Artikel econology Autobio over doping in het water!

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
etienne34
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 17/11/13, 12:27




par etienne34 » 21/11/13, 08:38

maar we kunnen ook proberen om de stoom net stroomopwaarts van de klep te injecteren om het te reinigen ..... moeilijk / gecompliceerd

Ja, gezien de situatie nauwelijks mogelijk. In + de klep en het hele systeem is quiche achter de motor, onzichtbaar, ontoegankelijk.

de positie van de EGR-klep omdraaien zodat deze zich achter de wisselaar bevindt en niet eerder.


Het probleem is dat de klep alleen opent bij een laag motortoerental. Dus het zal voorkomen dat de stoom aankomt als je in de torens komt.
In het algemeen is het een van de probes om de klep te gebruiken op hetzelfde moment als de waterdoping. Oplosbaar door vergrendeling in de open positie (misschien ... om te zien hoe de elektronica zich gedraagt).
Ik denk aan het 2 EGR-gebruikssysteem:
-injecteer de nevel die uit een econokit-type bubbler komt in de EGR-wisselaar in plaats van de ldr. Dit wordt dan omzeild. De mist (die geen damp is in de strikte zin van het woord, maar vloeibaar water, als ik het goed begrijp) wordt opgeladen (of verandert eenvoudigweg in "echte" damp bij contact met het gas en komt naar buiten om in het gas te worden geïnjecteerd. luchtkanaal conventioneel Probleem: verlies van de koelfunctie van de wisselaar omdat de mist heet genoeg is (hoewel ik de temperatuur van de ldr niet weet wanneer deze binnenkomt als deze hetzelfde is: 40 -50 °).
Een ander probleem, en dat is mijn gebrek aan XP chemische / phys, de mist zal het evenals ldr ds de wisselaar circuleren. Oproep aan degenen die al hebben getest. anders zal ik er een kopen die kan worden gebruikt om te experimenteren.

-Gebruik het gas dat uit de egr komt (lage regimes) om gewoon in de bubbler te komen, maar er is een reactor voor nodig.

Eerlijk gezegd, hoe meer ik op stoom zoek, hoe minder ik voel dat ik het begrijp. Alles wat ik zie is dat de parameters zo complex zijn (aard van het metaal dat door de mist gaat dat de druk kan verminderen ...) dat ik in dit geval de tijd zal nemen. Het is de moeite waard in ieder geval dat ik alle voordelen en het potentieel van de stoom zie (ik krijg vandaag mijn aspiro-stoom) Nee, ik zal het niet in mijn motor injecteren :schok: )
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 21/11/13, 21:16

etienne34 schreef:Het probleem is dat de klep alleen opent laag regime engine. Dus het zal voorkomen dat de stoom aankomt als je in de torens komt.

Auto's die ik zag, sommigen in de buurt van stationair gesnoeid en allemaal gesneden bij hoge snelheid / hoge belasting. Maar de klep blijft op halve snelheid (min of meer) openstaan.

- Breng de mist die uit een econokit-type bubbler komt in de EGR-wisselaar in plaats van in de ldr. Deze wordt vervolgens overbrugd.

Je zult terugvallen in het probleem van gas dat te heet is en dat het inlaatkanaal sluts. :x

De mist (die geen damp is in de strikte zin van het woord, maar vloeibaar water, als ik het goed begrijp) wordt opgeladen (of verandert eenvoudig in "echte" damp in contact met het gas en komt naar buiten om in het gas te worden geïnjecteerd. luchtkanaal conventioneel.


Afhankelijk van de constructie van uw GIllier Pantone en de motorparameters (snelheid, belasting, temperatuur enz ...) kunt u "zuivere" waterdamp hebben (zeldzaam, mogelijk?), Of een mengsel van damp en druppels van water (frequent), of een mengsel van gassen (lucht en / of uitlaat + stoom + waterdruppels (frequent).

In feite heeft niemand (onder amateurs) echt de "damp" gekarakteriseerd die het beste werkt of werkt. Het zou laboratoriuminstrumenten vereisen ...: Cry: : Mrgreen:

Probleem: verlies van de functie van de koeling van de warmtewisselaar aangezien de mist behoorlijk heet is (hoewel ik de t ° van ldr niet weet qd het terugkomt als het hetzelfde is: 40-50 °).


Als een orde van grootte, op de R19, is de LDR 85 °. Op de Econokit lijkt de temperatuur van de stoomuitlaat relatief laag, zoals u zegt in de (40 of 50 °).

Een ander probleem, en dat is mijn gebrek aan XP chemische / phys, de mist zal het evenals ldr ds de wisselaar circuleren.


U kunt ook de EGR-klep vervangen door een venturi die de dampen van de Econokit zuigt. Dit zal de stoomstroom verhogen en het verwarmen terwijl de uitlaat wordt gehouden.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
etienne34
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 17/11/13, 12:27




par etienne34 » 22/11/13, 17:30

U kunt ook de EGR-klep vervangen door een venturi die de dampen van de Econokit zuigt. Dit zal de stoomstroom verhogen en het verwarmen terwijl de uitlaat wordt gehouden.

Het betekent een slang samengeperst door een kraag die de elleboog van de klep EGR ms verbindt in plaats van deze ?!
Ik vind het leuk.
Het blijft nodig om de kit te kopen. Eerlijk gezegd heb ik heel weinig vertrouwen in econokit. Ik vraag me af of hun reactor het aankan. Maar het is waar dat de alternatieve ecopra naar 750 de stoom koelen :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 22/11/13, 22:32

etienne34 schreef:Het betekent a slang Gecomprimeerd door een kraag die de elleboog van de klep EGR ms verbindt in plaats van deze ?!
Ik vind het leuk.


Pas op, het is erg heet (niet> 500 °) ..... Je kunt de klep laten staan ​​maar geblokkeerd in de open stand, de wisselaar op zijn plaats laten en de venturi er direct daarna installeren.

Het blijft nodig om de kit te kopen. Eerlijk gezegd heb ik heel weinig vertrouwen in econokit. Ik vraag me af of hun reactor het aankan. Maar het is waar dat de alternatieve ecopra naar 750 de stoom koelen :?


De bubbler kun je het zelf doen, je hebt veel meer aanpassingsmogelijkheden en je kunt de grootte en de locatie ervan optimaliseren.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
etienne34
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 17/11/13, 12:27




par etienne34 » 26/11/13, 14:14

Ik denk dat je een doping hebt geïnstalleerd op je voertuig, flytox. Het is een kit of een ambacht?
Als ik mezelf een bubbler maak, kan ik niet echt een reactor maken. Maar afgezien van dat van ecopra 300 ballen in reserveonderdelen, vind ik het niet.
Sluit nu de giler aan op de uitgang van de warmtewisselaar: hard en het doet niet de reiniging die ik voor deze klep wil. Eindelijk, er is geen snelle oplossing, ik zal een manier moeten vinden om het te demonteren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 23/09/15, 16:05

UP!

Met de Volkswagen-proef in de Verenigde Staten 8)
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 161-gasten