50% besparing mogelijk of niet

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
rezut
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 191
Inschrijving: 01/12/04, 14:58
Plaats: Chalon sur Saône
x 2

50% besparing mogelijk of niet




par rezut » 26/04/06, 12:12

alweer een nieuwe prestatie op quanthomme, maar de aangekondigde besparingen lijken mij te groot

we hebben moeite om met zekerheid 30% te bereiken en dan eerst 50%

http://perso.wanadoo.fr/quanthommesuite/aut22R21D.htm
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 26/04/06, 13:09

Het is niet erg overtuigend om zo '50%' te zeggen als we noch het initiële verbruik, noch het uiteindelijke verbruik geven.

Een slecht afgestelde auto die na afstelling en montage 11L/100 en vervolgens 5,5 verbruikte is niets uitzonderlijks...
0 x
Knut
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 77
Inschrijving: 24/04/06, 01:53
Plaats: Normandië




par Knut » 26/04/06, 13:32

Helemaal mee eens.

Ik heb schadeonderzoek gedaan aan een dappere VOLVO 740 turbobenzine, die 14/16 L per 100 verbruikte, in plaats van 9/10 in goede staat.

Defecte sondes, CPU, stationairkaart, versleten injectoren, luchtinlaten, afdichting van de turboherstelpomp..... en nu hoeven we alleen nog maar de staat van de kasten en stoelen te controleren....

Daarna, als alles goed werkt, zou ik graag proberen de lucht te verrijken met Pantone....


Maar door de machine van zijn 16L naar de resolute en gepantoniseerde situatie te brengen, met het redelijke doel van een winst van 20%, zouden we iemand kunnen laten geloven in een score die het eerste nieuws waardig is....
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 26/04/06, 15:26

welkom

50/100 op een auto; ik geloof het niet. Maar op motoren met constante snelheden (unit, bouwmachines, tractor, enz.) zijn we niet ver weg : Lol:
@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 26/04/06, 15:40

Dag

Zelfs met een goed afgestelde auto
Met mijn Buick Parkque avenue 3,8 liter motor zonder panton
gewoon een turbulator
In de winter maak ik stadsritten van 15 tot 16 liter en hele korte ritjes om te winkelen
Terwijl ik in de zomer op een doorgaande weg gestabiliseerd op 100km/u de cruise control doe, doe ik 7,8 liter
Als ik stad en weg vergelijk en ik maak deze grote cijfers bekend lijkt het misschien fantastisch, maar dat is opscheppen, technisch gezien valt er niets van te leren. we vergelijken dezelfde rijomstandigheden voor en na, de route en de atmosferische omstandigheden hebben invloed, daarom komt de realiteit na verschillende tankbeurten naar voren, om de fouten glad te strijken, of er nu 2 liter ontbreekt bij het tanken of , ander weer op dezelfde routes.

Tot op heden zijn er zeer weinig pantonizers bekend die uit 50% komen
op een auto zeg ik niet dat het onmogelijk is, omdat ik erin slaag mijn systeem te verbeteren, maar degenen die de eerste keer een assemblage doen en vergelijkbare cijfers produceren, hebben veel geluk of zijn begaafd, want voor mij is dat nooit het geval geweest zo gemakkelijk geweest
het gaat ten koste van veel moeite dat het verbetert, of het nu gaat om tijd en energie, heel vaak zijn de wijzigingen niet succesvol en moeten we teruggaan.
Om nog maar te zwijgen van het feit dat er van tijd tot tijd op internet iemand is die een soort apparatuur aankondigt, of een andere manier om dingen te doen, met grote cijfers, dus je twijfelt aan je manier van doen, je probeert het te verifiëren, het kost tijd .
Iedereen die de cijfers naar boven verdraait, schaadt degenen die serieus werken aan het verbeteren van het systeem aanzienlijk. Om nog maar te zwijgen van het feit dat ze het Panton-systeem in diskrediet brengen,
Want er komt een dag dat we deze cijfers moeten verantwoorden tegenover iemand die de echte metingen op de juiste manier zal uitvoeren.

