Pantone en Doping 100%, vergelijking?

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
mdelatte
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 20/02/06, 15:28
Plaats: België, Rixensart

Pantone en Doping 100%, vergelijking?




par mdelatte » 10/03/06, 22:31

Hallo,

Heeft iemand metingen/meningen/vergelijkingen tussen deze 2 routes? (Pantone en 100% water)

Het lijkt mij dat 100% Water eenvoudiger te bouwen en te installeren is, maar lijdt het onder de prestaties?

Bij voorbaat dank voor uw informatie en opmerkingen.
0 x
Michael Delatte
www.widearctic.be
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 10/03/06, 22:54

excuses als ik het niet heb gevolgd, maar wat is 100% water (geen benzine of diesel of LPG of CNG-tank?).
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
mdelatte
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 20/02/06, 15:28
Plaats: België, Rixensart




par mdelatte » 10/03/06, 23:20

100% water bestaat uit het gebruik van een bubbler die alleen water bevat, verdampt, door de Pantone-reactor geleid en vervolgens "geïnjecteerd" in de luchtinlaat stroomopwaarts van de carburateur.

bij deze montage raken we de brandstoftoevoer naar de carburateur niet aan
0 x
Michael Delatte

www.widearctic.be
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 10/03/06, 23:35

Hallo Mdelatte

Voor een experiment met een kleine motor is doping met 100% benzine of alcohol of stookolie relatief eenvoudig te bouwen en te ontwikkelen.

Bij waterdoping gaat het vooral om dieselauto- of tractormotoren; het ontwerp is eenvoudig als er ruimte is, maar de implementatie om maximale efficiëntie te verkrijgen is nogal delicaat.
Over het algemeen gebruiken we een bubbler voor waterdoping.
andere methoden vergen veel aanpassingen

Hoewel de twee samenstellen op elkaar lijken, zijn er veel parameters in de constructie van de reactor die verschillend zijn.

Als de lengte van de staaf, de ruimtestaafbuisreactor, de uitlaatkanalen, temperaturen, bubbler, carburateurinjectie.

Alle Panton-assemblages hebben een zwak punt: efficiëntie bij alle snelheden, het is gemakkelijker voor langzame motoren bij constante snelheid en onder belasting.
het brandstofverbruik varieert afhankelijk van montage en gebruik
van 20 tot 30% dit zijn de huidige waarden, er zijn er enkele die uitkomen
50%!
Voor de nieuwe generatie snelle en goed ontworpen dieselmotoren is het brandstofverbruik moeilijker

Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 136-gasten