Trommelas tweemaal gebroken op 40 cm Fagor-wasmachine: geplande veroudering

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13715
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Re: Trommelas tweemaal gebroken op 40 cm Fagor-wasmachine: geplande veroudering




par izentrop » 18/06/20, 09:54

GuyGadebois schreef:Ik had zo'n LG, deze duurde 6 maanden.
Geen slechte speler, sommigen hebben een veel betere kans op jou. En dan staat Miele op een goede derde, niet slecht geplaatst in vaatwasser en stofzuigers.

Het onderzoek is in samenwerking met Ademe gedurende 2 jaar uitgevoerd. De ademe deed het een rapport over de service na verkoop in het algemeen
voor huishoudelijke apparaten is 59% van de aankopen het gevolg van een storing. Concreet, klanten kopen vaker nieuwe apparatuur in het geval van een storing in plaats van de service na verkoop te ondergaan en deze te laten repareren.
Het was genoeg om mensen de vraag te stellen, terwijl ze alleen de zekere antwoorden bewaarden. Natuurlijk kan er vriendjespolitiek zijn. Daarvoor zou het nodig zijn om een ​​tegenonderzoek te doen, maar wat heb je eraan.
Het kan vertekend zijn omdat de merken minder kochten, zelfs als de producten lang hadden geduurd, zou ik niet goed geplaatst zijn, denk ik. :?
Christophe schreef:de OCU raadt aan om voor een koelkast van het merk Miele te kiezen, die gemiddeld 14 jaar meegaat. Helemaal het tegenovergestelde van een Daewoo of een Samsung die pijnlijk 9 jaar wordt.
Mijn Daewo-magnetron ging 31 jaar mee : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364

Re: Trommelas tweemaal gebroken op 40 cm Fagor-wasmachine: geplande veroudering




par Forhorse » 18/06/20, 20:20

Het punt is dat je al decennia lang geconditioneerd bent om "het is duurder om te repareren dan om een ​​nieuwe te kopen" elke keer dat je iets naar de reparateur brengt.
De jongens maakten meer ruimte om een ​​nieuw product te verkopen dan het oude te repareren, en plotseling maakten ze hun eigen fout omdat ze bijna allemaal hun gezicht braken.
Men is eraan gewend geraakt (aangemoedigd door "wegwerpproducten omdat ze goedkoop en in ieder geval onherstelbaar zijn en er geen onderdelen voor zijn) en het terugdraaien zal even lang duren.

Voor de anekdote hadden we met een collega geprobeerd zijn wasmachine te repareren (twee meccano zeiden we dat het in onze mogelijkheden zou moeten zitten) de mislukking was simpel: frontlaadmachine, de lagers waren HS.
Hij kocht de lagers en de afdichtingen, hij moest ze gewoon vervangen ...
Behalve dat om de "interne" lager te veranderen moet je de trommel verwijderen ... en om de trommel te verwijderen moet je de tank openen ... maar op deze machine was de tank "gelast".
We hebben het internet afgezocht, voor dit model machine zijn er twee soorten tanks: een die is vastgeschroefd en die daarom kan worden geopend en gerepareerd (er zijn ook halve tanks te koop voor vervanging) en de andere die daarom is gelast en "klaar om te gooien"
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Trommelas tweemaal gebroken op 40 cm Fagor-wasmachine: geplande veroudering




par GuyGadebois » 18/06/20, 20:25

Forhorse schreef:Het punt is dat je al decennia lang geconditioneerd bent om "het is duurder om te repareren dan om een ​​nieuwe te kopen" elke keer dat je iets naar de reparateur brengt.

Dit is helemaal waar (en tegelijkertijd onwaar). Toen ik een kind was, waren er "reparateurs van alles" die waren gevestigd en die u voor een paar centen repareerden (elke "machine" die elders dan thuis werd verkocht. 'geprogrammeerde veroudering en de gewoonte om alles weg te gooien voor vervanging (meestal nutteloos) kregen de overhand van deze kleine werkplaatsen, vaak gerund door' doe-het-zelf'-genieën die nu praktisch verdwenen zijn.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 658
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 243

Re: Trommelas tweemaal gebroken op 40 cm Fagor-wasmachine: geplande veroudering




par n.Chr. 44 » 18/06/20, 23:41

Verander een modern wasmachinelager, hoeveel hebben hier hier aan gedaan forum ???

Aan de slag gaan met een dergelijke operatie is vrij zwaar, het kost tijd (en veel ruimte), vooral als u geen professionele reparateur van huishoudelijke apparaten bent.

De vele sprekers zijn zeer spraakzaam en zeer zeker van zichzelf (wie weet dat zo'n model goed is of de andere sukkel, of dat het zo is en niet anders) ... ik zal nieuwsgierig zijn om ze te zien doen.

Bovendien staat de som van de prijzen van reserveonderdelen los van de prijs van een wasmachine.

Bijvoorbeeld 90 € alleen voor een lager (een intern lager, een extern lager en een spi-gewricht ... zonder het werk), voor een wasmachine van amper 500 ... Als we daarnaast de spin willen veranderen af en toe ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364

Re: Trommelas tweemaal gebroken op 40 cm Fagor-wasmachine: geplande veroudering




par Forhorse » 19/06/20, 07:22

Ik deed het nog niet zo lang geleden op onze bovenlader (Une Vedette) het kostte me ongeveer 1u30 om de 2 lagers, de afdichtingen en de riem te vervangen.
Ze was 10 jaar oud. Ik hoop dat de nieuwe lagers minstens zo lang meegaan.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13715
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Re: Trommelas tweemaal gebroken op 40 cm Fagor-wasmachine: geplande veroudering




par izentrop » 19/06/20, 10:13

Forhorse schreef:Het punt is dat je al decennia lang geconditioneerd bent om "het is duurder om te repareren dan om een ​​nieuwe te kopen" elke keer dat je iets naar de reparateur brengt.
De jongens maakten meer ruimte om een ​​nieuw product te verkopen dan het oude te repareren, en plotseling maakten ze hun eigen fout omdat ze bijna allemaal hun gezicht braken.
Er is een feit: de kloof tussen de prijs van het eindproduct en de prijs van reparatie is voortdurend kleiner geworden, tot het punt dat steeds meer apparaten worden gesloopt, waardoor het afval steeds groter wordt.