Ik zie het nut van een dergelijke praktijk niet in en wat levert het op voor de persoon die dit doet? Wij zijn geen uitvinders, we reproduceren eenvoudigweg een montage die Panton op internet heeft gezet en waarvan sommige zijn verbeterd, en we proberen deze te verbeteren.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
geotrouvetout
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 108
Inschrijving: 18/09/05, 21:10
Plaats: 76




par geotrouvetout » 26/04/06, 16:23

Hallo,

waarom niet rechtstreeks contact met hem opnemen, hij liet zijn e-mail achter op het adres dat Rezut had opgegeven

Yvan:

yayaebando AT wanadoo DOT fr

GEO : Idee: .
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6982
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2907




par gegyx » 26/04/06, 23:39

Dit is wat ik gisteravond heb gedaan... Vandaag geen reactie.
Wat mij ook verbaast zijn de gegolfde buizen (elektrisch, plastic,???), die gebruikt worden om de inlaat en uitlaat van de uitlaat te passeren. :schok:
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 27/04/06, 01:14

Hallo geyx

Nee, de leidingen zijn gemaakt van elektrolytisch gegalvaniseerd staal, deze vind je in autobouwwinkels, hij wordt ook in RVS verkocht
op zijn opmerking staat het solderen (wat moeilijker is op gegalvaniseerd. Hij maakt een plug in de uitlaat om een ​​uitlaatomleiding te maken, geen isolatie op de uitlaat, noch op de uitlaatleidingen van de reactor, dit soort leidingen. We gebruiken het om te repareren een uitlaat, de levensduur is vrij kort en hij lekt vrijwel altijd.
Met deze rustieke montage is het 50%, en ik heb het in 4 gesplitst om een ​​super roestvrijstalen reactor te huisvesten, het turbowiel erin gelijmd met TIG en alles goed geïsoleerd de uitlaatpijp, zelfs een deel van de turbo-uitlaat, en ik kom op 28 % en minder, aangezien de temperatuur deze week 8 graden Celsius is, presteert de reactor minder goed
vooral op stadsparcours en korte parcours van 40 km.

Er zijn waarschijnlijk een paar dingen die ik niet begrijp, of anders
mijn metingen zijn in voeten, hij is in (meester)

Dit levert mooie ronde getallen op zoals 50%, 1 liter water
Dit betekent dat hij bij een volle tank zijn autonomie heeft verdubbeld...

Om 50% op een auto te krijgen zou je de test moeten doen bij 160 km/u zonder het pedaal los te laten, met panton en zonder panton, dat kan.
Het verbruik van een voertuig met een normaal profiel kan gemakkelijk verdubbelen van 100 km/u naar 160 km/u.


Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6982
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2907




par gegyx » 27/04/06, 13:58

Hallo André.
Ik kende dit soort hits niet.
Ik herinner me dat ik dezelfde reflectie al had gemaakt, over een foto, waarop we de montage zagen van een tractor, die ook beweerde goede prestaties te leveren...
----
"mijn metingen zijn in voeten, die van hem zijn in (meester)": ik weet niet of het opzettelijk is, leuk vleugje humor!
(In een ander register kunnen we ook zeggen “groepen leerlingen, ga meesters worden!…) : Oops:
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6982
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2907




par gegyx » 14/06/06, 16:30

gegyx schreef:26 april / Neem contact met hem op...Dat heb ik gisteravond gedaan...Geen reactie vandaag.

Zijn reactie van vandaag:

U bent de eerste die 50% GB bespaart... Is dit mogelijk op een auto?
Sommige tractoren doen dit omdat ze hard belasten en warm worden, maar een auto?


Excuses voor deze enorme vertraging, hierdoor kan ik u in ieder geval antwoorden met meer perspectief op het verbruik: ik heb tussen de 45 en 50% bespaard op 2 zeer lange ritten, maar over "normale" afstanden (20-100 km per dag) is er een duidelijk verschil: “slechts” 30% besparing, waarom?

De uitlaatgassen komen de bubbler binnen en verlaten deze, via welk type kanalen?

Dit zijn R21 turbosmeerslangen omdat ze dik zijn, ik heb ze geïsoleerd van de foto's, ik heb ook een turbopropeller toegevoegd die in de luchtinlaatslang is gedrukt om een ​​draaikolk te creëren die de verbranding zou optimaliseren (?)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 201-gasten