France Agricole: mail over pantonendoping

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 05/03/07, 10:23

avogadro schreef:Er is echter een keerzijde: deze toevoeging van water, waardoor micro-explosies tegen de wanden van de cilinderkop ontstaan, schaadt de levensduur van de motor ernstig.


Op welke publicatie(s) baseert u uw stelling?

Er zijn minstens drie experimentele bevindingen over gedoteerde motoren die de neiging hebben het tegenovergestelde denken:
1) verbeterde flexibiliteit
2) minder kloppen
3) motorolie wordt minder snel vuil.

Uw bewering kan dus waar zijn in het geval van het sproeien van vloeibaar water, maar niet van water dat "bereid of beter gezegd geconditioneerd" is door een "reactor"...
0 x
Avogadro
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 04/03/07, 11:29




par Avogadro » 05/03/07, 20:37

Ja je hebt gelijk,

maar KIA het zijn nog steeds auto's van € 20000 (voor de ceed)

In de nabije toekomst zal er een nieuwe automarkt zijn met aan de ene kant wegwerpauto's <5000€ en aan de andere kant "luxe" auto's, dat is vrijwel zeker

Wat de kwaliteit van producten uit het Verre Oosten betreft, deze is het resultaat van de keuze voor bewezen en volwassen technologieën, in tegenstelling tot Europese fabrikanten die nieuwe producten te snel integreren.

En heel snel zullen er nieuwe fabrikanten verschijnen met auto's <5000€: dit zijn de auto's waar ik het over wilde hebben
0 x
david29
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 29/01/07, 18:52
Plaats: Brest dezelfde




par david29 » 05/03/07, 20:37

Hallo Avogadro, bekritiseer Aziaten niet zo. De Fransen hebben nog veel te leren. Als bewijs wil Renault, dat de volgende Laguna, waarvan elke gelukkige eigenaar de zeer hoge mate van betrouwbaarheid kan meten (turbo, distributieriem, raammotoren... ik stop ermee omdat we er een site van zouden kunnen maken) zo zijn betrouwbaarder dan TOYOTA... dan hebben we het niet over Lexus... die zijn patent voor de hybride motor verkocht aan Europese merken, Honda die in 2008 de eerste zal zijn die een waterstofauto op de markt brengt...

Renault zal veel beter zijn op de dag dat ze auto's maken en niet de F1

Kenavo
0 x
Avogadro
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 04/03/07, 11:29




par Avogadro » 05/03/07, 21:06

Ik bekritiseer de Aziaten die wegwerpauto's onder de €5000 gaan verkopen

Ik bewonder de kwaliteit van Toyota Kya Mazda-producten...

Renault F1 en Renault zijn 2 aparte entiteiten.

Renault gaat de kwaliteit verbeteren door de financiële druk op leveranciers te verminderen
0 x
Avogadro
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 04/03/07, 11:29




par Avogadro » 05/03/07, 21:20

Wat betreft uw toevoeging van water, zal ik mijn exemplaar beoordelen

Eigenlijk heb je alleen een anti-micro preforatie (zuiger) en antivries additief nodig:

http://www.industrie.gouv.fr/energie/pe ... e_aqua.htm

Ah dan één ding, vergeet dit verhaal over plasma, magnetisatie, synthese... want het zal je altijd aan het lachen maken, merk op dat dat al zo is

Ik moet echt op zoek naar een diesel, heb je er niet één te koop?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 06/03/07, 03:29

Dag
En dat het werkt, zeer waarschijnlijk: het was al bekend bij de Ouden.

Er is echter een keerzijde: deze toevoeging van water, waardoor micro-explosies tegen de wanden van de cilinderkop ontstaan, schaadt de levensduur van de motor ernstig.


Dat weten wij ook al lang! op een diesel als er een klein lek is uit de koppakking en hij water drinkt met wat antivries dan ook, zijn er vlekken op de zuiger en de cilinderkop door een vrij krachtige reiniging, zoals spatten of druppels van de hogedrukpomp.
Een panton en een waterinjectie zijn totaal verschillend,
het water dat de motor binnenkomt is stoom of iets heel fijns (ik durf de term stoom niet te gebruiken die erg los is in de zin van het woord (zoals het woord plug in het Engels)
Als het zo simpel was, de motor water laten drinken, dan hadden we al lang geleden het juiste recept gehad, met alle winnaars die hun broek opsteken en volhouden, betekent dat dat er ergens een succes is, niet altijd spectaculair, maar als dat zo is niets was, zou het een schok zijn als het proces begraven zou worden...
ik de eerste, hoewel ik niet tevreden ben met de resultaten, niet in vergelijking met de andere in vergelijking met wat ik in het begin verkrijg en wat ik nu verkrijg.
mijn aanpassingen zijn meer om consistentie in de resultaten te hebben, het is beter om altijd een klein resultaat te behalen, dan een grote klap op 20% van de route en niets voor de rest...

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 06/03/07, 14:01

avogadro schreef:Wat betreft uw toevoeging van water, zal ik mijn exemplaar beoordelen

Eigenlijk heb je alleen een anti-micro preforatie (zuiger) en antivries additief nodig:

http://www.industrie.gouv.fr/energie/pe ... e_aqua.htm


Dat is juist ! maar niets nieuws sinds 1995...

Juist voor de directe injectie van water in de motor dacht ik gisteren dat de beste manier zou zijn om in de gedemineraliseerde vloeistoffase het water vlak voor de injectie met de brandstof te mengen.

Omdat stoom het grote nadeel heeft dat het de plaats van lucht inneemt, waardoor de motor noodzakelijkerwijs afslaat als er niet langer voldoende zuurstof is om de brandstof te verbranden.

anders lijken ultrasone vaporizers het beste compromis om de zuurstoftoevoer niet te beperken


Trouwens, is het je ooit opgevallen dat je motor sneller was in dichte mist?
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 198-gasten