Pantone-proces

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 28/02/06, 17:31

Helemaal met je eens André ik denk dat je om te beginnen een kleine motor moet bemachtigen (hier vinden we kleine nieuwe 2kw generatoren voor rond de 200 euro in supermarkten) het voordeel van de generator is dat je de belasting en maat makkelijk kunt variëren het verbruik op een auto, dit ligt minder voor de hand...
het nadeel is dat het vaak eencilinder is en het zuigt maar 1/4 van de tijd omdat de pantone een goede inzinking vereist het is niet de voet aan deze kant maar goede meneer pantone is ermee begonnen!
Dus door in zijn voetsporen te treden zouden we tot een bepaald resultaat moeten komen...
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 28/02/06, 17:46

hallo pluesey

Het ongemak dat je spreekt, is voor mij eerder een voordeel
het is een nadeel als de motor onder de 1000 tpm draait, maar bij 3000 tpm voor 50 hz en 3600 voor 60 hz voor mij
het is een voordeel, het volstaat om de ingang van de carburateur te verlengen met een bepaalde lengte buis (berekend of door test) en de pulserende ingang resulteert in een betere vulling en een grotere snelheid op de stang.
De reactor werkt heel goed met stookolie.

Andre
0 x
gil67
x 17




par gil67 » 28/02/06, 19:49

Andrew,
Iedereen doet wat hij kan.
Vier jaar lang heb ik voor andere dingen gezorgd, waaronder ultralicht chassis, zonneparabool, passiefhuis, natuurlijke cosmetische producten met het opzetten van een korte toeleveringsketen voor fairtrade-oliën, mijn zoon, mijn vrouw, mijn baan en meer.
sorry voor het vertroebelen van de discussie...
Ik begreep je dwaze humor niet, sorry.

Iedereen kan op een of andere manier bijdragen. Jij hebt tijd om je experimenten te doen, ik, jij moet werken om mijn gezin te voeden, bovendien heb ik ook aan de montage voor hvb gewerkt.

Houd je ons voor sukkels of zo? we kennen allemaal de prijs van een vat, en iedereen hier weet dat we cash cows zijn.
Als ik de ervaring op de v8 wilde proberen, is dat omdat hij is uitgerust met LPG en ik hem bij de hand heb.

Nog iets, ik heb ook mijn tijd besteed aan het aanklagen van grote vervuilers... maar dat is een ander verhaal

Wat betreft de pantone, ik ga geen plezier beleven aan het proberen van een experiment om Davids werk te valideren, wat mij interesseert is om verder te gaan. Ik ga geen plezier hebben met het uitvinden van een tv als ik die bij CORA kan kopen, en we gaan ook geen plezier hebben met het bakken van brood om onszelf te bewijzen dat de bakker gelijk heeft. Het is mijn mening. Dus ben ik uitgegaan van wat gevalideerd is en heb ik mijn bijdrage geleverd. Wat betreft de montage, dat kan ik alleen in de zomervakantie als ik wat minder werk, maar de afgelopen twee jaar was er altijd wel iets anders te doen.
Dus nogmaals sorry dat ik niet ben zoals jij, maar ik ben nog relatief jong vergeleken met jou, dus alle tijd om te worden zoals jij.
De Sp... heeft meer gedaan om dingen vooruit te helpen dan beproefde en mislukte experimenten.
Ik ga ook niet springen van vreugde want het lukt me om een ​​motor met oliedamp te laten lopen.
Ik heb het verbruik van mijn grote diesel met 30% verlaagd door alleen een goede intercooler te installeren en de injectoren te optimaliseren, als ik meer HVB toevoeg, is de initiële vervuiling met bijna 50% verminderd.

Ik dacht niet dat je je Pantone-klusjesman-cv moest opgeven om te mogen posten. ik breek
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 28/02/06, 20:24

welkom
gil67 niet nodig om te mokken, het bevordert de smilblic niet : Lol:
@+
zac
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
rezut
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 191
Inschrijving: 01/12/04, 14:58
Plaats: Chalon sur Saône
x 2




