Pantone in het land van de rijzende zon?

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

par Christophe » 10/08/09, 19:27

Wanneer stop je opzettelijk een groot gezicht trekken, dan zullen we dit debat hervatten...

Dit is pure tijdverspilling (voor ons is dit misschien wat u zoekt...).

En begin met het openen van een aardrijkskundeboek voordat je je wilt voordoen als machinist! Omdat het verwarren van China en Japan... :schok:
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12

par Andre » 10/08/09, 19:31

Dag

Het wordt pijnlijk om ruzie te maken met mensen die van wolken houden

Als mij iets stoort, stroop ik de mouwen op en doe de montage, het duurt 8 uur voor een klusjesman die is uitgerust om een ​​waterdopingmontage op een diesel te doen, daarna duurt het een paar duizend km om metingen te doen en te weten wat we doen over gesproken, en enkele jaren later verandert het niets meer in je leven, van 9 liter per 100 km naar 6 liter per 100 km, het is geen prestatie en uiteindelijk meet je niets meer, of zelfs maar aan, je doet er water in en je rijden, als je over het onderwerp praat weet je waar je het over hebt, niemand heeft het gezegd of ik heb verder gelezen forums, kranten, jij bent degene die de pomp heeft en het potlood om de km op te schrijven..
In werkelijkheid maakt het brandstofverbruik mij niets uit, ik doe dit voor de lol, ik kan volledig gratis rijden op bakolie
maar meestal gebruik ik diesel..
Als je het bewerkt, is het niet voor anderen maar voor jezelf..

Als zo'n eenvoudige montage iets moeilijks voor u is? Ik hoef mijn tijd niet te verspillen met uitleggen..

Terwijl je je verdiept in alle berichten, heb ik de auteur in verwarring gebracht
Het lijkt mij dat je een warmtemotor met iets anders dan olie kunt laten draaien. je kunt een diesel laten rijden op plantaardige olie, daar is hij zelfs voor gemaakt. of zelfs met alcohol. maar geen van beide is een oplossing!
Ik loop al op olie (een mengsel), dus waarom probeer ik niet water?


Andre
Dernière édition par Andre de 10 / 08 / 09, 19: 39, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7

par olifant » 10/08/09, 19:34

Het maakt mij echt niet uit als mensen mij een censor noemen....

daarom eis ik de sluiting van dit nutteloze onderwerp in het belang van onze zenuwen. Wij zijn hier om ideeën te zien evolueren, (goede) ideeën uitgewisseld te zien, niet om een ​​wedstrijd te arbitreren :onheil:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3

par Alain G » 10/08/09, 19:35

Jaja!

Welnu, alles wat vandaag de dag is uitgevonden en werkt, voldoet aan industrieel succes als dat nodig is.
Ik zie geen tegenvoorbeeld. Als je er nog hebt?
We verbeteren het verbruik van auto's al vele jaren. Waarom het pantone-systeem er niet aan heeft bijgedragen, het is niet nieuw en lijkt effectief ...
Neen?



Met wie wil je lachen?

Auto's gaan er helemaal niet op vooruit, voertuigen uit de jaren 80 presteerden veel beter qua brandstofverbruik.
Ik geloof niet in Pantone, behalve dat de stoom bijdraagt ​​aan de verbranding, maar als je nog nooit hebt gemerkt dat als het nat is, de motoren meer koppel hebben, dan komt dat doordat je fietst.

En als je er zoveel over weet, wat ik betwijfel, zou je je de periode herinneren waarin de Formule 1 tankte door water toe te voegen om vloeibare teer te besparen.
:onheil:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6

Re: Pantone in het land van de rijzende zon?

par Cuicui » 10/08/09, 19:42

pb2487 schreef:Waarom investeren Chinese fabrikanten niet in het PANTONE-principe voor hun voertuigen, terwijl de Chinese staat fortuinen besteedt (die nog steeds afnemen) om olie te subsidiëren aan zijn gebruikers die niet over onze koopkracht beschikken?

Dag pb2487
Interessante vraag. Heeft u een hypothese?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

par Christophe » 10/08/09, 19:42

Alain G schreef:Ik geloof niet in Pantone, behalve dat de stoom bijdraagt ​​aan de verbranding, maar als je nog nooit hebt gemerkt dat als het nat is, de motoren meer koppel hebben, dan komt dat doordat je fietst.

