Trommelas tweemaal gebroken op 40 cm Fagor-wasmachine: geplande veroudering

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 586
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 312

Trommelas tweemaal gebroken op 40 cm Fagor-wasmachine: geplande veroudering




par Peter » 06/04/20, 11:27

Vorige week maakte mijn wasmachine veel lawaai tijdens het centrifugeren, daarna werd de trommel geblokkeerd. Toen ik de machine ontmantelde, zag ik dat de riem was ontspoord en onder de katrol was gewonden. Nadat de poelie was gedemonteerd en de riem was losgelaten, kon de trommel draaien, maar er was nog steeds weerstand, dus ik demonteerde het lager en de roterende verbinding. Nadat ik alles had verwijderd, kwam ik een goed pakket aluminiumoxide tegen, schrapend met een schroevendraaier, ik kon een gat graven :schok: de as van de trommel valt uiteen:
ax_washing-machine.jpg
ax_washing-machine.jpg (142.68 KiB) 16181 keer bekeken

Ik had hetzelfde probleem 2 jaar geleden, ik hield ook de gebroken as:
ax_washing-machine_casse.jpg
ax_washing-machine_casse.jpg (147.78 KiB) 16181 keer bekeken

Mijn water is erg licht, agressief, het moet de achteruitgang versnellen, maar toch is het niet normaal om een ​​biologisch afbreekbare wasmachine te hebben!
Na twee vergelijkbare breuken ga ik van platform veranderen, het is stom omdat dit platform (Vedette, Brandt, Fagor) interessant was in termen van herstelbaarheid.
Heeft u merken wasmachines van 40cm van goede kwaliteit en herstelbaar (verwijderbare kogellagers) om mij te adviseren of juist modellen om mij te adviseren?
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79135
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975

Re: Trommelas tweemaal gebroken op 40 cm Fagor-wasmachine: geplande veroudering




par Christophe » 06/04/20, 12:05

Het is een "gelaste" stalen as (brom ...) op een aluminium onderdeel ??

Ter info: mijn wasmachine is een Fagor van 15 jaar geleden, nog steeds in elektromechanische versie omdat ik vrijwillig geen LCD wilde ....

Voor uw vraag denk ik dat ik in 2017 veel LG bubbelwasmachines heb gelezen voor een vriendin ...
0 x
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 586
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 312

Re: Trommelas tweemaal gebroken op 40 cm Fagor-wasmachine: geplande veroudering




par Peter » 14/06/20, 21:29

Zoals gepland, maakte de as uiteindelijk plaats.
Ik heb een recent mid-range model AWE6237 whirlpoolmachine (2017) teruggevonden die een bewegend ongeval had opgelopen en waarvan de deur en scharnieren waren gebroken, de rest is in zeer goede staat. Om het te repareren, kocht ik vanaf september 9765 nog een duurdere whirlpoolmachine model AWE2012GG met HS-lagers.

Eerste waarneming, bij whirlpoolmachines, zijn de betongewichten verwijderbaar, erg praktisch voor het monteren van de trap en zeker gemakkelijker te recyclen dan mijn oude fagormachine waar het beton in een holte van de tank werd gestort.

Op de AWE9765GG is de motor een borstelloze direct aan de zijkant van de tank gemonteerd, je zou denken dat het beter is in termen van betrouwbaarheid (geen riem of kolen) maar het lager aan deze kant is gekrompen in de tank :
P1020928.JPG

Op de AWE6237 met conventionele universele motor met riem zijn de twee lagers vervangbaar.

In ieder geval, zelfs als het kan worden gedemonteerd, wordt het deel dat de interface vormt tussen de stalen as en de roestvrijstalen trommel aangetast door corrosie:
P1020943.JPG

na het schoonmaken:
P1020949.JPG

P1020951.JPG

Dus hetzelfde probleem als bij de fagor.

Uiteindelijk blijft de nieuwe machine, tenzij de drumassemblage tussen 2012 en 2017 is gewijzigd, opgeschort, maar voor 40 € inclusief benzine en een paar uur werk heb ik een recente machine die werkt, reserveonderdelen en een grote borstelloze motor voor plezier : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Trommelas tweemaal gebroken op 40 cm Fagor-wasmachine: geplande veroudering




par GuyGadebois » 14/06/20, 21:40

Fagor heeft verre van de overhand op het gebied van betrouwbaarheid.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Trommelas tweemaal gebroken op 40 cm Fagor-wasmachine: geplande veroudering




par Adrien (voormalig nico239) » 15/06/20, 01:41

Hier is de anekdote die we zojuist onze vaatwasser hebben veranderd die te veel lawaai maakte: een giek giek giek vermoeiend op lange termijn.

