Goupil, elektrisch bestelwagen Frans: JT 11-01-2008

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

Goupil, elektrisch bestelwagen Frans: JT 11-01-2008




par jean63 » 11/01/08, 20:34

Een voertuig dat een mooie toekomst lijkt te hebben... en bovendien gemaakt in Frankrijk (met een volledig orderboek):

http://jt.france2.fr/13h/

Klik op “Elektrische voertuigen: rapport van een kleine fabrikant” (video momenteel niet toegankelijk voor mij)

Volledig elektrische bestelwagen vervaardigd door een KMO uit Lot et Garonne, binnenkort de Europese marktleider.

Dat is geen onzin, het is de realiteit. die verkoopt en werkt....
Dernière édition par jean63 de 14 / 01 / 08, 23: 17, 2 keer bewerkt.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
oliburn
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 181
Inschrijving: 30/01/07, 07:59
Plaats: 33 Mérignac




par oliburn » 11/01/08, 20:50

Het heet een Goupil!

Ik wist niet dat het in Aiguillon gemaakt werd, maar ik zie het regelmatig in Bordeaux!!!
een zeer praktisch voertuig!
0 x
Wees je eigen toorts, je eigen toevluchtsoord, je eigen meester ... "
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 11/01/08, 21:47

Goupil, dat bevestig ik, en waren zij niet degenen die ook de "Franse pc's" van de jaren '70 en '80 maakten? Jean, gezien je baan moet je dat weten, toch?

Aan de andere kant weet ik niet of ze aan particulieren worden verkocht, het lijken meer nutsbedrijven, toch?
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 11/01/08, 23:18

Bonsoir

Je hoorde net als ik, 2 euro voor een “volle” elektrische tank voor 100 km :schok:
Even een rekensommetje, ervan uitgaande dat de KWh 0.1 euro per KWh is. Ik stel me voor dat de capaciteit van de accu ongeveer 20 KWh is
Dit type voertuig zou niet erg snel moeten zijn, eerder aangepast aan het stadsverkeer, een motor van 10 kWh zou ruim voldoende moeten zijn om 50 km/u te rijden
Het volledig elektrische heeft iets te verleiden, dat is waar, maar in de gepresenteerde toepassing is het in ieder geval gerechtvaardigd : Lol:
Het is jammer dat er geen “groene” elektriciteitsproductie wordt opgelegd om de batterijen op te laden.

Ik weet niet of je het goed hebt opgemerkt, Jean aan de leiding met al deze videolinks over de nieuwe voertuigen, we vergeten opzettelijk de oorsprong van de Franse elektrische productie te specificeren, wat alleen al een reportage op het nieuws zeker waard zou zijn : Cheesy:
Misschien is het minder glamoureus : Mrgreen:

Wanneer zal de gepantoniseerde dieselhybride, versterkt met perslucht, iedereen samenbrengen? :?

A+
0 x
SuperTux
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 24/12/07, 02:26




par SuperTux » 12/01/08, 02:43

Wanneer zal de gepantoniseerde dieselhybride, versterkt met perslucht, iedereen samenbrengen?

Voor de dieselhybride is Peugeot van plan in 308 een 2010 hdi/elec op de markt te brengen, met een verbruik van 3.5 l/100 km.

http://ecologie.caradisiac.com/Peugeot- ... promet-558
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 12/01/08, 08:03

lus schreef:Even een rekensommetje, ervan uitgaande dat de KWh 0.1 euro per KWh is. Ik stel me voor dat de capaciteit van de accu ongeveer 20 KWh is

Dit type voertuig zou niet erg snel moeten zijn, eerder aangepast aan het stadsverkeer, een motor van 10 kWh zou ruim voldoende moeten zijn om 50 km/u te rijden


Het probleem met EV’s is niet zozeer de topsnelheid als wel de actieradius en duur van het opladen.

Ja voor de 20 kWh, d.w.z. bij een gemiddeld motorvoertuigrendement van 0.8 verkrijgen we 16 kWh voorwaartse energie of 0.16 kWh per km.

Ter vergelijking: een auto die 6 liter of 60 kWh verbruikt met een motorvoertuigefficiëntie van 0.25, krijgt 15 kWh voorwaartse energie of 0.15 kWh per km.

Wat bedoel ik daarmee? Dat uiteindelijk 20 kWh in een elektrische auto eenvoudigweg gelijk staat aan 6 liter brandstof in een motorvoertuig in termen van nuttige vooruitgangsenergie. Wat niet niets en ruim voldoende is voor een dag werken.

Uiteraard heeft geen enkele "auto" een tank van 6 liter (behalve zitmaaiers). :D ) maar niemand heeft thuis een raffinaderij die elke avond gevuld moet worden...
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 12/01/08, 09:24

Dag

Bedankt voor de details Christophe

We vergaten de efficiëntie van het opladen en ontladen van de batterij
Mogelijk beschikt u over recente cijfers

De aan de warmtemotor toegekende coëfficiënt 0.25 betekent dat 75% van de beschikbare energie (afgerond op 10 KWh per liter) verloren gaat
Met andere woorden: op 6 liter brandstof verdwijnt het equivalent van 4.5 liter aan warmte, oftewel 45 KWh
Deze warmte is in de winter nuttig voor het verwarmen van de woning, in de zomer iets minder.
Is het niet verstandiger om thuis elektriciteit te produceren met een warmtekrachtkoppelingseenheid om de accu van de auto op te laden, in plaats van alles aan boord te zetten zoals bij een hybride voertuig?

