Gillier Pantone: Kit of persoonlijke montage?

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Haag
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 16/09/09, 22:17

Gillier Pantone: Kit of persoonlijke montage?




par Haag » 30/01/10, 22:51

Hallo,

Uit enkele bijna recente berichten leek het erop dat sommige ervaren onderzoekers het gebruik van kits aanbeveelden in plaats van zelfbouw.

Is dit het geval?
Het zou bij mij passen omdat ik geen kennis heb van lassen en andere vereisten...
Maar omdat ik ook geen uitgebreide studiebeurs had, wilde ik zeker zijn van de kwaliteit van deze kits en hun werkelijke capaciteit om te besparen en te ontvuilen...

Met vriendelijke groet,
Haag
Dernière édition par Haag de 02 / 02 / 10, 23: 31, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Kit of persoonlijke montage?




par Flytox » 31/01/10, 09:59

Hallo Edge, welkom.

Hedge schreef:Hallo,

Uit enkele bijna recente berichten leek het erop dat sommige ervaren onderzoekers het gebruik van kits aanbeveelden in plaats van zelfbouw.

Is dit het geval?
Het zou bij mij passen omdat ik geen kennis heb van lassen en andere vereisten...
Maar omdat ik ook geen uitgebreide studiebeurs had, wilde ik zeker zijn van de kwaliteit van deze kits en hun werkelijke capaciteit om te besparen en te ontvuilen...

Met vriendelijke groet,
Haag


Je lijkt te reageren op een post... maar welke? Maak liever een "Antwoord" in plaats van "Nieuw", zodat uw antwoord op de juiste plek staat.
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Haag
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 16/09/09, 22:17




par Haag » 02/02/10, 00:30

Hallo,

Sorry als ik niet duidelijk ben!
Dit is een nieuwe thread, het is eigenlijk of het beter is om je eigen reactor te maken of de kits te gebruiken?

Ik verwees naar andere berichten in andere onderwerpen, zonder ze te citeren (ik ben het ermee eens!) en in het bijzonder de bewerking van het artikel over de kits dat ze nu lijkt te adviseren.
https://www.econologie.com/a-propos-des- ... -1520.html

En ook aan Ptimix die in een antwoord op de draad
https://www.econologie.com/forums/renault-21 ... 2-170.html schrijven :
PITMIX schreef:....
Ik denk dat ik in een eCOPRA-kit zal investeren om iets betrouwbaars en goed gemaakt te hebben.


Met vriendelijke groet,
Haag
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 02/02/10, 22:46

Hedge schreef:Hallo,

Sorry als ik niet duidelijk ben!
Dit is een nieuwe thread, het is eigenlijk of het beter is om je eigen reactor te maken of de kits te gebruiken?

Inderdaad ... moet volgen : Mrgreen: U moet bijvoorbeeld de woorden Gillier Pantone in de titel toevoegen om uw doelgroep beter te bereiken.

AMHA, in de kits is er goed en minder goed. Ik geloof niet dat er een is die de eerste keer werkt zonder een minimum aan fijnafstemming. En de ontwikkeling is om te spelen met pijpen die we knippen, inkorten, verlengen, opnieuw solderen, verplaatsen enz... : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 02/02/10, 23:25

Welkom, Haag :D
Flytox schreef:AMHA, in de kits is er goed en minder goed. Ik geloof niet dat er een is die de eerste keer werkt zonder een minimum aan fijnafstemming. En de ontwikkeling is om te spelen met pijpen die we knippen, inkorten, verlengen, opnieuw solderen, verplaatsen enz... : Mrgreen:
Zoals zojuist geschreven Flytox, de focus is de kern van het probleem. Hij is een groot expert in het veld en aarzelde niet om lange tijd te experimenteren met waterdoping op zijn auto.
Dit vertegenwoordigt heel wat apparatuur, met name om de werking te instrumenteren (flowmeters, vacuümmeters, thermometers, enz.) en om conclusies te kunnen trekken, aanpassingen, enz.

PS: Vergeet niet de titel van uw onderwerp en het advies aan te passen Flytox. : Arrowl:
0 x
Haag
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 16/09/09, 22:17




par Haag » 02/02/10, 23:43

Bin ja, ik heb veel geschriften van Flytox gelezen
(dank aan hem en aan alle anderen) en bovendien zijn zij degenen die mij motiveren om op mijn beurt actie te ondernemen!

