Probleem: mijn hand pallet niet meer up

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
lv13r
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 147
Inschrijving: 30/12/04, 10:09

Probleem: mijn hand pallet niet meer up




par lv13r » 29/10/10, 16:09

hallo hier, ik heb sinds een paar dagen een probleem met mijn oude pallettruck die niets meer wil tillen,
het gebeurde toen ik mijn armen helemaal omhoog hief en nadat ik niets had laten zakken :onheil:
het merk transpal en manual en satan
Heeft iemand ooit dit soort pb gehad en kan hij me vertellen wat ik moet controleren voordat ik alles demonteer, wetende dat ik geen documenten heb
van het beestje


ps op de zool die de cilinder en de handmatige pomp draagt, bevinden zich drie grote schroeven, één aan elke kant van de plaat
dank je wel leeuwel
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364




par Forhorse » 29/10/10, 18:55

Controleer alvast het oliepeil.
Na een klassieke panne op de manuele transpallet is het de ketting van de trekstang die het dalen activeert die (een beetje) geactiveerd blijft, ineens blijft het daalventiel een beetje open staan: de transpallet gaat niet meer omhoog.
Anders wel, sorry, zal alles moeten openen...
0 x
lv13r
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 147
Inschrijving: 30/12/04, 10:09




par lv13r » 29/10/10, 19:09

bedankt voor paard
voor het oliepeil heb ik een rubberen plug geopend
op de cilinder zelf en ik zie geen olie, dus er zal een probleem zijn met het niveau omdat ik denk dat de olie net gelijk moet zijn met het gat (ik neem aan dat de bovenkant van de cilinder als oliereserve dient)
Aan de andere kant doe ik er wat olie in omdat het specifiek moet zijn, nee :?
merci
lionel
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 29/10/10, 21:22

Door naar het einde van de slag te gaan, kan de krik zijn geleegd en moet de olie in de olietank zitten en als dit het geval is, moet de krik opnieuw worden gevuld, waarbij de olie uit de tank wordt teruggevoerd, zoals bij een klassieke oliekrik, die ik beter ken ????????
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 29/10/10, 23:45

Ik had hetzelfde probleem met oude krikken die volledig verrotte olie van de dag ervoor bevatten... Ik hoop dat je palletwagen een aftapplug heeft... voor de krik was er geen, ik heb hem gewoon in de richting gezet waar hij de olie afvoert via de vulplug, en vul hem bij met motorolie

de motorolie is niet de beste omdat deze te stroperig is, vooral als het koud is: hydraulische olie voor de dunschiller is beter ... maar voor een eerste reparatie is de motorolie voldoende
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 30/10/10, 01:04

Aan het einde van een vijzelslag lekt deze niet meer, heeft de zuiger geen kracht meer en kan de olie verloren gaan aan de oliereserve, ook al is deze nog acceptabel, en daarom moet de olie worden teruggewonnen en opnieuw in elkaar worden gezet.
Als er buiten geen olie is verloren, bevindt deze zich in de reserve.
0 x
lv13r
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 147
Inschrijving: 30/12/04, 10:09




par lv13r » 30/10/10, 10:43

bedankt maar in mijn geval denk ik dat de oliereserve in de cilinder zelf zit aangezien de overloop op deze zit, in feite lijkt het op een fleskrik zodra de
kozijn gedemonteerd
Ik ga een foto maken van het beest zodat je kunt zien wat er uit komt : Cheesy:
nogmaals bedankt voor de antwoorden
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 30/10/10, 11:36

De reserve zit in de krik, ja, de krik pompt naar binnen om op te tillen, maar door te demonteren, op de afdichtingen te letten, begrijp je het en begin je opnieuw, om te voorkomen dat je daarna te ver gaat.
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 30/10/10, 17:22

Je moet vullen via de kleine rubberen plug aan de zijkant van de fles van de cilinder die de tank is, met de cilinder helemaal naar beneden vul je tot aan de rand van het gat.

Als hij helemaal niet omhoog gaat, blijft de daalklep open of is de zuigerafdichting van de pomp beschadigd.
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364




par Forhorse » 30/10/10, 20:32

Bij afwezigheid van hydraulische olie doet stuurbekrachtigingsolie het werk heel goed en is het veel gemakkelijker te vinden voor een particulier.
0 x

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 105-gasten