Globalisering bepaalt ons. : Wink:
0 x
pedrodelavega
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3798
Inschrijving: 09/03/13, 21:02
x 1321

Re: Trommelas tweemaal gebroken op 40 cm Fagor-wasmachine: geplande veroudering




par pedrodelavega » 19/06/20, 10:35

AD 44 schreef:Verander een modern wasmachinelager, hoeveel hebben hier hier aan gedaan forum ???

Aan de slag gaan met een dergelijke operatie is vrij zwaar, het kost tijd (en veel ruimte), vooral als u geen professionele reparateur van huishoudelijke apparaten bent.

De vele sprekers zijn zeer spraakzaam en zeer zeker van zichzelf (wie weet dat zo'n model goed is of de andere sukkel, of dat het zo is en niet anders) ... ik zal nieuwsgierig zijn om ze te zien doen.

Bovendien staat de som van de prijzen van reserveonderdelen los van de prijs van een wasmachine.

Bijvoorbeeld 90 € alleen voor een lager (een intern lager, een extern lager en een spi-gewricht ... zonder het werk), voor een wasmachine van amper 500 ... Als we daarnaast de spin willen veranderen af en toe ...

Ik denk dat je een beetje overdrijft:

Rollager voor wasmachine € 21,90
https://shop.electrolux.fr/lavage/lave- ... lsrc=aw.ds
Video uitleg:



1 x
pedrodelavega
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3798
Inschrijving: 09/03/13, 21:02
x 1321

Re: Trommelas tweemaal gebroken op 40 cm Fagor-wasmachine: geplande veroudering




par pedrodelavega » 19/06/20, 11:32

Forhorse schreef:Het punt is dat je al decennia lang geconditioneerd bent om "het is duurder om te repareren dan om een ​​nieuwe te kopen" elke keer dat je iets naar de reparateur brengt.
Nieuwe huizenprijzen zijn sterk gedaald ...
We hebben ons ook geconditioneerd door selectie (we herinneren ons alleen mislukkingen). Reparateurs zijn niet per se geïnteresseerd in het verkopen van nieuwe, anders zijn ze wederverkopers / distributeurs en meer dan reparateurs en ik denk niet dat ze de beste zijn die op de markt zijn geplaatst tegen de kolossen.

Forhorse schreef:De jongens maakten meer ruimte om een ​​nieuw product te verkopen dan het oude te repareren, en plotseling maakten ze hun eigen fout omdat ze bijna allemaal hun gezicht braken.
De reparateurs zijn niet "bijna allemaal knock-out":
https://www.ademe.fr/panorama-loffre-re ... ation-2018

Forhorse schreef:Behalve dat om de "interne" lager te veranderen moet je de trommel verwijderen ... en om de trommel te verwijderen moet je de tank openen ... maar op deze machine was de tank "gelast".
Er zijn merken die gemakkelijker te repareren zijn dan andere. Persoonlijk controleer ik dit voordat ik op internet koop (tutorial / vergelijking / quechoisir enz.). Binnenkort wordt het nog makkelijker met de herstelbaarheidindex:
https://www.lesnumeriques.com/vie-du-ne ... 48083.html

Moet ook de prijsverlagingen zien die door deze apparaten worden geleden.
Je kunt niet alles hebben, goedkoop, efficiënt, duurzaam, herstelbaar ...
Beeld
Hierin ligt het grootste deel van het probleem:
1 / Wanneer een oud apparaat kapot gaat, kan het duur zijn om de lage prijzen van nieuwe, efficiëntere apparaten op de markt te repareren. (bijv .: mijn wasmachine kocht 800 € 20 jaar geleden kost 300 € om te repareren terwijl ik vandaag een nieuwe correctie heb voor 400 €)
2 / Als het kapot gaat, gaan mensen liever naar de winkel om nieuwe en goedkope (vaak efficiënter dan de oude) te kopen en deze direct te hebben in plaats van te wachten op de reparatie of zelf een reparatie te proberen. En terwijl u tijd en geld bespaart, kunt u genieten van nieuwe hobby's / entertainment. Het is begrijpelijk, maar niet goed voor de planeet.
1 x
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 658
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 243

Re: Trommelas tweemaal gebroken op 40 cm Fagor-wasmachine: geplande veroudering




par n.Chr. 44 » 19/06/20, 19:11

pedrodelavega schreef:Ik denk dat je een beetje overdrijft:

Rollager voor wasmachine € 21,90
https://shop.electrolux.fr/lavage/lave- ... 75?gclid=Q


Ik overdrijf niet.

Het gekoppelde stuk biedt slechts één rotatie.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2221
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Trommelas tweemaal gebroken op 40 cm Fagor-wasmachine: geplande veroudering




par phil59 » 19/06/20, 20:20

Als je voor alles een supermarkt in huishoudelijke apparaten belt, is het minstens 50-60 € om je te vertellen dat het meer kost om te repareren dan nieuw.

Moraliteit, buiten de garantie, of je beheert het alleen, en voor goedkope, je wordt beter, of je koopt een nieuwe ...

En wat levert dit allemaal op? super vervuiling .... en sub-sous in de zakken van industriëlen ....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 146-gasten