Wat interesseert Ptimix in de kits, is het alleen de kwaliteit van de afwerking van de reactor?

Over dit onderwerp waarom is er bij mijn weten geen kit met GVI?

Maar a priori zag ik veel samenstellingen met flexibele pijpen, zodat we het laswerk tot het absolute minimum kunnen beperken en het kunnen laten doen door een man die bij u in de buurt last met de kwaliteit van de reactorkits, of is het absurd en ineffectief?

Met vriendelijke groet,
Haag
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 03/02/10, 00:14

Citro : Mrgreen:

De echte grote experts hebben veel verschillende assemblages gemaakt op verschillende benzine- of dieselvoertuigen, hebben een aantal jaren een assemblage van dingen geprobeerd .... Ik som ze niet op forumze kennen ze goed :P

Wat interesseert Ptimix in de kits, is het alleen de kwaliteit van de afwerking van de reactor?


Het is ook een interessant uitgangspunt. Aan de andere kant, de kwaliteit van de fabricage, alles in roestvrij staal, uitstekende lasnaden enz... het gooit een max... Maar het is nog beter als het echt goed werkt. En als, om het echt goed te laten werken ... je moet knippen, lassen, knoeien ... zal het "professionele", "afgemaakte" aspect enigszins lijden : Cry: .

Maar a priori zag ik veel samenstellingen met flexibele pijpen, zodat we het laswerk tot het absolute minimum kunnen beperken en het kunnen laten doen door een man die bij u in de buurt last met de kwaliteit van de reactorkits, of is het absurd en ineffectief?

Er zijn flexibele slang- en metalen slangoplossingen die werken. "De" juiste oplossing is degene die werkt. Het blijft erg empirisch : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Haag
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 16/09/09, 22:17




par Haag » 03/02/10, 00:28

Bedankt voor deze antwoorden

Flytox schreef:Het is ook een interessant uitgangspunt. Aan de andere kant, de kwaliteit van de fabricage, alles in roestvrij staal, uitstekende lasnaden enz... het gooit een max... Maar het is nog beter als het echt goed werkt. En als, om het echt goed te laten werken ... je moet knippen, lassen, knoeien ... zal het "professionele", "afgemaakte" aspect enigszins lijden : Cry: .


Ha cool dus de reactoren van de kits zijn goede uitgangspunten!
Het stelt me ​​een beetje gerust als dit het geval is, want het is het productiegedeelte van de reactor dat me het meest interesseert als een neofiet in lassen en Gillier-Pantone! :?

Ik ben niet op zoek naar een professionele "look" of iets glimmends dat gooit : Cheesy: of wat dan ook, het tweaken baart me geen zorgen, aan de andere kant een amateuristisch tweaken (ik denk aan het lassen van de reactor) dat slecht gedaan catastrofale gevolgen kan hebben...

Ik ben op zoek naar een doorgang naar het Gillier-Pantone-systeem dat voor de deur van mijn neofiet staat, maar dat, met aanpassingen natuurlijk, echt resultaat kan hebben!
Ik denk aan de economie en de vervuiling!

Het "pro-aspect" hem.... hij belandt toch onder een kap :D

Met vriendelijke groet,
Haag
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 03/02/10, 02:07

Hedge schreef:Over dit onderwerp waarom is er bij mijn weten geen kit met GVI?


Uh, je hebt duidelijk niet te veel gekeken, want de ecopra-kit is precies gebaseerd op een GVI: https://www.econologie.com/forums/gillier-pa ... t4456.html

Er zijn slechts 2 dozen die kits uit de "grote" serie maken...
0 x
Haag
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 16/09/09, 22:17




par Haag » 04/02/10, 00:14

Hallo,

Christophe schreef:Uh, je hebt duidelijk niet te veel gekeken, want de ecopra-kit is precies gebaseerd op een GVI: https://www.econologie.com/forums/gillier-pa ... t4456.html


Bedankt voor je hulp, vooral van jou, dit detail was me ontgaan, ik ben slechts een neofiet die alleen maar vraagt ​​om te leren, en ondanks mijn vele lezingen was "micro-bubbler" niet gelijk aan GVI voor mij!
Bedankt voor het openen van mijn ogen, ik ga minder naar Hypnow kijken en meer naar ecopra!

Bedankt voor je hulp en tolerantie!
Met vriendelijke groet,
Haag
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 98-gasten