Wasmachine, het ontwerp programmeur

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 30/09/10, 08:50

...het zou veel eenvoudiger moeten kunnen => in sommige gevallen.

Veel gezinnen gooien hun wasmachine weg, omdat ze denken dat het:
— de programmeur die geruïneerd is,
— de motor die doorbrandde,
- de kalksteen die alles verpestte.
... aangezien de machine koppig weigert te draaien!

In werkelijkheid is het vaak alleen de startcondensator die is gesprongen! Het is niet erg duur (en dat vertellen de gewetenloze reparateurs je niet... Of ze vertellen je dat de machine defect is... dat de reparatie meer zou kosten dan de machine... spicytou)

Ik ben er zeker van dat er onder de 'deskundige econologen' een lid zal zijn die de truc kent om de motor te testen/starten zonder carter, om te weten of hij goed of defect is... En hoe de krukas te controleren (ook daar kan iemand ons uitleggen hoe we hem moeten testen: waarschijnlijk hoef je alleen maar de riem te verwijderen om "een beperking te verwijderen" en hem leeg te laten lopen... maar ik ben er niet helemaal zeker van)...

Soms zijn er twee waarvan er maar één defect is: de machine draait in de wasmodus, maar niet in de centrifugeermodus... Als er twee appartementen zijn en ze zijn hetzelfde, kun je proberen ze te verwisselen om te zien of het probleem omgekeerd is!

WEES VOORZICHTIG MET CONDO'S EEN STORT KAN EEN PAARD OXIEREN!
(Neem al uw voorzorgsmaatregelen: droge vloer, handschoenen en veiligheidsschoenen...)

In ieder geval is het beter om de appartementen leeg te maken alvorens in te grijpen. (Door de twee terminals samen kort te sluiten: maar ook daar weet ik het niet zeker!)

En als het is dichtgeslagen, vermijden we de ontmanteling van de programmeur, wat niet de oorzaak zou zijn : Cheesy:

PS: als het echt de programmeur is, hoef je alleen nog maar een andere HS-wasmachine te vinden die ogenschijnlijk in goede staat verkeert, om het appartement te testen... "enzovoort"...

NB: Als relatief gemakkelijke reparatie kan het ook komen door de HS drukschakelaar.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 30/09/10, 09:42

Daarom is de bron van oude machines om te herstellen en aan te passen bijna onuitputtelijk : Cheesy:

Heel vaak zijn de storingen vrij eenvoudig, dat is waar. Maar het kost tijd om te zoeken, om onderdelen te vervangen, soms vervangen we iets, het kost de helft van de prijs van een nieuwe machine en dat is het uiteindelijk niet.
Bovendien, als je de schema's niet hebt en/of geen professional bent in huishoudelijke apparaten, is het moeilijk om precies te begrijpen hoe het werkt (en dus om problemen op te lossen).

Hieraan moet de WAF-factor worden toegevoegd
Als de wasmachine kapot is en er een berg vuile was te laat is, probeer dan te zeggen: "Heb geduld schat, ik bestel het onderdeel en we hebben het binnen een week" : Cheesy:
Ik ben er zeker van dat in 80% van de gevallen zelfs een goede klusjesman binnen 48 uur na de storing "overtuigd" is om een ​​nieuwe machine te kopen.

Ik zie nog een voordeel in het ontwerpen van je eigen programmer: het gebruik van solar warm water (of andere ENR) terwijl deze optie niet standaard aanwezig is op de meeste wasmachines die in Europa verkocht worden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 30/09/10, 09:49

Ah ja, oké daar. Maar het vereist zelf R&D doen in je garage, dus de tijd nemen en de risico's accepteren die ermee gepaard gaan... Ik keur het 100% goed en moedig het proces aan. Niets is echter minder zeker dat een gevonden oplossing bij alle machines zal werken, tenzij alles wordt "afgeplat". In ieder geval goed gedaan!
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 30/09/10, 11:51

Het is moeilijk om te herstellen!

Vele, vele jaren geleden pakte ik een Brandt op die niet altijd leegliep.

De pomp draaide, maar er kwam af en toe water uit...
Na demontage blokkeerde af en toe een muntstuk van 5 frank de leiding tussen de tank en de pomp.

Dat! Het is herstel!

: Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 30/09/10, 12:12

om het gewicht van het linnen te beoordelen door het koppel met constante snelheid te laten draaien lijkt mij niet mogelijk

maar kan beter door het koppel tijdens het starten te meten, of door de acceleratie te meten door met constant koppel te starten: vandaar je kleine motorkick, zonder lang te draaien

en om het beter te doen zal ik zelfs een spin geven, om het linnen te spinnen, en dat zijn traagheid niet afhangt van de manier waarop het in de trommel is geplaatst
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 30/09/10, 21:03

Me mine, wanneer het een onbalans detecteert.
Ze pauzeert, langzaam heen en weer en draait dan een slag vooruit en een slag terug, en als ze eenmaal in balans is, begint ze.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 30/09/10, 23:43

:pijl: Goed idee over dit onderwerp. : Mrgreen:
Mijn wasmachine, 20 jaar geleden tweedehands gekocht, draait nog steeds (een aanpasbare waterpomp voor 25€ en dat is alles).
Toegegeven, het ziet er niet meer zo mooi uit omdat de verf die op de verzinkte platen is aangebracht de ongelukkige neiging heeft om af te schilferen. Zoals de monteur beweert, HOUD IK HET.