En als je er zoveel over weet, wat ik betwijfel, zou je je de periode herinneren waarin de Formule 1 tankte door water toe te voegen om vloeibare teer te besparen.
:onheil:


Deze 2 argumenten (stoom ionisatie via de "Pantone" brengt misschien nog iets meer dan simpele stoom, in feite is het geen stoom maar mistige lucht...) staan ​​alleen in de hierboven aangehaalde links. ..Monsieur weet te veel dingen om ze te lezen...

Hier zal ik er één toevoegen: https://www.econologie.com/l-injection-d ... -3094.html

Dus we verspillen onze tijd met deze grap... nu is het aan mij om je een vraag te stellen: Waarom doe je dat? Ik ben naïef om in de oprechtheid van een mogelijk antwoord te geloven...

Oké, ben ik op slot?
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7

par olifant » 10/08/09, 19:43

Alain, ze consumeerde zeker minder, maar om 2 redenen:

1) ze waren lichter (een Datsun 120 A woog 659 kg, een Golf 1 850 kg)

2) het NOx-tarief was veel hoger dan wat nu wordt aanvaard
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
pb2487
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 121
Inschrijving: 03/08/09, 23:44

par pb2487 » 10/08/09, 20:00

Alain G schreef:Auto's gaan er helemaal niet op vooruit, voertuigen uit de jaren 80 presteerden veel beter qua brandstofverbruik.

Nou, dat is jouw mening. Ik respecteer haar. De mijne is het tegenovergestelde:
http://www.manicore.com/documentation/economies.html
(kijk snel naar het midden van de webpagina, daar staat een grafiek
wat dit aangeeft - "autoverbruik per 100 km".)
Het lijkt mij dat de auto's voor dezelfde categorie (zonder een 2CV van toen te vergelijken met een 4X4 van vandaag) minder verbruiken dan voorheen.
Het Pantone-systeem zou daar zijn plaats hebben gehad... denk ik, of elk ander systeem dat het verbruik/de vervuiling zou kunnen verminderen of de efficiëntie zou kunnen verbeteren.
Neen?

Alain G schreef:Ik geloof niet in Pantone, behalve dat de stoom bijdraagt ​​aan de verbranding, maar als je nog nooit hebt gemerkt dat als het nat is, de motoren meer koppel hebben, dan komt dat doordat je fietst.
En als je er zoveel over weet, wat ik betwijfel, zou je je de periode herinneren waarin de Formule 1 tankte door water toe te voegen om vloeibare teer te besparen.
:onheil:

Ik weet niet zo veel over het onderwerp, ik heb alleen een BTS in mechanica (zonder enige pretentie, alleen ter informatie), maar ach, ik heb nog steeds een goede kennis, laten we zeggen.

Maar mijn vragen zijn zeer legitiem en relevant. Ik begrijp dat de toon waarmee ik ze presenteer sommige mensen irriteert, mijn excuses hiervoor en ik vraag alleen om de situatie te corrigeren. Dat neemt mijn twijfels niet weg.
En ik heb niets bij de hand over een effectieve en veelbelovende uitvinding die vandaag de dag nuttig zou kunnen zijn en die niet zou worden geëxploiteerd. Heeft iemand er een?
Corrigeer mij als ik het mis heb wat betreft het verbruik.
Hartelijk
0 x
pb2487
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 121
Inschrijving: 03/08/09, 23:44

par pb2487 » 10/08/09, 20:07

Andre schreef:Terwijl je je verdiept in alle berichten, heb ik de auteur in verwarring gebracht
Het lijkt mij dat je een warmtemotor met iets anders dan olie kunt laten draaien. je kunt een diesel laten rijden op plantaardige olie, daar is hij zelfs voor gemaakt. of zelfs met alcohol. maar geen van beide is een oplossing!
Ik loop al op olie (een mengsel), dus waarom probeer ik niet water?


Andre

Nee, dat lijkt mij niet, ik heb deze zin in het bericht zelf geciteerd...
0 x
pb2487
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 121
Inschrijving: 03/08/09, 23:44

Re: Pantone in het land van de rijzende zon?

par pb2487 » 10/08/09, 20:11

Cuicui schreef:
pb2487 schreef:Waarom investeren Chinese fabrikanten niet in het PANTONE-principe voor hun voertuigen, terwijl de Chinese staat fortuinen besteedt (die nog steeds afnemen) om olie te subsidiëren aan zijn gebruikers die niet over onze koopkracht beschikken?

Dag pb2487
Interessante vraag. Heeft u een hypothese?


Ja, ik heb het iets hoger in de post uitgelegd.
Ik verwijs u hartelijk naar mijn eerdere berichten
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 155-gasten