12:28
Plaats: Calvados




par phil 14 » 02/10/05, 10:06

Bonjour à tous
Hier is het plan van de reactor met een diameter van 25 die ik heb gepland voor de 365 pk-motor van de GE
Wat denk je???
Het is 30 cm van het spruitstuk na de turbo ????
Ik koos voor de makkelijke manier omdat dit deel van de pijp aan elk uiteinde uit elkaar valt.
merci
a+
0 x
phil 14
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 93
Inschrijving: 27/06/05, 12:28
Plaats: Calvados




par phil 14 » 08/10/05, 23:25

goedenavond allemaal
Omdat ik geen antwoord heb, voel ik me een beetje bezorgd over een post van een lid van de forum die zeiden dat sommigen om meer informatie vroegen dan ze gaven om onderzoek naar het pantoneproces te bevorderen.
Het is waar dat ik de laatste tijd veel vragen heb gesteld en ik maak van de gelegenheid gebruik om onder andere André te bedanken voor al het advies dat hij mij heeft gegeven.
Omdat ik alleen tijd had om een ​​bubbler te maken, dacht ik dat het niets nieuws zou brengen door het op een foto te laten zien.
Ik denk dat ik deze winter meer tijd heb om mijn eerste montage op mijn tractor af te maken.Zodra hij klaar is zal ik wat foto's posten evenals de verkregen resultaten.
A+
PHILL 14
0 x

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 172-gasten