Pellet pellet probleem Ponast kp11

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
Doudou22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 79
Inschrijving: 02/08/21, 15:20
x 2

Re: Probleem pelletkorrel Ponast kp11




par Doudou22 » 25/09/22, 18:35

Naar aanleiding van het bericht moeten de ponast ketels gerepareerd worden!!! Omdat er meer vraag is!!! goed seizoen.
0 x
Doudou22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 79
Inschrijving: 02/08/21, 15:20
x 2

Re: Probleem pelletkorrel Ponast kp11




par Doudou22 » 28/09/22, 20:18

Doudou22 schreef:
Doudou22 schreef:
Moumouss56 schreef:Hallo Nicolas Dubois Ik probeer je toe te voegen op Facebook maar ik kan je Facebook-account niet vinden, heb een probleem op een Ponast kp11 heeft een vriend in een stop alarm <95 we kunnen niets meer doen .. als onderhoudstechnicus Ik wil een kijkje nemen maar heb wat info nodig, bedankt bcp omdat er geen verwarming meer is en niemand in de buurt om het te repareren.

Dubois Nicolas tikt

Hallo, heb je het probleem nog steeds?

Hallo de ketel afgesteld?
0 x
Doudou22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 79
Inschrijving: 02/08/21, 15:20
x 2

Re: Probleem pelletkorrel Ponast kp11




par Doudou22 » 02/10/22, 22:18

Arnaudbzh schrijft:
claudius56 schrijft:hallo thierry
Ik zou graag willen weten welk bedrijf u kwam helpen voor uw ketel.
Ik heb een PONAST-ketel en ik kan niemand vinden om hem te repareren.
merci

Dat ben ik
Niemand wil komen

Hallo, is het je gelukt om je ketel te repareren?
0 x
Doudou22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 79
Inschrijving: 02/08/21, 15:20
x 2

Re: Probleem pelletkorrel Ponast kp11




par Doudou22 » 31/03/23, 23:42

elcbzh schrijft:
thierry22160 schreef:
max22 schreef:Thierry bonjour,

Ik heb een cv-ketel laten plaatsen door hetzelfde bedrijf als jij en hetzelfde model, heb je de info gevonden die je zocht? Anders heb ik 3 jaar lang veel aan de mijne gewerkt, en in mijn eentje wil niemand ermee omgaan. Bij jou is er het bedrijf Qualibreizh dat kan komen. Als uw pellets er niet zijn, vallen ze onverbrand bij ontsteking of is het de hele tijd?
Ik hoop dat je je probleem hebt opgelost, zo niet, neem dan contact met me op, dan kunnen we ruilen. Daar moet ik de twee ontstekingsweerstanden en de brander vervangen... :onheil: :onheil: :onheil:
En zorg voor het volledig reinigen ...



Hallo max 22. Bedankt voor je bericht, ja ik heb nog steeds problemen met deze ketel, ze heeft deze winter niet gekraaid. Ik vind een bedrijf dat deze ketel goed kent, ze moet heel snel terugkomen om het werk af te maken. "Het bedrijf Qualibreizh ik wil me niet verplaatsen. Als je wilt dat de coördinaten van het bedrijf dat ik heb, me opnieuw hebben laten ondertekenen


Bonjour à tous,

ik precies hetzelfde bestand als Giom32 en vincent 35 (Melen, Savelys, QualiBreizh...)

Ook ik ben wanhopig op zoek naar een contactpersoon in 22 op Lannion/Guingamp en omgeving om onze Ponast KP11, die al 2 jaar kapot is, te repareren aan het begin van een derde winter om te verwarmen met convectoren. Veel verwarmingsmonteurs kwamen langs en ondernamen verschillende reparatiepogingen, er werden onderdelen vervangen (weerstanden, elektronische kaart, flexibele...). Maar niets helpt. Het is een puinhoop, we wanhopen. Het is een zeer goede ketel en hij is in zeer goede staat, maar een klein detail ontgaat ons en het is niet onze taak. Het gaat om een ​​klein detail, dat is zeker.
Onlangs vertoonde het geblokkeerde schroef 1 (die we verschillende keren hebben gedeblokkeerd en weer schoongemaakt). Toen stopte het met oververhitting> 95 ° (verrassend omdat de watertemperatuur was ingesteld op 60 °, wat gebruikelijk is), na een nieuwe reiniging heeft het dit bericht sindsdien niet meer weergegeven. Vandaag start en werkt het twee of drie uur (wat het lange tijd niet heeft gedaan), maar na ongeveer 3 uur begint het overal te roken.
Zichtbaar gaat de rook de andere kant op, hij komt uit de trechter en de slang tussen de schroeven door, alsof de rook niet in de goede richting kan circuleren of afgevoerd kan worden (terwijl een paar uur ja! paar jaar, of !). Dus rokerige kamer en we stoppen de ketel voordat het gevaarlijk wordt. Tweede soortgelijke poging maar we durven er niet meer aan te komen. De laatste twee verwarmingsmonteurs spreken van onvoldoende trek, maar het werkt al een aantal jaren zonder tochtproblemen. Ons rookkanaal is niet erg hoog (weliswaar niet boven het feest), maar het werkte voorheen prima en we hebben zelfs een afzuigkap/vacuüm aan het eind toegevoegd.
We vragen ons af over een mogelijk slechte elektronische parametrering.
Door op internet te surfen, zag ik discussies over verschillende en gevarieerde instellingen: verwarmings-/vermogenscurven? Temperaturen? Snelheid van de schroeven ten opzichte van elkaar? Fan ? (De onze is in goede staat en werkt, maar loopt hij goed?) De reparateurs die aan onze ketel kwamen werken, hebben deze problemen niet aangepakt en lijken ze ook niet te willen oplossen.
Dus thierry22160, max22, of de anderen, heb je een deskundig contact?
forum en anderen) en je hebt een contactpersoon in Bretagne die naar mijn gebied reist, ben ik geïnteresseerd (omdat QualiBreizh niet meer in dit gebied reist). De verwarmingsmonteur die tegenwoordig bij mij thuis komt boezemt mij vertrouwen in, ik vind hem kundig, vakbekwaam en toegewijd, zeker als het om pellet/pelletketels gaat. Desalniettemin ben ik ervan overtuigd dat het een haarbreedte is en dat we een expert in ponast of zelfs in KP-modellen nodig hebben, kenner van instellingen en elektronische aanpassingen om ons probleem op te lossen.

