Pantone en oliemars

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 15/06/07, 04:05

Dag
Anders bestaan ​​er risico's bij het starten als de motor koud is. Omdat de onderdelen niet heet zijn, is er bij de segmenten een kleine ruimte waar de met Go gemengde olie in de carterolie van de motor terechtkomt. Zodra de temperatuur is bereikt, verdampt de GO en wordt via de ontluchter opnieuw geïnjecteerd. Maar aan de andere kant vermengt de olie (koolzaad) zich met de motorolie, waardoor er melasse ontstaat. en dan kan de motor kapot gaan
.

Bij alle dieselmotoren, vooral bij directe injectie, wordt bij elke koude start een spray geproduceerd die aan de wand blijft kleven en langs de segmenten glijdt (soms wordt een start gemist en wordt de motor gedeeltelijk gewassen en is er geen compressie voor de volgende start. Bij dieselmotoren is dit Het waswater gaat door de segmenten en komt in de motorolie terecht, na het opwarmen van de motor en de motorolie verdampt de diesel en komt via de ontluchter naar buiten met de uitlaatgassen die langs de segmenten zijn gepasseerd.
Bij koolzaadolie of andere verdampt deze olie niet, maar kookt en vormt gom die uiteindelijk aan de segmenten blijft plakken. Net als bij de oude ricinusolie en minerale oliën raakten de motoren gegomd. Dit is de reden waarom de olie in een diesel meer is wasmiddel en wordt snel zwart.
Nu zijn motoroliën die compatibel zijn met plantaardige oliën nog niet overal op de markt verkrijgbaar... en we hebben weinig ervaring.
(de olie in een motor is het bloed van de motor, zorg er dus goed voor)

Bij een voertuig dat veel start en in de kou rijdt, met lage belasting rijdt, moet de motorolie vaker ververst worden.

Ik start dus alleen met diesel, als de motor warm is ga ik over op 100% olie en voor het stoppen ontlucht ik, met diesel
Alleen zo kun je een oude motor lang in goede staat houden.
voor kleine ritten van 10km blijf ik bij diesel..

Werkt op olie of een mengsel en is relatief eenvoudig te installeren en in te stellen
Doping met water is meer werk en de aanpassing is delicater, of u nu diesel of olie gebruikt, de opbrengst van de doping zal ongeveer overeenkomen met het basisverbruik van diesel of olie.
Behalve dat dit bij olie met zuiveringen het risico met zich meebrengt dat metingen op korte ritten van 150 km ingewikkelder worden (afhankelijk van de synchronisatie van de retourkleppen, eindigen we altijd met het terugsturen van een bepaalde hoeveelheid olie naar de dieseltank)
olie is als hout in het bos, het is gratis, je moet bukken om het op te rapen, het nauwkeurig meten ervan is een probleem..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY




par lio74 » 18/08/07, 12:57

Hallo iedereen!

Weinig nieuws na afwezigheid... over deze tests op electrogroep

Ik kan niet wachten om te testen.... mias zal een volledige testweek moeten plannen:
-> originele montage
-> montage G+ doping en pure diesel
-> ..... G+ en olie/diesel in verschillende verhoudingen zoals 30, 50, 70? 100%


om beter te volgen, zie het bericht
https://www.econologie.com/forums/tests-de-consomation-fiables-debitmetre-ou-pesee-t3832.html

na een paar gallen met een tweedehands groep in slechte staat :x ...we besloten iets nieuws te doen... : Cheesy:

dus de tests zijn uitgesteld, maar het komt binnenkort....

Andre schreef:Werkt op olie of een mengsel en is relatief eenvoudig te installeren en in te stellen
Doping met water is meer werk en de aanpassing is delicater, of u nu diesel of olie gebruikt, de opbrengst van de doping zal ongeveer overeenkomen met het basisverbruik van diesel of olie.
Behalve dat dit bij olie met zuiveringen het risico met zich meebrengt dat metingen op korte ritten van 150 km ingewikkelder worden (afhankelijk van de synchronisatie van de retourkleppen, eindigen we altijd met het terugsturen van een bepaalde hoeveelheid olie naar de dieseltank)


hallo Andre, bedankt... voor dat alles... Ik ben nog niet naar Oliombile geweest, maar het geeft me veel informatie!
Onze geluidstesten op een electrogroep, dus niet dezelfde problemen als op een auto! we gaan een hele week vrijhouden voor de toetsen : Cheesy:
vooral voor tests met verschillende H/G-mengsels zullen we aan het einde van elke test met de hand ontluchten (de slang loskoppelen) en voor het begin wordt de test voorverwarmd met diesel en vervolgens gedraaid (5 of 10 minuten) met het H/mengsel. G voordat u met de test begint...

A+
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan
volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!
MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 178-gasten