A+
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 12/01/08, 09:38

Geen precieze cijfers (het moet op internet te vinden zijn) maar het moet schommelen tussen de 0.9 en 0.95 met moderne en nieuwe lader en accu en dit rendement had ik meegenomen in het "voertuig" rendement van 80%.

Het is echter mogelijk dat deze waarde in de loop van de tijd zal afnemen...

Ja, je hebt helemaal gelijk met je opmerking over warmtekrachtkoppeling... omgekeerd kunnen we ons voorstellen dat we onze nog "hete" auto op het verwarmingscircuit zouden aansluiten (maar afgezien van het tapwater zou het niet nuttig zijn gezien de "opgeslagen" calorieën in een motor, maar ja, dat is het al). : Mrgreen:

Helaas zijn micro-WKK's nog lang niet gebruikelijk en wat kunnen we in de zomer met de warmte van de WKK?

Dit onderwerp zou lezers van dit onderwerp moeten interesseren:
https://www.econologie.com/forums/think-city ... t4620.html

ps: in de VS gebruiken sommige Prius-bezitters hun auto als generator bij een stroomstoring...
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 12/01/08, 11:01

Christophe schreef:Goupil, dat bevestig ik, en waren zij niet degenen die ook de "Franse pc's" van de jaren '70 en '80 maakten? Jean, gezien je baan moet je dat weten, toch?

Aan de andere kant weet ik niet of ze aan particulieren worden verkocht, het lijken meer nutsbedrijven, toch?

Klopt, maar ik heb geen idee van de "relatie", ik denk dat de identieke naam puur toeval is.....Goupil is "sluw" dus hij past goed bij de 2 (de pc en het elektrische busje).

Je moet even op Google of iets anders zoeken, misschien staat er wat info.

Fabrikant van elektrische bedrijfsvoertuigen sinds 1996 =>
http://www.goupil-industrie.com/fr/page ... s-nous.php

Hun voordeel:
• 3 Ontwerp een robuust chassis voor grote batterijen

De Goupil is geen “geëlektrificeerd” thermisch voertuig, het is een voertuig dat oorspronkelijk is ontworpen als elektrisch bedrijfsvoertuig. Het verschil tussen een thermisch en elektrisch voertuig zit hem in de behuizing van de batterijen en hun gewicht (550kg). Het ontwerp van het chassis, de ophanging en de remmen moeten deze massa's integreren om het laadvermogen niet te benadelen. Ook dit chassis moet het formaat hebben van een bedrijfswagen die intensief gebruikt gaat worden en dus bestand is tegen intensief gebruik.


Het is niet gemaakt voor individuen, behalve voor ambachtslieden die veel in stadscentra werken (beter dan een diesel die zijn deeltjes uitspuugt).

Er zijn er enkele op het eiland Bréhat (zeer smalle straatjes en geen auto's). Ik zag dit in een Zwitsers luchtstation met smalle straatjes (oud dorp). Maar het waren geen Goupils.
Bij de ingang hebben ze een grote parkeerplaats gemaakt en in de straten hoor je deze karren nauwelijks aankomen voor leveringen of het vervoeren van koffers naar hotels of verhuurbedrijven.
Dernière édition par jean63 de 12 / 01 / 08, 14: 50, 4 keer bewerkt.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 12/01/08, 11:06

lus schreef:Bonsoir

Je hoorde net als ik, 2 euro voor een “volle” elektrische tank voor 100 km :schok:
Even een rekensommetje, ervan uitgaande dat de KWh 0.1 euro per KWh is. Ik stel me voor dat de capaciteit van de accu ongeveer 20 KWh is
Dit type voertuig zou niet erg snel moeten zijn, eerder aangepast aan het stadsverkeer, een motor van 10 kWh zou ruim voldoende moeten zijn om 50 km/u te rijden
Het volledig elektrische heeft iets te verleiden, dat is waar, maar in de gepresenteerde toepassing is het in ieder geval gerechtvaardigd : Lol:
Het is jammer dat er geen “groene” elektriciteitsproductie wordt opgelegd om de batterijen op te laden.

Ik weet niet of je het goed hebt opgemerkt, Jean aan de leiding met al deze videolinks over de nieuwe voertuigen, we vergeten opzettelijk de oorsprong van de Franse elektrische productie te specificeren, wat alleen al een reportage op het nieuws zeker waard zou zijn : Cheesy:
Misschien is het minder glamoureus : Mrgreen:

Wanneer zal de gepantoniseerde dieselhybride, versterkt met perslucht, iedereen samenbrengen? :?

A+


Je hebt volkomen gelijk!! Ik geef alleen de informatie door en je moet toegeven dat het tegenwoordig elke dag regent.

Zou dat niet verband houden met het vat olie van 100 dollar? : Lol:

Vraag je in een nieuwsuitzending af waar we de elektrische energie vandaan halen??? Je vraagt ​​teveel van ze.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 184-gasten