Heel erg bedankt voor de hulp die je me kunt geven. : Cry:

(Ik sta mezelf toe om deze kleine schreeuw om hulp te maken in een ander onderwerp dat vergelijkbaar is met dit onderwerp met andere auteurs als de moderators me dat toestaan)

Kenavo
0 x
Doudou22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 79
Inschrijving: 02/08/21, 15:20
x 2

Re: Probleem pelletkorrel Ponast kp11




par Doudou22 » 31/03/23, 23:44

Doudou22 schreef:
elcbzh schrijft:
thierry22160 schreef:


Hallo max 22. Bedankt voor je bericht, ja ik heb nog steeds problemen met deze ketel, ze heeft deze winter niet gekraaid. Ik vind een bedrijf dat deze ketel goed kent, ze moet heel snel terugkomen om het werk af te maken. "Het bedrijf Qualibreizh ik wil me niet verplaatsen. Als je wilt dat de coördinaten van het bedrijf dat ik heb, me opnieuw hebben laten ondertekenen


Bonjour à tous,

ik precies hetzelfde bestand als Giom32 en vincent 35 (Melen, Savelys, QualiBreizh...)

Ook ik ben wanhopig op zoek naar een contactpersoon in 22 op Lannion/Guingamp en omgeving om onze Ponast KP11, die al 2 jaar kapot is, te repareren aan het begin van een derde winter om te verwarmen met convectoren. Veel verwarmingsmonteurs kwamen langs en ondernamen verschillende reparatiepogingen, er werden onderdelen vervangen (weerstanden, elektronische kaart, flexibele...). Maar niets helpt. Het is een puinhoop, we wanhopen. Het is een zeer goede ketel en hij is in zeer goede staat, maar een klein detail ontgaat ons en het is niet onze taak. Het gaat om een ​​klein detail, dat is zeker.
Onlangs vertoonde het geblokkeerde schroef 1 (die we verschillende keren hebben gedeblokkeerd en weer schoongemaakt). Toen stopte het met oververhitting> 95 ° (verrassend omdat de watertemperatuur was ingesteld op 60 °, wat gebruikelijk is), na een nieuwe reiniging heeft het dit bericht sindsdien niet meer weergegeven. Vandaag start en werkt het twee of drie uur (wat het lange tijd niet heeft gedaan), maar na ongeveer 3 uur begint het overal te roken.
Zichtbaar gaat de rook de andere kant op, hij komt uit de trechter en de slang tussen de schroeven door, alsof de rook niet in de goede richting kan circuleren of afgevoerd kan worden (terwijl een paar uur ja! paar jaar, of !). Dus rokerige kamer en we stoppen de ketel voordat het gevaarlijk wordt. Tweede soortgelijke poging maar we durven er niet meer aan te komen. De laatste twee verwarmingsmonteurs spreken van onvoldoende trek, maar het werkt al een aantal jaren zonder tochtproblemen. Ons rookkanaal is niet erg hoog (weliswaar niet boven het feest), maar het werkte voorheen prima en we hebben zelfs een afzuigkap/vacuüm aan het eind toegevoegd.
We vragen ons af over een mogelijk slechte elektronische parametrering.
Door op internet te surfen, zag ik discussies over verschillende en gevarieerde instellingen: verwarmings-/vermogenscurven? Temperaturen? Snelheid van de schroeven ten opzichte van elkaar? Fan ? (De onze is in goede staat en werkt, maar loopt hij goed?) De reparateurs die aan onze ketel kwamen werken, hebben deze problemen niet aangepakt en lijken ze ook niet te willen oplossen.
Dus thierry22160, max22, of de anderen, heb je een deskundig contact?
forum en anderen) en je hebt een contactpersoon in Bretagne die naar mijn gebied reist, ben ik geïnteresseerd (omdat QualiBreizh niet meer in dit gebied reist). De verwarmingsmonteur die tegenwoordig bij mij thuis komt boezemt mij vertrouwen in, ik vind hem kundig, vakbekwaam en toegewijd, zeker als het om pellet/pelletketels gaat. Desalniettemin ben ik ervan overtuigd dat het een haarbreedte is en dat we een expert in ponast of zelfs in KP-modellen nodig hebben, kenner van instellingen en elektronische aanpassingen om ons probleem op te lossen.

