Zoek gevonden 81 resultaten

par fl78960
20/06/20, 08:48
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Het moeizame pad naar mijn hangmat: een uitstekende broncier in de Sarthe
antwoorden: 111
views: 49667

Re: De moeilijke manier om mijn hangmat: een prachtige broncier in de Sarthe

Het volstaat te zeggen dat ik na deze schoonmaaksessie helemaal uitgeput was. We zijn ver gevorderd in het seizoen, maar ik heb 16 zakjes squash gezaaid. Een klap van de schoffel om de begroeiing schoon te maken en ik gooi er een soort zaad en een handvol potgrond in. IMG_20200619_160025.jpg Ik plantte voornamelijk palen ...
par fl78960
29/05/20, 14:48
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Het moeizame pad naar mijn hangmat: een uitstekende broncier in de Sarthe
antwoorden: 111
views: 49667

Re: De moeilijke manier om mijn hangmat: een prachtige broncier in de Sarthe

Het goede nieuws is dat ze deze hoogte niet zullen overschrijden, hoe lang je ook weg bent ... 8) mijn zorg is dat de "kruiden" goed gemengd waren met varens en andere bramen die grotendeels overschreden 2 meter. Maar dit alles behoort binnenkort tot het verleden, de ba ...
par fl78960
22/05/20, 18:24
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Het moeizame pad naar mijn hangmat: een uitstekende broncier in de Sarthe
antwoorden: 111
views: 49667

Re: De moeilijke manier om mijn hangmat: een prachtige broncier in de Sarthe

Zoals wat soms niets doen het beste is om te doen: mrgreen: ik leef nog, maar opsluiting vereist dat de Sarthe meer dan 100 km van mijn huis verwijderd is ... nou ... ik doe niets. Ik vrees echter voor wat ik zal aantreffen na meer dan 6 maanden verlatenheid. 2020 wordt dus een jaar ...
par fl78960
17/03/20, 18:01
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: De Potager du Sloth: het boek
antwoorden: 1561
views: 298414

Re: Le Potager du Sloth: het boek

Italië had veel meer dan wij "gepland" in het volksgezondheidssysteem. Ik denk dat ze de helft van het aantal schijvenbedden hebben dan wij, voor 100 mensen. En als we weten dat het bij ons al droog geschaafd was! Laten we terloops opmerken dat het de openbare dienst is die in de frontlinie staat ... ...
par fl78960
16/01/20, 15:50
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Welke breker om BRF (Raméal Fragmented Wood) te produceren?
antwoorden: 299
views: 109333

Re: molen aan de RCW produceren?

Hallo, aan de voet van de breker met ITS-fabrieken realiseren we ons veel parameters die op het eerste gezicht onbeduidend lijken. Ik ben uitgerust met een kleine 2000W Alko elektrische shredder gekocht gebruikt voor 60 €: voor mijn kleine tuin (grootte van heggen en kleine fruitbomen) is het ...
par fl78960
29/10/19, 15:23
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: De Potager du Sloth: het boek
antwoorden: 1561
views: 298414

Re: Le Potager du Sloth: het boek

hallo, Over humus, het verbaast me dat deze polysemie (meerdere zintuigen) zoveel problemen oplevert! Neem het woord "shuttle". Het is het ding dat heen en weer gaat op een weefgetouw. Het is ook het voertuig dat rondreizen maakt tussen een stadscentrum en een luchthaven, voor ...
par fl78960
28/10/19, 23:39
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Mini bos
antwoorden: 70
views: 16982

Re: Minibos

Om terug te komen op de oorspronkelijke vraag, een verlaten plek, zelfs midden in de stad, ziet bomen heel snel groeien, ik heb overal voorbeelden in mijn omgeving. Wat ik vooral zie, is de mode voor de bostuin, het voedzame bos, ... Met andere woorden, een soort verbeterde wilde boomgaard. Ik heb ...
par fl78960
28/10/19, 13:09
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio
antwoorden: 24245
views: 4005154

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio

(...) maar het is geen strategie van voorbereiding op de winter en voorbereiding op de lente, ik denk dat het een heel menselijke interpretatie is van een natuurlijk fenomeen, ik ben het er volledig mee eens: in zijn stadium huidige ontwikkeling, het systeem is er. En aangezien het (heel) langzaam evolueert, op onze schaal ...
par fl78960
21/10/19, 11:44
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Het moeizame pad naar mijn hangmat: een uitstekende broncier in de Sarthe
antwoorden: 111
views: 49667

Re: De moeilijke manier om mijn hangmat: een prachtige broncier in de Sarthe

Hallo, het is lang geleden dat de courgettes in mijn tuin (in de Parijse buitenwijken) oidiumnesten zijn ... en ik had het land begin september "verlaten" en me verteld dat er alleen nog maar appels zouden zijn. om te oogsten, maar we brachten dit weekend door met mijn zwager voor oplichting ...

Zoek Geavanceerd zoeken