par rezut » 01/03/06, 11:25

hallo gil67

word niet boos, André heeft niet de gewoonte om iemand te kleineren en nog minder om slechte dingen te zeggen of te beledigen
als je het zo opvat is het jammer : Cry:
blijf bij ons over het onderwerp en breng uw ideeën naar voren zonder iemand anders te vertellen of hij gelijk of ongelijk heeft, zonder dat u het zelf hoeft te proberen
Persoonlijk ben ik blij om mijn bewerking te delen en het kleine idee te geven dat ik heb en dat ik zal hebben (ik heb er altijd een in reserve, maar ik wacht tot ik het kan realiseren voordat ik het met jullie deel)
omdat ik liever helemaal alleen achter in mijn garage voor een nul doorga dan dat ik op de kamer zit forum : Lol:

dus tot ziens op de forum en als je naar het zuiden gaat, kun je stoppen wanneer je maar wilt om mijn montage te zien en erover te praten (ik ben op de vakantieroute omdat ik 15 km van de A6 ben)

a+
0 x
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 01/03/06, 12:47

ok bedankt voor de tip andre : Idee: in feite is het net als in elektronica, je moet een appartement plaatsen om de stroom te regelen en alles op de juiste frequentie af te stemmen ...

Ik heb de elementen gekocht om een ​​pantone te bouwen, maar deze is nog niet in elkaar gezet. Ik heb een bx 1600 cc met carburateur en ik wilde wat kleine experimenten proberen voordat ik hem in elkaar zette om een ​​krachtig systeem te hebben
een van zijn experimenten is het volgende: boor een gat in de inlaatleiding net onder de carburateur sluit de pantone-uitgang hierop aan bij de ingang sluit een stoomgenerator (snelkookpan, stoomreiniger) aan als uitlaatgas een aangesloten elektrisch heteluchtpistool op de uitlaat inlaat l
het doel van de manoeuvre kwantificeert de energie die nodig is voor de goede werking van het systeem; mijn stoomreiniger is 2000w mijn heteluchtpistool ook 2000w
dus we kunnen tot 4000w "virtueel" in het systeem injecteren door de geïnjecteerde energie nauwkeurig te kwantificeren (meting met een wattmeter of een multimeter) door de motor stationair te laten draaien, en door deze virtuele pantone erop aan te sluiten, zullen we de in rust noteren we het regime, dan meten we het verbruik in rust zonder pentone en doen dan een meting opnieuw bij hetzelfde regime genoteerd met de virtuele pantone maar zonder pantone ...
met dit systeem zouden we in staat moeten zijn om nauwkeurig de betrokken energieën en de hoeveelheid vervangen brandstof te bepalen
Ik denk dat wat ontbreekt om pantone van de grond te krijgen, het gebrek aan maat is
ik als ik problemen met een tv oplos Ik neem metingen er zijn natuurlijk dingen die niet kunnen worden gemeten zonder een geschikt apparaat, maar in dit geval is er over het algemeen altijd een hack te doen of een omweg om de meting uit te voeren (bij de hulp andere maatregelen bijvoorbeeld) .
hier heb ik de ervaring hierboven nog niet geprobeerd, maar als iemand de middelen heeft om sneller te gaan dan ik, laat ons dan de resultaten weten...
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 01/03/06, 15:59

Hallo Pluesy

Stoom rechtstreeks in de slang stoppen is een test om te doen, verschillende hebben het geprobeerd, ik niet op een exclusieve automotor-waterdoping, maar op een kleine montage 100% panton + stoom en ik niet, ik heb niet gezogen met oververhitte stoom
maar de omstandigheden zijn anders met een motor die uitsluitend met water is gedoteerd, heb ik onlangs geleerd, als degenen die stoom rechtstreeks in de reactor of in het inlaatspruitstuk hebben geprobeerd erover zouden kunnen praten, zullen we het niet weten. ..

Controleer nu door een toename van het stationair toerental op een benzinemotor dat dit niets betekent, de geringste invoer van stoom of lucht + stoom onder een carburateur resulteert in een verandering in het motortoerental en dit is op geen enkele manier significant.

De panton heeft een reactie op een motor als deze goed vult
dus beladen voor een diesel. Gasklep open voor een benzinemotor, (Dit is een van de problemen met grote benzinemotoren op een auto, vooral als de snelheid beperkt is tot 100kmh)
Ik ben het helemaal met je eens dat je moet meten om te begrijpen wanneer er verbetering is
Een momentane meting van het verbruik vertelt ons al of er verbetering is, maar weinig oude voertuigen zijn uitgerust, ik denk dat een jongen uit forum werk aan digitale elektronische assemblage met de duur van de injectie.

Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 191-gasten