Ponast ketel

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
Arnaudbzj
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 29/02/20, 16:13
x 1

Re: Ponast-ketel




par Arnaudbzj » 23/05/20, 00:37

Philippe Schutt schreef:oh nee, het is speciaal.
zouden het niet 2 zekeringhouders zijn, rechtsonder? om te controleren of er een is die wordt geroosterd.
Anders ruikt het wel alsof de kaart verandert

ja ik ga de kaart veranderen ik had net de 530ste quote ik had hem al in 2015 veranderd en het kostte me 250ste
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33

Re: Ponast-ketel




par Philippe Schutt » 27/05/20, 16:45

het is duur, Italianen zijn minder dan 200 €, tenzij er een lambdasonde is
0 x
Arnaudbzj
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 29/02/20, 16:13
x 1

Re: Ponast-ketel




par Arnaudbzj » 27/05/20, 20:36

Arnaudbzh schrijft:
Philippe Schutt schreef:oh nee, het is speciaal.
zouden het niet 2 zekeringhouders zijn, rechtsonder? om te controleren of er een is die wordt geroosterd.
Anders ruikt het wel alsof de kaart verandert

ja ik ga de kaart veranderen ik had net de 530ste quote ik had hem al in 2015 veranderd en het kostte me 250ste

Het is goed om de kaart vandaag te vervangen, de ketel werkt weer
Dat is de volgende storing
0 x
lebulot1979
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 02/06/20, 10:32

Re: Ponast-ketel




par lebulot1979 » 02/06/20, 10:44

Philippe Schutt schreef:oh nee, het is speciaal.
zouden het niet 2 zekeringhouders zijn, rechtsonder? om te controleren of er een is die wordt geroosterd.
Anders ruikt het wel alsof de kaart verandert

hallo ik heb ook het probleem van schroef 1 geblokkeerd j, ik heb het probleem opgelost het relais js12n-k hs 2.30euro op aliexpressle eerste relais komt overeen met de schroef 1 de 2e tot de 2. 3.4.5 voor de acceleratiepomp
0 x
Arnaudbzj
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 29/02/20, 16:13
x 1

Re: Ponast-ketel




par Arnaudbzj » 02/06/20, 11:01

lebulot1979 schrijft:
Philippe Schutt schreef:oh nee, het is speciaal.
zouden het niet 2 zekeringhouders zijn, rechtsonder? om te controleren of er een is die wordt geroosterd.
Anders ruikt het wel alsof de kaart verandert

hallo ik heb ook het probleem van schroef 1 geblokkeerd j, ik heb het probleem opgelost het relais js12n-k hs 2.30euro op aliexpressle eerste relais komt overeen met de schroef 1 de 2e tot de 2. 3.4.5 voor de acceleratiepomp

Ik wou dat het niet de kaart was die ik 300 € heb betaald, mijn voucher werkt
Ik moet een persoon vinden die nieuwe onderdelen verkoopt die niet te duur zijn
Omdat van de twee die me een kaart van 200 € tussen de twee wilden verkopen
0 x
stephane c
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 22/05/19, 19:36
x 1

Re: Ponast-ketel




par stephane c » 19/08/20, 19:42

hallo, ik kom terug naar de forum met veel vertraging is mijn cv-ketel in november gerepareerd, na testen op verschillende onderdelen is het moederbord vervangen en werkt het weer. vandaag heb ik het onderhoud gedaan op dezelfde manier. Ik demonteer het volledig, de aandrijving van de pellets, de wormen en al het interieur of het verbrandt niets ingewikkelds.
zonder het moederbord aan te raken natuurlijk :-)
let op de zeer kwetsbare leiding van de rookgastemperatuursensor.
het is gemakkelijker schoon te maken wanneer de achterkant veel as moet verwijderen die je zelfs in de blazer niet van de voorkant kunt zien
16 uur hermontage en om 30 uur wordt begonnen met warm water.
0 x
fabius68
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 22/10/11, 08:56
Plaats: België
x 1

Re: Ponast-ketel




par fabius68 » 27/09/20, 12:39

Bonjour à tous
Kleine vraag, waar koop je je reserveonderdelen voor je KP-ketel, online ?, Fysieke winkel ?, Omdat ik de rookgastemperatuursonde al in 2014 moest vervangen en 175 € betaalde, duur voor een sonde ..... :x
Na het onderhoud van dit jaar (door mijzelf gedaan) heb ik de sonde die begint te rommelen :( toch kijk ik uit
Ik had ook door 3x schroeven 1 geblokkeerd in twee dagen, verlaten door op auto / manu te drukken, ik hoop een probleem met het relais dat het moederbord te volgen ...
1 x
Ponast KP11 (2008)
stephane c
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 22/05/19, 19:36
x 1

Re: Ponast-ketel




par stephane c » 14/10/20, 20:54

fabius68 schrijft:Bonjour à tous
Kleine vraag, waar koop je je reserveonderdelen voor je KP-ketel, online ?, Fysieke winkel ?, Omdat ik de rookgastemperatuursonde al in 2014 moest vervangen en 175 € betaalde, duur voor een sonde ..... :x
Na het onderhoud van dit jaar (door mijzelf gedaan) heb ik de sonde die begint te rommelen :( toch kijk ik uit
Ik had ook door 3x schroeven 1 geblokkeerd in twee dagen, verlaten door op auto / manu te drukken, ik hoop een probleem met het relais dat het moederbord te volgen ...


hello,
aan mijn kant zoek ik op internet om de onderdelen voor minder te vinden, aan de andere kant moet je de juiste naam van het onderdeel hebben,
voor de sonde is het de kabel die kwetsbaar is, ik verander hem ook, zogenaamd steviger op het nieuws
cdt
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Ponast-ketel




par Christophe » 15/10/20, 10:34

Na een paar jaar zijn er natuurlijk veel problemen op de Ponast ... :schok: :schok: :schok:
0 x
stephane c
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 22/05/19, 19:36
x 1

Re: Ponast-ketel




par stephane c » 19/10/20, 22:28

Christophe schreef:Na een paar jaar zijn er natuurlijk veel problemen op de Ponast ... :schok: :schok: :schok:

hallo
het is vooral nodig om de ketel te beschermen tegen overspanning
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 120-gasten