Artikel econology Autobio over doping in het water!

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
pb2488
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 837
Inschrijving: 17/08/09, 13:04




par pb2488 » 24/04/10, 17:17

Remundo schreef:Daarnaast is gezegd dat de vervuiling erg belangrijk is, en dit is essentieel in stedelijke gebieden.
In feite, op het gebied van opruimen, doen nieuwe technologieën het veel beter dan aquazol en zijn ze goedkoper en minder beperkend, zoals in de studie wordt uitgelegd. ADEME recenter en gedetailleerder dan het overheidsrapport. Het is nog steeds 20 jaar dat Elf zijn aquazool heeft ontwikkeld en op de markt heeft gebracht.

Remundo schreef:Wat de grijze energie van de aquazole betreft, deze mag niet goed worden verhoogd met betrekking tot de energie die vrijkomt bij de verbranding ...
De energie die vrijkomt met een liter aquazool, moet sterk verschillen van de energie die vrijkomt bij een liter pure diesel. Anders zou het een revolutionaire limiet zijn!
Behalve, ik denk dat de volledige balans zeker lager is dan die van diesel, in het bijzonder van de extra energie die nodig is voor de transformatie naar EEG.

Remundo schreef:Ik denk dat het mengsel water / olie maakt in situ in de cilinder is in werking beter en kan worden gevoed bij elk brandstofdepot en waterkraan (maar bij voorkeur zonder te veel kalksteen / magnesium).
Anderen moesten erover nadenken. Als het effectief zou zijn, gezien de inzet en de vooruitgang op het gebied van de motor, zou het zich misschien hebben verspreid, ... een eeuw lang nu dat het principe is verschenen ...
Cdlt
Dernière édition par pb2488 de 27 / 04 / 10, 18: 24, 1 keer bewerkt.
0 x
"De waarheid kan niet worden gedefinieerd als de mening van de meerderheid:
De waarheid is wat volgt uit de observatie van de feiten. "
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189




par Remundo » 24/04/10, 19:47

Oh, maar ik heb nooit gezegd dat waterdoping superefficiënt is.

Slechts een kleine optimalisatie aan de rand. De echte revolutie, het zou de oplaadbare hybride zijn met 60 km elektrische autonomie en een mix EnR (zonnepanelen, bijvoorbeeld ...)

Wat 1-liter aquazool betreft, het is ten minste 10% minder energie dan 1L pure diesel omdat het 10% water bevat.

Er is dezelfde soort ethanol-grap waarbij mensen verrast zijn door de hogere consumptie dan met benzine. Normaal is ethanol minder energie dan benzine. : Idee:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 25/04/10, 18:46

Remundo schreef:... Wat 1-liter aquazool betreft, het is ten minste 10% minder energie dan 1L van zuivere diesel omdat het 10% water bevat.
...
: Idee:


Op het geïnjecteerde volume is het waar

Maar in de motor zet de aanwezigheid van waterdamp de onverbrande energie om en plotseling is het resultaat anders
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189




par Remundo » 25/04/10, 19:39

ja absoluut, maar het is een marginaal effect ...

omdat de hoeveelheden water in de aquazole meestal 10% zijn

En de verbrandingswinst op pure brandstof is meestal 1%
(2% volgens de regering ...).

Maar in alle ernst heb je gelijk mijn kapitein 8)
0 x
Beeld
pb2488
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 837
Inschrijving: 17/08/09, 13:04




par pb2488 » 26/04/10, 22:25

Capt_Maloche schreef:de aanwezigheid van waterdamp zet onverbrand in energie om
Hypothese of fenomeen wetenschappelijk aangetoond in het betreffende geval?
0 x
"De waarheid kan niet worden gedefinieerd als de mening van de meerderheid:

De waarheid is wat volgt uit de observatie van de feiten. "
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 26/04/10, 23:30

Eh ... kennen we elkaar?

presentaties?

Heb je het onderwerp gelezen? is het alleen maar het artikel van de pers? links naar de blauwe vlambrander? onze tests om het vlamtemperatuurbereik voor CO-productie te demonstreren? De demonstratie voor de reductie van NOx?

