Trommelas tweemaal gebroken op 40 cm Fagor-wasmachine: geplande veroudering

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Trommelas tweemaal gebroken op 40 cm Fagor-wasmachine: geplande veroudering




par Christophe » 16/06/20, 14:05

Petrus schreef:Heeft u merken wasmachine 40cm van goede kwaliteit en herstelbaar (verwijderbaar kogellager) om mij te adviseren


Toutafé: een Fagor LD-110 lijkt op het hoogste niveau herstelbaarheid en betrouwbaarheid te hebben : Mrgreen:

Goed zonder te lachen, ik denk dat Miele een referentie blijft, je betaalt het 2 keer duurder maar het gaat (minstens) 4 keer langer mee ...

Welk model van welk jaar is het model dat u het probleem bezorgt?
0 x
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 587
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 312

Re: Trommelas tweemaal gebroken op 40 cm Fagor-wasmachine: geplande veroudering




par Peter » 16/06/20, 18:22

Het was een Fagor FET-313 uit 2004 die ik in 2014 van Ocaz kocht en die me twee jaar geleden heeft laten vallen.
Ik had toen een Brandt uit 2002 gekocht met HS-lagers op LBC waaruit ik alle elementen van de FET-313, die in een betere staat verkeerde, weer in elkaar had gezet, hij duurde slechts twee jaar langer.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Trommelas tweemaal gebroken op 40 cm Fagor-wasmachine: geplande veroudering




par GuyGadebois » 16/06/20, 18:49

Petrus schreef:Het was een Fagor FET-313 uit 2004 die ik in 2014 van Ocaz kocht en die me twee jaar geleden heeft laten vallen.
Ik had toen een Brandt uit 2002 gekocht met HS-lagers op LBC waaruit ik alle elementen van de FET-313, die in een betere staat verkeerde, weer in elkaar had gezet, hij duurde slechts twee jaar langer.

Brandt / Fagor Sauter, Vedette etc, met al deze conglomeraten raken we verdwaald!
https://fr.wikipedia.org/wiki/Fagor_Ele ... 3%A9sticos
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13704
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1518
Neem contact op met:

Re: Trommelas tweemaal gebroken op 40 cm Fagor-wasmachine: geplande veroudering




par izentrop » 17/06/20, 01:22

Christophe schreef:Goed zonder te lachen, ik denk dat Miele een referentie blijft, je betaalt het 2 keer duurder maar het gaat (minstens) 4 keer langer mee ...
Tussen voorwaarden en realiteit zit soms een kloof. Ik zou in dit geval 4 keer duurder zeggen en blijkbaar niet de optie van de hoeveelheid water afhankelijk van het gewicht van de was, zoals het geval was bij een machine die te koop was voor minder dan 160 E die deze zomer werd gekocht https://www.darty.com/nav/achat/gros_el ... s=note_asc (zie de eerste meningen)
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Trommelas tweemaal gebroken op 40 cm Fagor-wasmachine: geplande veroudering




par GuyGadebois » 17/06/20, 11:53

De hoeveelheid water afhankelijk van het gewicht van de was is slechts een nutteloze gadget. Miele begreep dit. : Mrgreen:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 587
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 312

Re: Trommelas tweemaal gebroken op 40 cm Fagor-wasmachine: geplande veroudering




par Peter » 17/06/20, 12:27

Ik heb de prijs bekeken van een honingwasmachine die gelijk is aan mijn huidige machine: 1379 €, au!
Meer dan 3x de prijs van de nieuwe whirlpool, het is zeker dat het voor deze prijs betrouwbaar kan zijn en 20 jaar meegaat, zelfs bij intensief gebruik, maar ik heb zo'n tank niet nodig voor mijn incidentele gebruik. Is het normaal om 3x meer te moeten uitgeven aan een machine die gewoon niet is ontworpen om zichzelf te vernietigen?

[Edit]
En blijkbaar gebruikt miele ook een aluminium stuk om de as aan de trommel te bevestigen:
Dezelfde zorg voor een novotronic w120 wasmachine uit 1998. Het is duidelijk dat het bevestigingsgedeelte van de trommel versluierd is. Tot op heden had dit alleen hinder bij het openen van het luik, maar vandaag wordt de storing tijdens een spin nog erger, waarschijnlijk een beetje overbelast en is de machine buiten dienst. Het stuk wordt niet apart verkocht dus 600eu voor een nieuwe drum. Au!
Vóór 1998 was dit stuk in roestvrij staal, onverwoestbaar, nu in aluminium en lijkt het aangetast te worden door waspoeder. Bovendien is de machine ondanks zijn leeftijd in perfecte staat. Dus ik noem het geplande veroudering.
We vinden nog steeds het stuk roestvrij staal in de tweede hand op de baai voor 100eu, maar ik aarzel om een ​​ruil uit te voeren vanwege grote demontagewerkzaamheden.
bron: http://www.tout-electromenager.fr/forum ... 5-1-4.html
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13704
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1518
Neem contact op met:

Re: Trommelas tweemaal gebroken op 40 cm Fagor-wasmachine: geplande veroudering




par izentrop » 17/06/20, 14:44

GuyGadebois schreef:De hoeveelheid water afhankelijk van het gewicht van de was is slechts een nutteloze gadget. Miele begreep dit. : Mrgreen:

Econoloog en tegen besparingen op water en wasmiddel :? https://www.lejournaldelamaison.fr/le-j ... ie%20d'eau.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Trommelas tweemaal gebroken op 40 cm Fagor-wasmachine: geplande veroudering




par GuyGadebois » 17/06/20, 14:57

Shit. Als je weet hoe je je wasmachine moet programmeren, heb je deze onnodige gadgets niet nodig, die de rekening verhogen en die als niets kunnen springen. Ga ze vervangen, de "kaarten". Ik had zo'n LG, het duurde 6 maanden. alle elektronica liet een scheet, gelukkig had ik een goede garantie, ik kreeg mijn geld terug.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13704
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1518
Neem contact op met:

Re: Trommelas tweemaal gebroken op 40 cm Fagor-wasmachine: geplande veroudering




par izentrop » 17/06/20, 15:29

GuyGadebois schreef:De hoeveelheid water afhankelijk van het gewicht van de was is slechts een nutteloze gadget. Miele begreep dit. : Mrgreen:
Is het echt beter? http://tout-electromenager.fr/forum_lec ... -5-11.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Trommelas tweemaal gebroken op 40 cm Fagor-wasmachine: geplande veroudering




par GuyGadebois » 17/06/20, 15:32

Ik vind het niet erg om met jou over wasmachines te praten, Izy. Teleurgesteld. Maar sterk 5G, zodat u kunt mummeren met alle gadgets die we beschikbaar zullen hebben.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 133 gasten