Zoals elke goede ecoloog vraag ik me echter af of (wanneer er een ernstige storing optreedt) een recentere machine niet milieuvriendelijker zou zijn.
:?
Ik weet heel goed dat de huidige productie een verminderde betrouwbaarheid heeft om vernieuwing en inkomsten voor bedrijven en hun aandeelhouders te bevorderen... Maar moderne producten zouden ook veel minder energie-intensief zijn, minder hebzuchtig in water en wasmiddel...
:?
En dan zou ik graag een machine willen met een dubbele waterinlaat (warm en koud water) om deze aan te sluiten op mijn warm water op zonne-energie.
:?

Terugkomend op uw instorting, deel ik de mening van anderen; open haar buik en onderzoek haar. Meestal kan 10 minuten grondig visueel onderzoek het probleem identificeren (een gesprongen veer of een "gezwollen" condensator, zelfs een doorgesneden of losgekoppelde draad).
: Idee:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 30/09/10, 23:56

Nou, denk dat het al klaar is... het oplossen van problemen is nog steeds mijn taak... zelfs als ik plastic extruders beter ken dan wasmachines : Cheesy:
Maar nee, niets duidelijk.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 01/10/10, 03:44

Dag
Citro schreef::arrow: Goed idee over dit onderwerp. : Mrgreen:

Zoals elke goede ecoloog vraag ik me echter af of (wanneer er een ernstige storing optreedt) een recentere machine niet milieuvriendelijker zou zijn.
:?
En dan zou ik graag een machine willen met een dubbele waterinlaat (warm en koud water) om deze aan te sluiten op mijn warm water op zonne-energie.
:?
: Idee:


Een goede wasmachine is er niet meer, de nieuwe machines zijn wegwerpmachines
eerst hebben de grote bedrijven de kleine bedrijven vrijgesproken en sommige merken blijven bestaan, Engels, General Electric en ze maken een product dat vrij gelijkaardig is..
De belangrijkste ziekte is de programmeur (ik heb hem voor 3 veranderd) de laatste die ik hem opende om te begrijpen zijn de vermogenscontacten van de motor met 2 snelheden die niet resite
tenzij je twee relais (of solid state) plaatst om de motor aan te sturen, ontlast dit de contacten, de overige functies, koppelingssolenoïde, de contacten zijn sterk genoeg.
Het contactblok is identiek op verschillende wasmachines, het is alleen de nokkenrotor, die verandert, een geduldige man slaagt erin het contactblok te verwisselen en vervolgens weer in elkaar te zetten en de plaatmetalen lipjes te draaien (krimpen)

Ik heb ook twee keer de koppeling van de motor vervangen, die was van rubber en plastic een beetje zwak.
Een andere keer een verbindingsprobleem met de motor
Een wasmachine zou zonder problemen 20 jaar moeten werken.
de goede wasmachines waren Maytag maar de oudere modellen gaan zelden kapot en hebben dubbele spoeling en andere functies die de anderen niet hebben, een anti-balanssysteem in de centrifugecyclus, zelfreinigend koolstoffilter, een motor met 3 snelheden,
een hogere centrifugeersnelheid dan de andere machine, maar het bedrijf is zojuist opgeslorpt door het Engels.

het probleem is momenteel de vertraging om de onderdelen te krijgen en de prijs van de onderdelen die exorbitant is.
de programmeur (gemakkelijk te vervangen maar $ 160 de kleine motorkoppeling $ 45)

de wasmachines hebben beide waterinlaten, koud en warm, met een nooit eerder geziene waterinlaat, dit zou niet verkoopbaar zijn
Zijvulringen zijn gevoeliger voor defecten.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 01/10/10, 07:54

:pijl: Ik heb onlangs de wasmachine van mijn buurman gerepareerd, een Turks model van nog geen 5 jaar oud.
Ze overwoog een nieuwe te kopen omdat het klonk als een vliegtuig.
Het was de oliekeerring van de tank die defect was en het water dat in het lager sijpelde, had het vernietigd.
Ik heb de onderdelen vervangen voor minder dan 60€ (het is te duur) en ze kreeg een nieuwe machine. :D
Ik was erg blij om te ontdekken dat deze machines standaard lagers en afdichtingen gebruiken, verkrijgbaar bij elke industriële leverancier.

Het zal een mogelijke keuze zijn, als het tijd is om de mijne te vervangen, wetende dat ik geen wegwerp... : Idee:
0 x

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 139-gasten