Probleem op Toshiba satelliet-pc

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Probleem op Toshiba satelliet-pc




par Obamot » 14/08/21, 00:37

Macro schreef:Het werd mij aangeboden voor ... Mijn 40e verjaardag ... Dus het heeft bijna 10 jaar gelopen ... Zonder zorgen tot (behalve 3 batterijen de eerste onder garantie) .... Geen vloeistof op het toetsenbord en het stopcontact dat is gesmolten ...

Ik heb op mijn werk een gloednieuw toetsenbord opgehaald ... ik ga dit proberen ... ik moet een manier vinden om het hoofdtoetsenbord bij het opstarten te deactiveren en dat het omkeerbaar is ...
Foto's zouden helpen om de staat van het apparaat / de oplader te begrijpen en hoe je het opnieuw hebt aangesloten, ik begreep het niet helemaal.

Heb je geen volledige back-up van de schijf op een externe schijf?

Zo niet, kan ik adviseren om het zo snel mogelijk te doen (je hebt het niet vermeld) voordat de storing uiteindelijk permanent wordt. (Je kunt ze goedkoop vinden, vaak zijn de gegevens meer waard dan de pc ... tenminste op een grote USB-sleutel)

Als u in plaats daarvan een opstartbare back-up hebt, probeer deze dan op te starten om te zien of de symptomen aanhouden.

Als de symptomen aanhouden, kan het ook zijn dat het probleem van de geheugenmodules komt, ik heb dit probleem al meerdere keren gehad van piepen op verschillende pc's bij het opstarten, altijd een module die niet herkend werd (intermitterend probleem dan op een mooie dag definitief ) ... Maar ach, het kan zijn dat het geheugen op het moederbord is gesoldeerd, in dit geval is er niets aan te doen. Als ze niet zijn gesoldeerd en je hebt er twee of meer, isoleer / verwijder ze dan een voor een, totdat de symptomen verdwijnen. In mijn geval was het gelukt. Als dit het geval is, is het misschien de mogelijkheid om de balken te upgraden om de capaciteit te vergroten (nou, ik weet niet of het spel de moeite waard is, om te berekenen).

Bonne chance.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16126
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241

Re: Probleem op Toshiba satelliet-pc




par Remundo » 15/08/21, 23:22

dat zal niet helpen, maar...

rond 2005 kocht ik een mooie TOSHIBA Satellite M60 pc; ten tijde van het high-end, 17-inch scherm en krachtig ...

hij was het slachtoffer van een fabricagefout in zijn scherm waardoor permanente verticale lijnen werden gemaakt tot dingen bijna onleesbaar waren.

in dit genre

Beeld

Toshiba heeft nooit het fabricagefout of enige ondersteuning willen toegeven.
in deze forum : https://forums.commentcamarche.net/foru ... an-toshiba
Ik post onder Toto63

We hebben het scherm met mijn dealer veranderd en daarna heb ik de pc aan mijn boerenneven gegeven.

Een paar jaar later gaf het moederbord de geest !!

Sindsdien heb ik nooit meer een Toshiba-product gekocht. Fuck ze.

Ik ben overgestapt naar ASUS en vind ze behoorlijk betrouwbaar.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6514
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637

Re: Probleem op Toshiba satelliet-pc




par Macro » 19/07/22, 12:03

FYI het is nog steeds actief : Cheesy: : Cheesy: je hoeft alleen maar op de 4 pijlen te tikken bij elke start
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: Probleem op Toshiba satelliet-pc




par Christophe » 19/07/22, 13:49

Remundo schreef:
Sindsdien heb ik nooit meer een Toshiba-product gekocht. Fuck ze.

Ik ben overgestapt naar ASUS en vind ze behoorlijk betrouwbaar.


1 Asus is 10 Toshitba waard : Mrgreen:

In de start-upwereld...als het niet Mac is, is het Asus...het is een interessant teken!
1 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 506

Re: Probleem op Toshiba satelliet-pc




par phil59 » 19/07/22, 16:05

Asus, tosh, hp, ibm, ik had.