Als we via de associatie besloten onze resultaten te publiceren, komt dat omdat we ons niet langer in de hypothesefase bevinden
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
pb2488
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 837
Inschrijving: 17/08/09, 13:04




par pb2488 » 27/04/10, 07:02

Inderdaad, zoals blijkt uit de studie van ADEMEin het geval van aquazol heeft de aanwezigheid van water een positief effect op bepaalde emissies van verontreinigende stoffen (door verlaging van de verbrandingstemperatuur). Maar er staat niet dat het effect op de consumptie ook positief is.
Vandaag de dag zijn nieuwe technologieën echter veel beter in termen van vervuiling en zijn ze minder duur.
Vandaar mijn vraag: Is het wetenschappelijk bewezen dat waterdamp onbreasts omzet in energie? of eenvoudige hypothese?
Cdlt
Dernière édition par pb2488 de 27 / 04 / 10, 18: 25, 1 keer bewerkt.
0 x
"De waarheid kan niet worden gedefinieerd als de mening van de meerderheid:

De waarheid is wat volgt uit de observatie van de feiten. "
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 27/04/10, 09:41

pb2488 schreef:... Alleen vandaag zijn nieuwe technologieën veel beter in termen van depollutie en zijn ze minder duur.


Oh nee, de technologieën die tegenwoordig worden gebruikt zijn erg duur en slechter dan de waterinjectie:
Dubbele EGR-kleppen en regeling
Katalysator en lambda-sensor
Deeltjesfilters

Dit is niet ronduit goedkoop in vergelijking met een eenvoudige injectie van waterdamp

De resultaten op de voertuigen van het generaal bestuur van Moezel (zie het artikel en de site van "de hoeksteen") zijn vrij welsprekend, vermindering van 80% van de deeltjes, -20% van het verbruik. en dit zonder regelgeving.

Ik vond het op mijn tests van de blauwe vlambrander (ik herhaal mijn vraag, heb je de tests op de blauwe vlambrander gelezen? Zoals je kunt zien met welk type high-end apparatuur de tests zijn gemaakt?)

Vandaar mijn vraag: Is het wetenschappelijk bewezen dat omgezet waterdampet de onverbrande energie? of eenvoudige hypothese?


Een hypothese is nooit eenvoudig, het blijft zo tot de tests die de validatie ervan bevestigen, en dit is hier het geval.

De reductie van deeltjes aan de uitlaat van de verbranding laat zien dat er een reactie is en een betere verbranding.

Als er een betere verbranding is, is het dat de opbrengst beter is.

Dit is onze beste hypothese en de tests bevestigen deze hypothese

het is ook om deze reden dat de reacties (bekend en gecontroleerd, zoals ik me herinner) zijn geschreven in aftrek van onze waarnemingen.

het is een wetenschappelijk proces
Het is reproduceerbaar

Nu gaan we verder met de praktische fase met het ontwerp van een proportionele injectiekit die wordt bestuurd door de ECU van het voertuig om het proces te "industrialiseren".

-------------------------------------------------- ------------------------

Bij Aquazole gaat het om het injecteren van water in vloeibare vorm in het mengsel,

Aquazole bestaat uit ongeveer 85% diesel, 13% water en 2% stabiliserende middelen.


Aquazole zorgt voor een reductie van ongeveer 15% NOx-emissies en de totale visuele verdwijning van zwarte rook.


en a priori weinig of geen vermindering van het verbruik

We vonden tijdens onze tests dat we dit water in dampvorm moeten injecteren om een ​​vermindering van het verbruik te verkrijgen
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 27/04/10, 12:44

pb2488 schreef:Vandaar mijn vraag: Is het wetenschappelijk bewezen dat waterdamp ongecompenseerde energie omzet? of eenvoudige hypothese?


Je hebt nog nooit geëxperimenteerd met waterdoping, toch? Maar probeer je ervan te overtuigen dat we het allemaal bij het verkeerde eind hebben? Ga alsjeblieft uit je "boeken" ...

Als er minder rook is met waterdoping, wat denk je dan dat er gebeurt met de koolstof die niet langer "verloren" gaat in de vorm van rook? Wat vind je van motorolie die langer schoon blijft?

Dit is allesbehalve hypothetisch, het zijn WETENSCHAPPELIJKE FEITEN ... dat 100% doping-experimentatoren sinds 10-jaren hebben gezien en dit ZELFS in de afwezigheid van winst in consumptie.

Dus denk goed na voordat je antwoord geeft op Negende onzin, waardoor ik steeds meer geloof in een lobbygedrag ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 27/04/10, 14:59

Ik vind zijn interventie nieuwsgierig, een beetje nonchalant als al diegenen die geen tijd hebben om te verdiepen op het net, maar ja, ik heb zijn vraag bevestigend beantwoord.



Andere vragen Pb2488 ?

En vertel ons als u wilt, aangezien het onderwerp u lijkt aan te trekken, wat is uw sector van professionele activiteit? jouw hobby's? Uw expertisegebied dat u mogelijk zou willen bijdragen aan de vele projecten van de vereniging? projectvoorstellen?
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 151-gasten