pantone contact

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
straatveger
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 14/09/05, 00:10
Plaats: montreuil




par straatveger » 14/09/05, 02:21

:P bedankt econologie voor alles wat je doet :)

jouw windingen en die van alle anderen hebben al 2 weken mijn avonden bezet :) op het werk praat ik daar alleen over lol :)

MAAR ik zie echter nergens enig spoor van succesvolle tests op benzineauto's....... komt dit omdat het niet werkt?

het lijkt te werken op diesel, hoewel de productietijd kort is en het niet mogelijk is om interne oxidatie van de gebruikte motoren aan te tonen (bewusteloosheid of onzin?), dus ik zou het graag live willen testen op mijn R5-benzine die heel goed werkt voor de moment, en hij heeft nog maar 60 km, dus ik wil niet alles voor niets fotograferen, dus eh, hoe vind ik mensen die hem al met succes hebben getest of die er zin in hebben? in de regio Parijs ???

Bij voorbaat BEDANKT voor uw tijd en info!!! :) :) :)
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 14/09/05, 04:46

Hallo, scander
Een motor van 3 liter slikt ongeveer 250 kg lucht per uur in en als deze lucht enigszins vochtig is, kan dit 2 tot 3 liter water vertegenwoordigen, het water dat wordt geproduceerd door de verbranding van brandstof niet meegerekend. De motor 'past goed op en werkt zelfs op dagen van zware regen
Dus doping al, water verbruikt gemiddeld 1 liter per uur, het is niet dit kleine overschot dat alles zal veranderen in de interne oxidatie van de motor, de oxidatie is vooral de motoren die niet genoeg verwarmen
die korte ritjes maken bij koud weer of die in een garage slapen. Een auto die als het -25 is, buiten slaapt, als je hem in een verwarmde garage zet, gaat alles roesten, hij blijft goed bevroren.
Roest komt vooral voor op de bodem van de cilinder, de nokkenas, de klep veren alles wat in de smeerolie zit vanwege de condensatie van water in de olie. Het komt zelden voor dat het hete deel van de cilinder roest of de kleppen, tenzij de motor draait
eens in de 3 maanden.
Wat keramische of liever keramische chroommotoren betreft, was het een paar jaar geleden de mode om cilinders van vliegtuigmotoren opnieuw te bekleden, nu proberen we terug te gaan naar cilinders van fosforstaal. Als de keramische motoren slecht zijn ingereden (dat wil zeggen dat ze tijdens het inlopen moeten worden geslagen), passen de segmenten anders niet en verbruiken ze olie. Bovendien is de levensduur van de zuigers gedaald naar 500 uur, terwijl de stalen cilinders gemakkelijk 1800 uur halen.
Het keramiek is dus nog niet ontwikkeld voor de motoren.
Andre
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79113
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 14/09/05, 13:29

MAAR ik zie echter nergens enig spoor van succesvolle tests op benzineauto's....... komt dit omdat het niet werkt?


Het hangt allemaal af van wat je bedoelt met "lopen"... in termen van devervuiling is het toch behoorlijk spectaculair: https://www.econologie.com/articles.php?lng=fr&pg=321 (op een vergelijkende meting tussen de omgevingslucht van de garage en de uitlaatgassen, deze laatste zijn schoner...tenminste wat betreft de gemeten verontreinigende stoffen...)

Effectief in verbruik vereist de motor met gecontroleerde ontsteking meer optimalisatie dan die met compressie...

het lijkt te werken op diesel, hoewel de productietijd kort is en het niet mogelijk is om interne oxidatie van de gebruikte motoren aan te tonen (onbewust of onzin?),


het is al meer dan 4 jaar (begin 2001) dat de eerste tractor is aangepast....Ik herinner u eraan dat de verbranding van één liter stookolie ongeveer 1 kilo waterdamp produceert (zonder pantone!)


dus ik wil hem graag live testen op mijn benzine R5 die het momenteel erg goed doet, en hij heeft pas 60 km dus ik wil niet alles voor niets fotograferen, dus eh, hoe vind ik mensen die al getest hebben het is succesvol of wie zijn er in de regio Parijs???


Doping met water schiet helemaal niets op! Een Renault Express uit 1986 werkt sinds 2002 zo: het brandstofverbruik is met 20% verbeterd en er komt geen geur uit de uitlaat (ik steek er mijn neus in... en ook de moderne gekatalyseerde injectie... behalve dat ze... Ze ruiken naar chloor!!

wie zijn er in de regio Parijs???


zal vragen naar de forum "geografische unie"
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 124-gasten