Zelfs heel lang geleden, met 5.25 inch aandrijving!!!! ja, die bestond... ook 2 3.5 lezers....

In mijn kantoor op het werk moet ik nog een 8 inch floppydisk hebben....

Als je thuis een racebeest hebt, staat niets in de weg om met een iets tragere laptop remote desktop te doen op een goede pc.

Exclusief videobeelden, krijg je een goede pc...

Als de draagbare loe erg traag is, verhindert niets om er een linux op te zetten en RDP op een Windows te doen ....

Veel laptops hebben een klassieke harde schijf, die vervang je door een SSD, ook al haal je er niet alle snelheid uit, vanaf een opstarttijd van 5 minuten ga je naar 30s (met een beetje overdrijving zeker ). Maar dat is een beetje het idee...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14928
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4343

Re: Probleem op Toshiba satelliet-pc




par GuyGadeboisTheBack » 19/07/22, 16:29

Christophe schreef:
Remundo schreef:
Sindsdien heb ik nooit meer een Toshiba-product gekocht. Fuck ze.

Ik ben overgestapt naar ASUS en vind ze behoorlijk betrouwbaar.


1 Asus is 10 Toshitba waard : Mrgreen:

In de start-upwereld...als het niet Mac is, is het Asus...het is een interessant teken!

Toshiba, twijfel over laptops of niet, het is shit.
https://lescahiersdudebutant.fr/pc-port ... -a-eviter/
https://desgeeksetdeslettres.com/hardwa ... us-fiables
2 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14928
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4343

Re: Probleem op Toshiba satelliet-pc




par GuyGadeboisTheBack » 19/07/22, 19:25

Mijn vrouw heeft een MacBook Pro 15 inch core i7 uit 2012, ze had de videokaart veranderd (een veelvoorkomend probleem bij deze jaargangen), ik heb de harde schijf (5400rpm) voor haar veranderd in een SSD en dat is de voet.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 506

Re: Probleem op Toshiba satelliet-pc




par phil59 » 19/07/22, 22:44

Wat de appels betreft, aarzelden ze niet om de compatibiliteit tussen de eerste en de laatste niet langer te maken, en zelfs meerdere keren tussen de verschillende versies te wisselen.

Op een pc heb je nog steeds enige compatibiliteit, zelfs met dingen uit de jaren 80...

De laatste keer dat ik een mac gebruikte, in de "terminal of console", ik weet het niet meer, de unix- of linux-instructies gingen heel goed.

Een SSD maakt een waanzinnig verschil op een computersysteem... Daarna zal de levensduur blijken, vergeleken met HD's...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Probleem op Toshiba satelliet-pc




par Obamot » 19/07/22, 23:30

Nou, ze zeggen dat SSD's betrouwbaarder zijn, ik heb een Samsung 1T op een laptop die niet lang meegaat.
0 x
jean.caissepas
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 01/12/09, 00:20
Plaats: R.alpes
x 423

Re: Probleem op Toshiba satelliet-pc




par jean.caissepas » 20/07/22, 00:34

Obamot schreef:Nou, ze zeggen dat SSD's betrouwbaarder zijn, ik heb een Samsung 1T op een laptop die niet lang meegaat.


Het probleem is klassiek op pc's met weinig RAM: het wisselbestand (virtueel geheugen) schrijft in een paar maanden of jaren naar de SSD en de "crame".
Voor mijn partner kocht ik een nieuwe pc voor € 299 en bracht de volgende wijzigingen aan:
- 8GB RAM toegevoegd aan 12GB en wisselbestand verwijderd (virtuele geheugensysteeminstellingen)
- De 2GB M128 SSD vervangen door een 512GB exemplaar

En alles draait al meer dan een jaar...

Idealiter plaatst u een extra HDD in uw pc en plaatst u alle tijdelijke en vaak gewijzigde mappen op deze andere schijf (hiervoor moet u het gebruikersprofiel van de SSD naar de HDD overbrengen)
==> Intensief schrijven wordt niet gedaan op de SSD!
1 x
Verleden gewoonten moet veranderen,
omdat de toekomst mag niet sterven.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 94-gasten