Pantone op benzinemotor

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

Re: Pantone op benzinemotor




par houthakker » 17/05/06, 23:55

denis schreef:verrassend, toch?
:!:
Professor Cyclopedes had het niet beter kunnen zeggen! : Mrgreen:
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

Pantone op benzinemotor




par denis » 18/05/06, 00:12

Dat is goed, het volgt :D :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
rezut
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 191
Inschrijving: 01/12/04, 14:58
Plaats: Chalon sur Saône
x 2




par rezut » 18/05/06, 07:53

hallo ex-oceano en bedankt voor de helica-link die ik niet kende
hij had al een redelijk efficiënte 6l-motor, wat vrij gebruikelijk is.
waaruit blijkt dat autofabrikanten niet echt hebben geprobeerd hun verbruik te verminderen en dat ze dat destijds al hadden voor airconditioning : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
binbins4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 27/12/04, 09:46
Plaats: Genève (Zwitserland)




par binbins4 » 11/06/06, 23:07

Bij benzinemotoren met een carburateur is de hoeveelheid lucht en benzine van groot belang voor een goede carburatie.

Is het mogelijk om een ​​carburateur met poolsproeiers te vinden?
Zou een membraankart-carburateur de oplossing kunnen zijn?
anders misschien een gekatalyseerde voertuigcarburateur die kan worden aangepast met een potentiometer?


Ik ben het beu om bij elke aanpassing de spuitmonden te vervangen. Moet ik nog steeds de juiste hebben?
groet Richard
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

Pantone op benzinemotor




par denis » 12/06/06, 01:02

de motorfietscarburateur kan de oplossing zijn; blijft een grote vinden
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 12/06/06, 01:27

Dag

Je kunt niet zomaar elke carburateur op een motor plaatsen.
er zijn grenzen aan de grootte van het venturimondstuk,
Het hangt af van de cilinderinhoud en het toerental
Bij tweetaktmotoren is de carburateur aanzienlijk groter
en hij moet in zeer korte tijd het carter vullen en omdat hij niet door de kleppen rolt, past hij er ruim in.
De fietsers hier gebruiken deze Rotax sneeuwscooter carburateurs,
deze oude model carburateurs hebben een rijkheidsschroef en geen vlotter, het werkt met een membraan ze hebben venturi sproeiers die groot genoeg zijn voor de grootte van de motoren vaak zijn ze groter dan 4 cilinders van 1,6 liter,
Het grootste nadeel is dat er niet het hele automatische systeem is zoals op de Solex of Weber, Zenith, het is een beetje zoals op de
vliegtuigen is het een elementaire carburateur die goed werkt op één snelheid. ze hebben allemaal nog een (stationaire carburateur) met rijkdom..
Wat je ook moet weten is dat wanneer je een carburateur gebruikt die te klein is voor een bepaalde motor, deze zuiniger is, het spuiten beter is (meer snelheid in de venturi)
als je de carburateur vergroot, kun je meer maximaal vermogen hebben, maar het verbruik is om de tegenovergestelde reden hoger. en als u de limieten voor de venturigrootte overschrijdt, wordt het moeilijk om op gemiddelde snelheden te werken.

Je kunt een auto laten rijden met een grasmaaier-carburateur,
het maximale vermogen dat u uit deze motor kunt halen, zal beperkt zijn tot de doorgang van uw kleine venturi.
Kijk naar de originele venturi en kies dezelfde maat of iets kleiner, maar niet groter..

maar ik merk dat je verwarrend bent: met het origineel heb je, zodra je de flits hebt verkleind, zojuist de verhouding over bijna het hele toerentalbereik veranderd. Als je de juiste verhouding hebt gevonden, speel je er niet meer mee, hetzelfde geldt voor een potentiometer
Ik speel er nauwelijks meer mee, het bevindt zich in de positie waarin het is
Ik raak het niet meer aan... het is een beetje waardeloos als het koud is, maar dat duurt niet lang..
De verhouding ligt tussen 1/12 meer vermogen en 1/18 het zuinigst, we hebben het nog steeds over oude carburateurmotoren.
je kunt dus zien dat er een marge is, maar deze is niet zo smal als je denkt

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 19/06/06, 12:53

welkom
Ik bied mijn website aan. Er zijn veel nuttige dingen. Diagrammen, video's, foto's van benzinevoertuigen. Als het mij was gelukt, zou het nog beter zijn geweest als ik de informatie zonder complexen had kunnen geven.
Het is mogelijk dat de storing te wijten is aan mijn gebrek aan ervaring op het gebied van mechanica, maar ik denk dat de montage die ik presenteer volledig correct is.
Naar de mening van André, Zac en Christophe als ik mij niet vergis.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 133-gasten