Voor een tweedehands ... de BC
Ik was niet degene die de verkoop voor zijn rekening nam.

Candy CDF8 248 de top van het assortiment Beeld

"We" zijn "gerold"
Eerste verbinding: lek
De afvoerslang is gespleten
Ik vind die van de oude vaatwasser terug (kocht ook tweedehands 50 €)
Tweede verbinding: afgewezen
Het waszoutreservoir is gespleten
Ik shunt het door de directe watervoorziening aan te sluiten zonder door deze doos te gaan.
En alles werkt
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Trommelas tweemaal gebroken op 40 cm Fagor-wasmachine: geplande veroudering




par izentrop » 15/06/20, 07:27

Hallo,
Als je het zelf repareert, kun je het zien als geplande veroudering, maar het zijn eerder de effecten van globalisering: lagere en lagere productiekosten / hogere en hogere reparatiekosten in onze rijke landen.

Engineering compenseert de stijgende grondstofkosten door de benodigde hoeveelheden te verminderen, maar er is een limiet. Het feit dat de energiekosten niet worden meegerekend bij de duurzaamheid ervan (dixit Janco).

We bereiken de grenzen van onze arme aarde (dixit ook Biouix)

Oké, ik beantwoord de vraag over lagers niet omdat ik het probleem nooit heb gehad, maar vele anderen voordat het gebeurde. Bovendien moet de levensduur van alle elementen van een machine min of meer identiek zijn (geprogrammeerde veroudering : Wink: ), wat betekent dat bij de eerste schade
storingen zijn gekoppeld en mensen die zichzelf niet herstellen, winnen door van machine te veranderen ...
0 x
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 586
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 312

Re: Trommelas tweemaal gebroken op 40 cm Fagor-wasmachine: geplande veroudering




par Peter » 15/06/20, 18:34

Niet helemaal mee eens, hier hebben we nog steeds een materiaal dat gevoelig is voor corrosie dat is ondergedompeld, ik zal niet geloven dat dit onderdeel niet in een polymeer kan worden gevormd als stevig en ongevoelig voor corrosie tegen kostprijs van vergelijkbare fabricage.
Als mijn machine deze PB van corrosie niet had gehad, had het nog heel lang kunnen duren, de rest werkte perfect en de slijtagedelen waren vervangbaar.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79135
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975

Re: Trommelas tweemaal gebroken op 40 cm Fagor-wasmachine: geplande veroudering




par Christophe » 16/06/20, 13:47

Ter verdediging van Fagor heb ik een 17-jarige die me nooit een probleem heeft bezorgd ... en ze heeft 3 zetten gemaakt!

Dit is het Innova LD-110 model

Het is nog steeds een elektromechanisch model, dus zonder LCD-scherm en we kunnen de relais horen die dichtslaan als het werkt ...

Er zijn maar een paar lampjes, zelfs niet als het LED's zijn : Cheesy:

Maar het wordt ook niet veel, ik ben geen grote familie alleen! : Mrgreen:

Van wat ik heb gezien, kunnen we vrij gemakkelijk reserveonderdelen vinden ... niet zeker of dit het geval is bij veel modellen die 17 jaar oud zijn!
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Trommelas tweemaal gebroken op 40 cm Fagor-wasmachine: geplande veroudering




par GuyGadebois » 16/06/20, 13:54

Dit model is erg geproduceerd en deelt veel onderdelen met andere wasmachines van andere merken. Het is inderdaad erg betrouwbaar en herstelbaar. Maar dat was eerder ". : Cheesy:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79135
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975

Re: Trommelas tweemaal gebroken op 40 cm Fagor-wasmachine: geplande veroudering




par Christophe » 16/06/20, 14:02

Ach, je moet geloven dat ik een voorloper was van de antiveroudering die vanaf het begin van de jaren 2000 was geprogrammeerd ... of had ik gewoon geluk? : Mrgreen:
0 x

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 85-gasten