Zoek gevonden 16 resultaten

par gaeldk
19/01/10, 21:08
Forum : speciale motoren, octrooien, het brandstofverbruik verminderen
onderwerp: En de stoommachine waar is het?
antwoorden: 25
views: 35559

Ik ben al een paar weken aan het kijken naar de mogelijkheden om een ​​warmtekrachtkoppelingsketen op basis van biomassa en stoom te produceren. Wat stoom betreft, kan ik geen bedrijven vinden die in kleinschalige stoom werken. Het enige bedrijf dat ik vond was in Duitsland, http://www.spillingwerk.de/e...
par gaeldk
09/12/09, 16:15
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Eenvoudige en efficiënte warmtekrachtkoppeling met hout?
antwoorden: 8
views: 5146

2 links: a) Onderzoeksresultaten op het gebied van warmtekrachtkoppeling op hout b) Stirlinghout in huishoudelijke micro-warmtekrachtkoppeling Het is echter niet goedkoop :| :shock: Ik ken deze producten, maar wat me vooral verbaast is de zeldzaamheid van zo'n oplossing en de prijs! dit zijn nog zeer oude technologieën. ...
par gaeldk
07/12/09, 12:12
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Eenvoudige en efficiënte warmtekrachtkoppeling met hout?
antwoorden: 8
views: 5146

Eenvoudige en efficiënte warmtekrachtkoppeling met hout?

Hallo, Ik heb geen gebrek aan water of brandhout en zou graag willen kopen of er een warmtekrachtkoppeling is die op houtverwarming draait en een stoommachine of een sterling voor elektriciteit levert. Kent u kleine stoommachines op de markt? Of Stirlings die hieraan zijn aangepast...
par gaeldk
29/08/09, 10:47
Forum : Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimatologische architectuur
onderwerp: Label BBC 2005 verkrijgen
antwoorden: 5
views: 11506

Label BBC 2005 verkrijgen

Hallo, ik ben mijn huis aan het bouwen (in Savoie). Alleen de basis is gelegd en ik heb nog steeds de mogelijkheid om veel dingen te beïnvloeden. Maar de tijd dringt. Ik ontdekte dat ik op mijn lening kon profiteren van importkrediet (40% rente over 7 jaar) als ik aan de...
par gaeldk
28/10/07, 22:52
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Micro windturbines, windenergie
antwoorden: 23
views: 32554

Meneer Gambarota, Wat een goede verrassing vanavond om alle antwoorden over mij te lezen en vooral uw antwoorden! Ik woon in Denemarken waar veel wind staat en ik wil één (of zelfs 2) lampen van 100W 6 tot 8 uur per dag laten branden. Dus een verbruik van 0,6 tot 0,8 kWh/dag. Wat een opstelling...
par gaeldk
26/10/07, 23:12
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Micro windturbines, windenergie
antwoorden: 23
views: 32554

Het ziet er mooi uit, de verhouding vermogen/prijs is interessant maar hoe zit het met de oriëntatie ten opzichte van de wind? Nou, het is opgelost, maar dat is het enige grote probleem. Dit alles kunnen we ook op een roterende as monteren. Wat mij verbaast is het gebrek aan reacties hierop forum aangezien de geleverde voeding...
par gaeldk
24/10/07, 22:51
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Micro windturbines, windenergie
antwoorden: 23
views: 32554

Micro windturbines, windenergie

Goedenavond, Wat vind je van deze microturbines? http://www.motorwavegroup.com/new/motorwind/product.html Klinkt heel interessant. Er is ook een tabel die de beschikbare vermogens weergeeft ten opzichte van het aantal turbines: http://www.motorwavegroup.com/new/motorwind/productchart.html
par gaeldk
23/06/07, 20:16
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Hout gasoven
antwoorden: 12
views: 10418

Er is iets dat ik niet helemaal begrijp, als deze reactie meer warmte geeft dan normale verbranding, waarom werken dan niet alle houtpellet- of pelletketels op deze manier?
par gaeldk
21/06/07, 13:59
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Hout gasoven
antwoorden: 12
views: 10418

Nog een vraag, zijn er ketels op basis van dit principe?
par gaeldk
21/06/07, 13:36
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Hout gasoven
antwoorden: 12
views: 10418

Er is meer info maar geen plannen... heeft iemand een goede link?

Zoek Geavanceerd zoeken