Pantone in volledige tijd?

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 28/05/08, 22:07

xirotegnicrev schreef:Ik heb zojuist de Quanthomme-site geabsorbeerd (er is nog steeds veel onzin !! maar goed ...), veel forums auto en 'wetenschappers' (waar ik ook veel onzin zag, waaronder een ingenieur of het soort dat aan plasma's werkte, die beweerde dat het meerdere KV's kostte om het kleinste plasma te zien ... nou, hij vergat zijn benzeen mondstuk, en het piëzo-mondstuk van zijn gasaansteker ...)


Je moet een kritische geest hebben, maar ook een open geest. 8)

Plasmafysica is zeer complex, het hangt af van het materiaal (vast, vloeibaar, gasvormig), druk, temperatuur...

Ik zie niet waar je het over hebt bunsenbrander, aan de andere kant over de piëzo van de gasaansteker, kan ik je verzekeren dat deze meerdere KV genereert. : Arrowl:
0 x
xirotegnicrev
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 27/05/08, 20:27




par xirotegnicrev » 28/05/08, 23:55

Is een vlam geen manifestatie van een geïoniseerd gas?
De term Kilo past beter bij mij dan Mega! Maar goed met meerdere K hebben we mega… bovendien moeten we voor plasma's niet in W spreken? Ik geef niemand de schuld, ik ook, ik heb de neiging om dit soort faciliteiten te maken.
Mijn geest blijft echter open, de tijd doet zijn werk op mijn cerebrale plasticiteit, als ik ongelijk heb, ben ik bereid het toe te geven (errare homo-sapiens-connardus est). 8)
Nog een vraag: hoe krijg je brandstofbesparing met een Gillier-Pantone boven een diesel?

"Wanneer de compressie voldoende is, gaat de naald omhoog en laat kleine druppeltjes stookolie ontsnappen die zich snel vermengen met de frisse, turbulente lucht die door de klep wordt binnengelaten. Aan het einde van de compressie ontbrandt dit mengsel spontaan."
Hoe er dankzij een toevoer van water minder diesel bij de zuiger komt, al draai ik hem alle kanten op, daar heb ik geen verklaring voor.

Bedankt voor de reacties uit het verleden en de toekomst!

a+
0 x
Een beschaving zonder wetenschap zou net zo absurd zijn als een vis zonder fiets.
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 29/05/08, 01:44

xirotegnicrev schreef:Hoe er dankzij een toevoer van water minder diesel bij de zuiger komt, al draai ik hem alle kanten op, daar heb ik geen verklaring voor.

Ik heb de hypothese tot nu toe niet gehoord dat een toevoeging van waterdamp ervoor zorgt dat er minder GO in de zuiger terechtkomt. Het idee is eerder dat deze bijdrage zorgt voor een betere verbranding, dus meer vermogen en dus mogelijk maakt om af te remmen, vanwaar een lager verbruik.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 29/05/08, 11:48

Cuicui schreef:
xirotegnicrev schreef:Hoe er dankzij een toevoer van water minder diesel bij de zuiger komt, al draai ik hem alle kanten op, daar heb ik geen verklaring voor.

Ik heb de hypothese tot nu toe niet gehoord dat een toevoeging van waterdamp ervoor zorgt dat er minder GO in de zuiger terechtkomt. Het idee is eerder dat deze bijdrage zorgt voor een betere verbranding, dus meer vermogen en dus mogelijk maakt om af te remmen, vanwaar een lager verbruik.


Ik ging het zeggen.
Het doel is om de prestaties te verbeteren, dus uiteindelijk vervuiling en soms een lager verbruik.
De prestaties van een warmtemotor zijn betreurenswaardig, dat weet iedereen.
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202




par phil53 » 29/05/08, 12:21

Het doel is om de prestaties te verbeteren, dus uiteindelijk vervuiling en soms een lager verbruik.
De prestaties van een warmtemotor zijn betreurenswaardig, dat weet iedereen.


Dat is waar er iets is dat ik niet begrijp: Vermindering van vervuiling Oké, laten we eerlijk zijn.
Maar als de efficiëntie wordt verbeterd, zou het verbruik logischerwijs moeten dalen.
Aangezien ik geïnteresseerd ben in de vraag, heb ik nog nooit een verklaring gezien die deze zonder dubbelzinnigheid bevestigt.
Vaak zijn de verschillen zo klein dat de reactor er niets mee te maken kan hebben (wanneer er metingen gepubliceerd worden wat zeer zeldzaam is)
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 29/05/08, 15:59

Dag

"Wanneer de compressie voldoende is, gaat de naald omhoog en laat kleine druppeltjes stookolie ontsnappen die zich snel vermengen met de frisse, turbulente lucht die door de klep wordt binnengelaten. Aan het einde van de compressie ontbrandt dit mengsel spontaan."
Hoe dankzij een toevoer van water er minder diesel bij de zuiger komt, ik hem alle kanten op kan draaien, daar heb ik geen verklaring voor

(Spontaan) het is een groot woord in de brede zin, het inspuiten vervroegen en juist afvlakken op de verbrandingssnelheid, de inspuitduur wordt uitgesmeerd over een 10 tot 15 graden rotatie van de krukas, dit is veel vergeleken met een explosie motor
Alle snelle automotoren hebben een plotselinge drukopbouw
het verdient de voorkeur dat deze werkdruk zich verspreidt tijdens het dalen van de zuiger.

Automotoren worden ten onrechte diesel genoemd, in werkelijkheid werken ze niet in een dieselcyclus, maar in een gemengde cyclus tussen de verbrandingsmotor en pure diesel. (ze hebben een plotselinge toename van de injectiedruk en een schokkenmerk van diesel met mechanische injectie
Een bepaalde hoeveelheid waterdamp benadert de zuivere dieselcyclus.

Andre
0 x
carburologue
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 14/05/06, 15:23




par carburologue » 16/06/08, 22:18

bonsoir,

Ik ben niet zo handig en zou graag een heel eenvoudige versie van de pantone pmc geet maken.Mijn idee zou zijn om de uitlaatgassen te gebruiken, ze door de bubbler te leiden en rechtstreeks naar de inlaat zonder reactor.
Mijn doel zou zijn om zowel gebruikte olie als alcohol enz. te kunnen verhitten en een benzinemotor te laten lopen.

Welke diameter moeten de slangen worden gebruikt?
Hoe de depressie bij de inlaat te vergroten, want ik heb het al geprobeerd maar de motor zoog niets, vreemd. :frons:

hier als je ideeën hebt, bedankt, het is dringend Ik zit aan 400 euro brandstof per maand en benzine vermoordt me :?
Dus als je me zou kunnen helpen zou dat cool zijn :P
0 x
naderen het einde, zullen we allemaal besteden ... geen grapje ... een beetje humor is goed voor het moreel ...

futuristische gezegde

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 92-gasten