Let op de goedgelovige !!

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 19/09/05, 17:51

Je hebt gelijk, het probleem is niet de 4x4 in de stad, er is voor niemand een probleem om vierwielaandrijving te hebben.

Maar wat we graag zouden willen is dat voertuigen weinig verbruiken en minder vervuilen, niet alle ruimte in beslag nemen (in de stad), het zicht niet verbergen (in de stad), niet gevaarlijk zijn...

En de 4x4 heeft over het algemeen al deze nadelen: hij maakt deel uit van de niet-ecologische voertuigen, ook al ben ik het ermee eens dat hij niet de enige is, maar hij maakt er in ieder geval deel van uit.

Dan kunnen we er heel veel spullen aan toevoegen (LPG, pantone, frituurolie etc.) zodat ze niet veel meer vervuilen dan andere auto's, maar al deze systemen zouden sowieso veel effectiever zijn op lichtere en betere auto's. Daarom is de belasting op de grijze kaart goed gedaan, omdat deze alleen de CO2-afwijzing belast, ongeacht of deze afkomstig is van een 4x4 of een minivan of een slecht ontworpen motor.

Wanneer je een bus en ander voertuig probeert aan te vallen omdat het gebeurt dat ze meer vervuilen, heet dat verdeel en heers.

Hoe dan ook, we kunnen plantaardige olie maar in beperkte hoeveelheden gebruiken, dus ja, het is goed om frituurolie te gebruiken, maar als het toch 6 liter op 100 moet worden, kun je net zo goed in een viool pissen. (Onder ons zou het niet meer zijn om geld te besparen ;-) dan om de vervuiling te beperken en aangezien het de prijs verlaagt, weet ik zeker dat de afgelegde afstand groter is).

Dat gezegd hebbende, ben ik me ervan bewust dat sommige mensen 4x4's nodig hebben en anderen de schattige zonde hebben dat ze ervan houden. We zijn mensen, maar laat me niet geloven dat we minder vervuilen omdat we erin slagen 20% te verdienen met pantone of dat we gerecyclede olie gebruiken (misschien soms van Aldi afzonderlijk, wat vreselijk is) het is heel goed om het verbruik te verminderen en ik ben het daarmee eens, maar dat kan geen argument zijn ten gunste van voertuigen met een hoog verbruik.

Je moet je consumptie aanpassen aan je behoeften, maar je behoeften niet vergroten, omdat je een manier hebt om iets minder te consumeren.
0 x
skyfish
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 16/04/05, 23:24




par skyfish » 20/09/05, 09:44

nonoLeRobot schreef:Hoe dan ook, we kunnen plantaardige olie maar in beperkte hoeveelheden gebruiken, dus ja, het is goed om frituurolie te gebruiken, maar als het toch 6 liter op 100 moet worden, kun je net zo goed in een viool pissen. (Onder ons zou het niet meer zijn om geld te besparen ;-) dan om de vervuiling te beperken en aangezien het de prijs verlaagt, weet ik zeker dat de afgelegde afstand groter is).


Terwijl jij in je viool pis, denken anderen erover na om dingen voor elkaar te krijgen, ook al zijn het kleine stapjes, het is niet erger dan anderen kleineren :angry:
wat het geld betreft, ik heb meer dan 20 € in een gecombineerde condensatie-installatie op zonne-energie gestopt (het is nog niet perfect, maar al een vooruitgang) voor de warmtebehoeften van mijn bescheiden verblijfplaats, dus de paar menu's € om daar vol van te scharrelen Ik doe het 000 keer per maand, arffff, laat me lachen. :D :D

je moet dingen vooruit bewegen, niet op alles schieten wat beweegt :(
vertel ons liever wat u doet om de zaken te laten evolueren; dat zal ons helpen! :ogen rollen:

tot +
0 x
Avatar de l'utilisateur
waarheid
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 20/09/05, 13:13




par waarheid » 20/09/05, 13:35

Excuseer mij voor mijn bemoeienis met uw discussie, ik ben heel erg geïnteresseerd in het maken van een pantonemotor, helaas kan ik niet alle onderdelen vinden. Weet u of er een mogelijkheid is om een ​​kit op internet te kopen?

Dank u bij voorbaat voor iedereen. :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
Billie
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 02/05/05, 08:42
Plaats: Villeneuve de Berg (07)




par Billie » 20/09/05, 15:00

waarheid schreef:geïnteresseerd in het maken van een pantonemotor, helaas kan ik niet alle onderdelen vinden, weet je of er een mogelijkheid is om een ​​kit op internet te kopen.


Hello!
U doet er goed aan de site uitgebreid te raadplegen en in het bijzonder deze ontwikkeling:
https://www.econologie.com/a-propos-des- ... -1520.html

<_
0 x
"Wij erkennen geluk lawaai maakt als het verdwijnt." Jacques Prévert.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 89-gasten