Heel erg bedankt voor de hulp die je me kunt geven. : Cry:

(Ik sta mezelf toe om deze kleine schreeuw om hulp te maken in een ander onderwerp dat vergelijkbaar is met dit onderwerp met andere auteurs als de moderators me dat toestaan)

Kenavo

Hallo heeft u nog pk's voor de ketel? Met vriendelijke groeten
0 x
Doudou22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 79
Inschrijving: 02/08/21, 15:20
x 2

Re: Probleem pelletkorrel Ponast kp11




par Doudou22 » 31/03/23, 23:48

Yan 22 schreef:hallo, gloednieuw op de forum , Ik ben momenteel down met de Ponast kp 11 geïnstalleerd door het bedrijf Melen in 2008:
stop 3 fout !!
weet iemand wat het is?
kunt u mij vertellen of u iemand heeft gevonden om deze ketel te onderhouden / repareren?
dank aan u

Stop 3 geen ontsteking in de haard
0 x
Doudou22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 79
Inschrijving: 02/08/21, 15:20
x 2

Re: Probleem pelletkorrel Ponast kp11




par Doudou22 » 31/03/23, 23:50

RIWALL schreef:hallo
ketel ponast kp11 geplaatst door de firma melen (elektronica siemens)
RVS63.243/109 printplaat rechtsonder licht (op de print) uit geen print voeding
de 220 v is echter aanwezig. defecte kaart??
radiozender communiceert niet meer met de afstandsbediening
op je melen ponast kp11 boilers (siemens electronics) brandt het lampje?
op sommige modellen is de regeling delta dore
merci

Vervang de kamerthermostaat, sluit de ketel opnieuw aan en kijk of de SWW-tank werkt
0 x
Epok
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 09/02/21, 20:33
x 2

Re: Probleem pelletkorrel Ponast kp11




par Epok » 12/04/23, 12:28

Doudou22 schreef:
RIWALL schreef:hallo
ketel ponast kp11 geplaatst door de firma melen (elektronica siemens)
RVS63.243/109 printplaat rechtsonder licht (op de print) uit geen print voeding
de 220 v is echter aanwezig. defecte kaart??
radiozender communiceert niet meer met de afstandsbediening
op je melen ponast kp11 boilers (siemens electronics) brandt het lampje?
op sommige modellen is de regeling delta dore
merci

Vervang de kamerthermostaat, sluit de ketel opnieuw aan en kijk of de SWW-tank werkt


Hallo,
Als je wilt heb ik een ponast kp11 ketel uit 2011 met een siemens systeem beschikbaar die best goed werkt met 2 complete kaarten die werken geregeld door een verwarmingsmonteur die destijds aan de ketel heeft gewerkt de sondes zijn 5 jaar oud de weerstanden 2 jaar oud bij ophalen in Lannion voor 1 mei
0 x
Doudou22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 79
Inschrijving: 02/08/21, 15:20
x 2

Re: Probleem pelletkorrel Ponast kp11




par Doudou22 » 31/07/23, 17:21

hallo voor elke pb van ponast-ketel! neem contact met mij op via messenger namens Nicolas Dubois foto van een ponast!! Ik verhuis in de 22 56 29 35.
0 x
Doudou22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 79
Inschrijving: 02/08/21, 15:20
x 2

Re: Probleem pelletkorrel Ponast kp11




par Doudou22 » 01/10/23, 17:58

Doudou22 schreef:
RIWALL schreef:hallo
ketel ponast kp11 geplaatst door de firma melen (elektronica siemens)
RVS63.243/109 printplaat rechtsonder licht (op de print) uit geen print voeding
de 220 v is echter aanwezig. defecte kaart??
radiozender communiceert niet meer met de afstandsbediening
op je melen ponast kp11 boilers (siemens electronics) brandt het lampje?
op sommige modellen is de regeling delta dore
merci

Vervang de kamerthermostaat, sluit de ketel opnieuw aan en kijk of de SWW-tank werkt

Is het gelukt met uw cv-ketel?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 175-gasten